Westernfilt
Ni med westernsadel, hur tjock är eran filt under sadeln?
Vad ligger en ny filt på ungefär?
Jag har förstått att det finns sånnadär tunna och sladdriga och de är jag inte så intresserad av, men någon filt av lite bättre kvalitet har jag tänkt att ha och byta med.
putt
Va lycklig och gör andra lyckliga<3
Den jag använde när jag red Klasse var 3-4 cm tjock :)
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
jag har inte filt, jag har westernpad. den är ca 4cm tjock

På travaren har jag en built up-pad. och på nordisen så har jag en tunn gele-pad från hööks alt. tjock filt. Det beror lite på hur sadlarna sitter och hur musklade de är

rider, som ovanståeende, med pad:)

Underst har jag en fårfäll som jag sov på när jag var liten ;)
Över det har jag en pad ifrån hööks, som är ca 5 cm tjock.
Till Indira använder jag pad (Professionals Choice Build Up tror jag) ^^
Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.
man brukar ha, närmast hästen en pad och sedan en filt ovanpå
Det finns olika sätt att göra det där på.
Men underst brukar man ha en filt (tunn kostar typ 60:- +), den är till för att ta upp svett och ska vara lätt att tvätta.
Ovanpå det har man en pad (gärna ull) på 3-4cm som ska jämna ut tryckfördelningen från sadeln. En pad kostar från 500:-
Sedan finns det dom som väljer att ha en billig pad och istället köpa en vackert vävd filt att lägga över, men det är bara till för utsmyckning i så fall och har ingen direkt funktion. Anledningen till att man igentligen lägger en filt (eller fråskinn/renskinn - då med "pälsen" mot hästen) under paden är för att skydda paden som ju ofta kan vara lite jobbigare att tvätta och lite dyrbarare (så man vill inte slita på den genom att lägga den mot hästen). Men det finns paddar som är bra på det också, men då är dom oftast lite billigare och lite fulare och då lägger folk en filt över padden.
Medarbetare på westernridning.ifokus

#0 du ska inte bara rida med en tunn filt, en westernsadel är inte stoppad så man måste ha mjukt mellan sadel och häst.

Jag hade en pad den kostade runt 1200:- ibland när jag tävlade hade jag en filt ovanpå som matchade min klädsel.
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

ganska tjock, vet inte riktigt :P
vi har någon tunnare filt liknande grej underst och sen en filt över, eller en pad som är 3-4 cm tjock