Lösdrift
Jag har hand om en bebis som går på lösdrift. Konstigt nog är det en massa vuxna hästar i flocken, vilket i och för sig fungerar bra. Men varför har man vuxna hästar på lösdrift?? Är det vanligt??

det är väl inte så konstigt? många hästar trivs på lösdrift. det är ju betudligt bättre för hästen att få gå in o ut som den vill. frisk luft 24/7.

stoet som min pappa leasar har alltid gått på lösdrift med ägarens andra fölston, hon har haft raggig päls och lång man/svans. men jag tror de mår betydligt bättre på lösdrift.
sedan funkar ju inte alla hästar på lösdrift heller.
Vi har alla på lösdrift.. Allt från "föl" på 6 månader till gamla hästar på 25 år.. :)
jag skulle gärna ha lösdrift till mina hästar om det fanns möjlighet till det. Jag tror dom skulle hålla sig mjukare, smidiga och mer friska då.
Jo jag tror hästar fläst skulle trivast bra på lösdrift, fast det kan va en stor övergong för många om dom i flera år blivit packat inn i täcken för att ha kort päls som är lätt att rykta :) (hård träning och lång päls är inte så trevligt tilsammans ;D)
Jag vet va min Nikita skulle välga :) hon har gått på lösdrift i 10 år och va jätteglad :D
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Jag har samtliga hästar på lösdrift! Allt från fölungar, vuxen hingst till min bästa tävlingshäst går/gick på lösdrift.

Som sagt, den lilla går på lösdrift. Hans mamma skulle nog hellre dö en behöva gå i hagen när det är mörkt. Hon står vid grinden som en klocka vid 3 och vill gå in. Trots att hon inte får komma in förrn 7…. Men jag tycker ändå det är konstigt att ha vuxna hästar på lösdrift…. sorry, kan inte hjälpa det….

Har man så mycket mark och även en hall för hästen att få gå in i så är det ju klart det bästa för hästen. OM alla hästar är sams som går där så alla får äta i lugn och ro. Det är ju det viktigaste att dom ska kunna äta i lugn och ro och att ingen går och vallar hästen i tid och otid.