Piggelin
Gammelman är rysligt pigg nu.
Tog oss en liiten tur i skogen igår, första turen turen på länge. Man satt lite lös ibland så att säga. Ingen idé att rida barbacka, då flyger jag av. Mörkt var det, fast jag hade pannlampa på mig, så jag såg knappt stigarna i skogen. Vi höll på att trilla ner för ett berg en gång, så fastnade vi oxå i "träsket". Studsade sedan hem över vägen och upp till stallet. Var bara ute i 20 minuter, men så började det ösregna precis när vi kom till stalldörren.
Spolade av ben och fötter, mkt klafsigt i skogen. Tog och masserade och pysslade om honom noggrant. Hostade bara några gånger, lätt hosta.
Fick vänta ett tag tills regnet hade lugnat ner sig, så jag kunde cykla hem, påklädd som värsta julgran =)
From sön morgon får han gå i stora killhagen med Charm, Ekkir, Ludde och Karelly. Både han och jag är less på denna gyttja som finns mest i hans lilla hage. Hoppas bara att Charm låter bli hans täcke OCH Lyrik! Gav täcket en omgång med antibitkrämmen idag.
Tänkte klippa honom igen i morgon OM det inte regnar. Pälsen är nästan utväxt igen, så det behövs.
Ingen som vill komma och rida en överpigg, stark nordisgubbe?
Hihi, jag har redan en överpigg, stark nordis ^^.. hoppas att du hittar någon :)

Var finns du någon stans då? =P
Emmelie
Uppsala
Min ena kompis (Anna) har tyvärr fullt upp med sina 2 pållar, Kita och Dunder. Annars kunde hon komma och rida en tur med Lyrik.
Han är lite speciell och svår att rida, så vem som helst går ej att sätta på hans rygg.
Jag bor i Uppsala!! ;) Norr/Söder om stan? Fast jag har ju iofs grannens isis.. ;)

Nja det blir nog lite väl långt för min del =P
Emmelie
Söder om stan.
Klippte pigga gubben igår, höstens andra klippning. Blev nästan lika mkt päls på golvet som när jag klippte honom första gången. Klippte honom i samma spår som förut, så det blev en täckesklippning.
Så nu lär han bli ännu piggare.
Haha.. Man kan klippa dem hur mycket som helst, men det är alltid lika mycket kvar.. ;) Samma sak gäller när de tappar vinterpälsen.. Jag står säkert och rykrat bort 10 hästar från en och samma häst känns det som.. ;) Hår överallt!! :P
Söder? Jaha.. Kanske bor nära mig då? ;) Haha.. Ca 3 mil söder om Uppsala, nära Knivsta.. :)
Jag ska ju flytta snart, förhoppningsvis. Blir antagligen längre bort från där jag bor (Sävja), men hellre det än stå kvar i detta knäppa stall.
Klippte honom 30/9 och nu andra gången 26/11. Få se om jag måste klippa honom en gång till innan nyår
.
Hehe.. Mycket klippande blir det.. ;) Vart ska du flytta då? :)
Letar stall, har hittat ett bra med fullskötsel som jag ska titta på idag.