Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1696 ggr
Akerberg
0

Klädsel på KM

Vad har era klubbar för klädsel på klubbmästerskapen?

Invisible
0

På min klubb är det i princip fri klädsel, tror jag. På hopp KM bar jag vanliga, rutiga ridbyxor, samt T-shirt med krage från Hööks. I dressyren hade jag samma ridbyxor, och klubbjacka. Jag har aldrig hört att det skulle vara speciell klädsel i min klubb iaf. :)

JMax
0

Brukar vara valfri klädsel på KM om inget annat angetts. Jag tycker att man kan ha vita ridbyxor och i hoppning en snygg mörkare tröja eller typ klubbjacka i dressyren är jag en konservativ nörd som tycker att man ska ha kavaj…Skämsmen annars precis som i hoppningen.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Zaphix
0

Vi har inga KM, men på vanliga klubbtävlingar har jag vanliga ridkläder. Men tvättar dom först.

Alltså rutiga ridbyxor, piké och kofta.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

cordenia
0

De flesta på vår klubb rider med vita ridbyxor, klubbjacka men i dressyren kavaj.
Det 'är väl de lite äldre och de som är med och tävlar för att utbilda hästarna som rider i "vanliga ridkläder".

Jag personligen tycker det ser snyggare ut om man har riktiga tävlingskläder både på KM och vanliga klubbtävlingar Flört

Tin-Tin74
0

Det är helt klart tillåtet att rida i vardagskläderna bara de är hela och rena.

Personligen tycker jag att det ska vara vita ridbyxor och en snygg mörk tröja över en polo eller en kavaj. Idag finns det ju så många snygga ekonomi modeller att jämfört med andra utgifter inom hästsporten så är det "små potatis"

[Anna-N]
0

Vita ridbyxor och mörk tröja har jag haft när jag ridit KM. Nu var det iofs många herrans år sedan. Men det är säkert helt okej även nu.