Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1020 ggr
PimTheGreat
0

Seven games

är det någon här som har en länk till eller vet var man kan hitta info om Seven games……

emsems
0
lisette
0

tänkte börja med de nu när brago kommer in i stallet.

jag läste ngnstans att hästen ska vara lös när man leker den första leken så den kan gå undan. rätt elelr fel?

CBA
0

#2 Rätt :o)

Under fliken "Länkar" har jag lagt in en länk om de sju lekarna, här komemr hela den sidan http://www.nnha.nu/7-games3.htm men så vet du nu att den finns där uppe ;o)

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

lisette
0

jag känner min lille herre. hade jag börjat ta på honom med ett grimskaft hade han börjat gå rundor i boxen. är det meningen jag ska följa efter honom då eller?

jen
0

om du går emot honom med höjt grimskaft så gör han rätt när han "går undan"

om han ska stå still, gör så små rörelser som möjligt…

lisette
0

går inte emot honom med höjt grimskaft.

jen
0

#4  hade jag börjat ta på honom med ett grimskaft hade han börjat gå rundor i boxen. är det meningen jag ska följa efter honom då eller? 

om du vill att han ska fortsätta gå runt så kan du följa efter honom, om du vill att han ska stanna kan du vända ryggen emot honom och stå still. Då stannar han nog!

lisette
0

#7 vad jag menade var fortsättningen på att röra vid honom med handen - ett grimskaft… :D

ska se om det funkar. tack jen!

hjullan
0

rekommenderar ingen att leka dessa lekar utan att veta vad de sysslar med och att ha en tanke på att utveckla de vidare. det här är bara bäbis.snack för hästar , dominanslekar på riktigt låg nivå. och börjar ni utmana era hästar utan att veta vad ni sysslar med så utmanar hästen tillbaka.

jen
0

puttar upp denna…

Tummelisa
0

Börjar man med lekarna i rätt ordning, kan avläsa sin häst och tycker att resultatet blev som man ville så är det ju bara att leka på. Det handlar inte om dominanslekar om man utför de som det är tänkt, det handlar om ledarskap och det är STOOOOR skillnad på det. Förvisso passar inte alla människor för att utföra ledarskapsövningar då de många gånger går för fort fram och omvandlar det hela till dominans!