snälla hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!

puttar upp mitt eget lite ;-)

Finns det ingen som kan danska då som kan hjälpa dig. de kanske svarar bättre om du skriver på danska. Om du sätter ut texten här på Svenska så kanske någon vänlig själ kan översätta det till danska. ;-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

de ska jag pröva! de verka svårt att reda detta även att det låter enkelt…. men hade ju varit så kul att exakt veta vem pappan e!
Jag försökte få hjälp av Svenska Arabhästföreningen när jag ville försöka ta reda på mer om Trickens bakgrund, men dom ville inte hjälpa mej då.. :( Jag mailade flera olika, men fick inte svar av nån..
Men jätteskoj att du har fått hjälp! :D
Jag tror nog att de finns nån snäll dansk själ som kan hjälpa dig översätta.. Sen förstår dom nog rätt bra svenska ändå.. ;)
De borde ju finnas uppgifter om vilken hingst som betäckt stoet.. eller om man kan få tag på ägare tex.. :)
Lycka till!! :D

tack!!! jo jag tänkte att det måste ju finnas reg var hon fanns när hon var reg i danmark. å de som haft henne måste ju veta vad de betäckt me innan hon flyttade å födde min lilla shirley till världen i sverige…. kan kosta på de om det behövs!!! *hi hi* lycka till, åt mej själv!!! suck

shirley ´har du provat att ringa till danmark? de pratar säkert engelska!

Vet ingenting om din fråga… hahaha, ville bara säga att du har en vacker häst 
Är det din häst?
Har du inte mer info, tamigi, är det din hästs mamma?
Jag kanske kan hjälpa dig lite, har själv importerat arab från danmark och har kontakter där :)

#8 Kan svara åt Shirley. Ja Tamigi är hennes hästs mamma.

#8 är tacksam för all hjälp! shirley är ju ingen mening att nämna. hon e född å döpt i sverige. så de e tamigi som man får forska om. kanske går att få reda på vem hon betäcktes med innnan hon kom hit….
Du vet alltså inte vem som är pappan till Shirley? Om jag förstått det rätt?
Är Stuntman efter Neman - Elfur? Född 1986 och fux?
Melissa - är den efter Madkour I - Wisznu eller e. Flakari?

#11 helt korekt…
Stuntman e.Neman u.Stuardessa
Melissa e.Flakari u.Valetta

såg att de blev suddigt här…. vet inte varför….

hej! jag tror jag har hittat stallet där shirleys mamma kommer ifrån! iallafall bor tamigis mamma och en helsyster till tamigi där! Dyekjærgård heter det.
finns de någon här som kan hjälpa mej med kontakt me dom????? förstår någon vad de säger/skriver? mvh linda

men be dom skriva på engelska!

http://www.dyekjaers.dk/arabiske%20heste.htm men jag hittar ingen mailadress nån annan som hittar de? e ju förvirrad av mej….

#18 såg på första sidan att dom har en länk där det står mail. Precis ovanför besöksräknaren
Jag hittade deras mailadress och har nu hört av mig till dem och frågat vad de vet så jag återkommer när/om jag får svar :)

#21tack!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! hittade me nån mail, vet inte om de va rätt men ändå… så spänd att jag försökte skriva min knaggliga engelska… *hi hi*
Aah :) Det brukar gå bra att skriva på svenska, men jag kan lite danska så jag skrev en hel del på danska så de borde förstå :)
Idag har jag ännu inte fått något svar men det komemr hopas jag. Såg att melissa var såld till en Katja, jag frågade om hennes mailadress också, hon borde ju veta något.
Camilla

nu har jag fått svar av arabhästföreningen i danmark. Tamigi är exporterad okt-05. alltså är ju shirley född i danmark!!!! hon e född -04…. så nu står jag å stampa igen… ååååååå! vet inte hur jag ska gå till väga….

Du verkar ha ett himla styr att försöka få reda på vem shirleys pappa kan vara.. Stackare där! Allt bra i stallet annars??

ja…. å jag vill verkligen veta!!!! då jag tro mkt på min tjej å vill ta lite föl på henne…. i stallet e de bra! själv då?

jodå! allt e bra!
kan förstå att du vill de! hon e verkligen en skönhet! jag hade faktiskt tänkt att ja ska ta på Wilma i framtiden.. men d får vänta. Först ska hon ridas in!!