Hur kan man göra så ?
Natten till måndag så skulle personalen på ridskolan Trolldal i Katrineholm släppa in hästarna på morgonen när dom kom. (hästarna har börjat gå ute på natten) Då upptäckte personalen att ett av stonas svans och rumpa var väldigt blodig. Det visade sig att någon hade missahandlat henne med ett trubbigt föremål i/vid slidan.
Jag måste varna er!!! Håll koll på era ston,
Sriver mer om det på min blogg.
Jag var tvungen att skriva av mig lite. Jag blir så sjukt ledsen.

Ja, det är ofattbart hur man man ens kan komma på tanken. Jag ryser när jag läser om alla dessa stackars djur som utsätts för människans konstiga läggningar.
Aah man kan ju börja undra :S'
//Olympia, Sajtvärd på bloggande iFokus

Jag vet precis vad jag skulle göra om jag träffade en sån där människa. Jag skulle inte döda eller slå det F*nskapet utan jag skulle märka den j*veln i pannan så alla skulle kunna se vem det är och vad den har gjort.
Ibland önskar man att det fanns fler hästar som var rent ut sagt elaka. Ni vet sådana som attackerar okända människor som kommer in i hagen. Om inte annat så vet man ju då att hästarna går säker!
Usch!
"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein
Det är vanligare än vad man tror, helt jä*la sinnessjukt..
vafaan! nu törs man inte ha hästarna ute då :(
(jag bor 1½mil från Trolldal)
de hände med två hästar här i onsala för ett par år sedan fast då var det ett sto och en valack tror jag. lika jäkla hemskt varje gång något sådant händer!! IDIOTER finns de överallt verkar det som!
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
för ca 4 årsedan berättade lärarna i skolan ja gick i då (gymnasiumet) att det hadde funnits en man i krokarna som skar upp magen på dräcktiga ston och såg bääbisen gtrilla ut sakta och kom.
även en man som våldtog ett sto och sedan körde upp trasiga flaskor mm.. dom hästarna fick avlivas..
ja vet ärligt talat inte vad ja skulle gjort om ja såg ett sådant monster, ja hadde flippat ut och tagit första bästa att slå till han/hon med..
Det är därför skolan lås på alla dörrar in till stallet pluss en vackt i området, för att förhindra att sådanna sjuka människor kommer in. men låsen e ju brand farliga då dörrarna e tjocka, så har du inte nyckel brinner hästarna inne.
Verkligen jättehemskt… Usch!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

jag föreslår allmän förnedring som på medeltiden när dom dömda fick sitta kedjade på ett torg så alla kunde se.
Skynda långsamt så går det fortare.

Om jag skulle komma på en sådan person skulle jag sitta i fängelse väldigt länge!!!
Det känns obehagligt att bara bo 3 mil därifrån och ha 50 hästar i hagen.
Fängelse? Pyttsan att de skulle hamna i något fängelse här med gourmemiddagar och allt. Nä jag skulle slänga av dem från ett flygplan mitt över oceanen så hajarna kunde få ta hand om de här personerna.

#11 Jag sa inte att dom skulle sitta i fängelse utan jag efter jag har misshandlat och senare stypt personen sakta.
#10 ja, det känns oroligt! Vi får hjälpas åt att varna hästägare runt omkring nu!

Ja, det har faktistk hänt här också…
För tre sommrar sedan när vi kom till hagen till hästarna på kvällen var båda extemt skärrade. A var som tokig och gick inte att fånga… Z blödde under svansen men henne fick vi iallafall fast. Till en början misstänker vi att damerna har bråkat… A har ett blödande sår på hasen så det blev första tanken… Vi ser bara Z sår utanför hennes slida! Ganska djupa… Men när vetten till kallas hittas fler sår i slidan… Och Z som aldrig skulle sura eller sparka åt någon trampar runt när vet försöker rengjöra. Hon hade så ont att man knappt kunde gå nära hennes bakdel…
Det blev en artikel om det i tidningen och jag kan tala om att det var nog det värsta som hänt mej… Även om hästen inte är min så ville man bara gråta. Jag trodde aldrig att någon kunde vara så sjuk att göra något sånt.
Anledningen att A ''bara'' fick ett sår på hasen var nog för att hon är (var) så mycket tuffare än Z! Hon är helt enkelt för snäll!
URSH! För sånna sjuka människor!
Var en artikel om det där i senaste hästfocus, om att de njuter av att plåga djuren..
det är dessvärre vanligt. usch och fy säger man bara…
Så fruktansvärt! Vad är det för sjuka människor som kan göra något sådant?