--> sussi

Sussi bor i Finland (rätta mig om jag har fel)

Ja, reddie det gör hon. Det gör även trådskrivaren. *ler*
Hon har den på foder nu när hon går i skolan. Hon kanske vill svara när hon kommer hit så jag skriver inget mer. 

okej, tack fö den lilla infon jag fick av er 

Var så lite så. *ler*

*puttar*

putt igen 
Jag är som Sussis högra hand.. ;) Hahahahaha..
Hon pluggar nu lååångt hemifrån ahr därför lämnat sitt sööööta sto på foder hos en gubbe.. Hästen är 17 år och jättesöt.. ;) Hon är både inkörd och inriden.. Haha.. Lite info.. ;)
Vi har faktiskt en finne i stallet nu, han är helt ünderbar, fast väldigt grön..:)

Sussi? Får jag vara din högra hand? ;)

okej :) vad har hon för stam?
jasså,du finns i vasa.. :) jag själv e från kvevlax,om du nu vet var d ligger..? :P
varifrån kommer du då?

puttis

Ursäkta min tröghet på att svara, skolan tror tydligen att man inte har ett annat liv så jag har slutat 18.00 varje dag. Det ligger en hög med arbeten som ska göras på mitt bord, orkar inte, hinner inte, måste läsa på prov.
Nåja, var var jag.
Stam är hemligt när jag är på en öppen webbsida
Vill hålla nånting hemligt, så jag ger inte ut namn här.
Kommer från södra finland, karis, en stad som ligger ca 1h från H:fors. Bor nu i vöråstan.
Vet inte var kvevlax ligger även om det låter mycket bekant. Är det här i närheten eller?
Kan du tipsa om en bra hästaffär här i stan? 
#13 - Men Sussi!! ;) Finnens stam är väl e. Lordi, u. Lordis fru? ;) Hahahahaha.. *driver* Hahaha.. ;)

Jaha, okej, så nu vet du Anso hennes stam.
Ja sa ju åt dig Juve att du inte fick berätta!!!!
Fast det förklarar hennes beteenderubbningar.
Förlåt, förlååååååååååt.. *blinkar med valpögon*
Ja, usch.. En dag så kom du ut till hagen och såg henne gnägga med till "Hard Rock Hallelujah".. ;) Eller hur det nu var.. ;)

hahah,va roliga ni är :)
kvevlax är ca 15 min från vasa :) mot kokkola hållet..
tjaa, caballo och djurcentrum finns ju i centrum,sen borde det finnas en i solf.. var å tittade vid minimani igår efter öppningen så där fanns det lite hästgrejjor :) jaa,å sen finns det agrimarket som har en hel del grejjor oxå :)

Caballo har jag varit till, djurcentrum med. Minimani har jag ännu inte besökt men ska väl bli av snart.
VAr har du din häst då?
Vad vet du om stallet Hubertus, är det ett bra ställe?

okej,tycker inte man hittar så mycket på affärerna här,skulle sitta bra me hööks å börjes här ;)
förra sommaren byggde vi stall hemma så hästarna finns här på gården..
vet inte så mycket om det.. för några år sen hörde jag att stället inte var så bra men nu har dom ju renoverat stallet och har helena som sköter stället så ja tror nog att det är ganska så bra nu.. går ju alltid att åka å titta dit..
funderar du på att börja rida där?

Puh, tog en tid att hitta tråden, visste att nåt blev på hälft här.
Ganska dåligt med hästbutiker här då, konstigt om man tänker på att vasa är en ganska stor stad.
Jo jag funderar på att rida där nu och då, inte så att jag tar en hög med ridlektioner åt mig men att jag (om man får) hyr en häst för en ridtur eller då och då när jag hinner rida på lektion.
Tänkte först söka medryttarhäst men när jag inte kan säga hundra % när jag kan komma och sköta hästen så ids jag int.

vet faktist inte om man får hyra en häst o rida ut själv vid hubertus.. tror nog mest att dom vill man ska va på lektion o sen kan dom ha så mycket elever att du hamnar på en väntelista(?)
En av flickorna som brukar rida våra hästar brukar vara mellan varven i gamla vasa vid korsholms ridskola o rida.. vet att man får rida ut mycket i terrängen där o där borde du nog få hyra häst o rida ut själv.. om du vill så kan jag fråga lite mer om stället nästa gång hon kommer hit.. :)
annars ska dom ju bygga ett nytt hästcenter här i vasa, att bygga det i kvevlax är ett av alternativen.. så du fårstår hur mycket jag vill ha det här ;)
läktaren brann ju ner i somrast vid travbanan o den är inte i det bästa skicket o sen vill man bygga bostäder där,så då planerar dom bygga en ny travbana med stall o annat tränar material.
borde väl bli fastställt snart var dom ska bygga :)

Så hubertus låter inte så bra då.
Jag har ju bara cykel att ta mig fram med så därför var hubertus alternativet för mig.
Hur långt från centrum är det till ridskolan i gamla vasa då?
Vi har spelat fotboll på travbanan, den som läktaren brann ner och där var ju också hästar. Vad är det för hästverksamhet som finns där då?

det löns ju alltid att du åker till hubertus o frågar hur det är för jag har som sagt aldrig ridit där så jag kan ju ha fel,men vad jag har förstått så är det väl inte så många ridskolor här i vasa som låter elever rida i terräng,säkert pga av allt ansvar..
vet inte riktit,men vet du var ABC ligger? stallet ligger kanske 1 km från det..
vid travbana? Där är det nog bara privatryttare som har sina hästar,har för mig att det var nån som sa att det är förbjudet att rida ut utanför travbane området,så då får man bara rida på ridbanan eller på travspåret…