Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 345 ggr
jumpingqueen
0

Tävlat storhäst igen

Förra helgen tävlade jag storhäst igen. På höstlovet jobbade jag hos en ryttare som tävlat Internationellt, han gav mej lite lektioner och han tyckte jag red hans hästar så bra att jag fick rida även de svåraste unghästarna:) På lördagen skulle han iväg och tävla lite unghästar 110-120. Då frågade han mej om inte jag ville tävla nån av hans hästar. Jag tävlade två med mkt bra resultat:D

Lina
0

Kul:) jag längtar till jag kommer ut på tävlingsbanorna igen

emsems
0

vilka klasser tävlade du då? vad var det för hästar? vilken ryttare?

MiaMaria
0

kul att det gick bra! Vart va ni och tävlade?

geea
0

Va skoj! Roligt att det går så bra för dig! Skrattande Längtar till våren då jag ska ut…Glad

jumpingqueen
0

110 och 120. På ett 6-årigt sto Cardento-Modesto och en 5-årig valack Cardento-Irco Marco. I Björkvik

emsems
0

så kul! härligt med unghästtävlingar, då dom ofta blir lite mer lugna och inte så "tävlingsmässiga" som ofta avd A blir. underbart! längtar att få börja tävla mirran!

vem är ryttaren?

geea
0

Fin stam på hästarna! Måste var roligt att få chansen att rida såna hästar!!

jumpingqueen
0

#7 Skojjar du? Det är bara så kul:D De är dessutom till salu, så om vi får iväg ett par av ponnyerna snart så ska vi nog köpa de… Billigt;)

Han ville att jag skulle tävla hans häst med placerinagr i 150, den var till salu men blev inte såld, å sen när jag skulle ta den blev den såld, samma dag… Synd

geea
0

150?? Du är alltså inte ett dugg höjd rädd? Flört Gahh!!

emsems
0

ja 150 lät högt..

shirley
0

ja… otäckt högt Flört

Lina
0

hästen hade placeringar i 150 hon skrev inte att hon skulle hoppa det

jumpingqueen
0

Den har tävlat 150, jag har bar hoppat på träning 1 gång, ända gången jag ridit den.. Hoppa hinder på 150 då… När jag var där i veckan fick jag rida en häst Helena Person haft, som stannat ut sig i 110 för henne.. Hoppade hinder på 150 med den oxå.. Jag var livrädd, tänkte att nu dör jag, men den bara hoppade!

geea
0

Som jag fattade det så skulle hon ha tävlat den i 150 om den inte hade blivit såld!??!

jumpingqueen
0

#14 Nej, den hade placeringar upp till 150, jag hade tränat den 150 men skull einte tävla så högt, inte de första gångerna i alla fall…:D

geea
0

Ah! OK!!

NinaToy
0

Det är väll kvalificering på de olika höjderna som gäller på häst också? :P

emsems
0

jag har hoppat 140, det är mitt "rekord" och då kädes det i magen kan jag säga. hoppade en maraton-avkomma. nu känner jag mig dock mer tillfreds med hindrena än då, och hoppar väl typ 120-130 en gång i veckan på en robin z avkomma. men just nu räcker det gott för mig.. 150 lät hiskerligt högt.. =)

geea
0

#18 Hua! Hur ska jag palla dom där höjderna sen? Kan man vänja sig tror du? Flört

jumpingqueen
0

#17 På storhäst kvalar ryttaren, tror det är så att man ska göra 3 nollrundor i 120 för att kvala till 130, sen kommer jag inte ihåg mer…

#18 Mitt rekord är en oxer på 160, min Prinsessa hoppade över dne höjden, hon är 147 cm hög…

#19 det gör du inte, jag är livrädd;) Fast jag tycker det är lättare att hoppa högt på stora hästar än på små…

Maja
0

#20 - 160 cm? :O Oj, oj, oj.. Haha.. Jag håller mig på 20 cm.. Max.. ;)

jumpingqueen
0

#21 Det är faktiskt sant! Gissa hur glad jag var att vi hade överlevt!!Skrattande

Maja
0

Haha.. Herregud.. Jag skulle inte ens våga.. :P Har aldrig hoppat "riktiga" hinder, och ändå så har jag ridit i drygt 8 år.. ;) Haha.. 160.. Hmm.. 14 cm kortare än vad jag är.. :P Läskigt!! ;)

jumpingqueen
0

#123 Men du håller ju inte på med samma sport, eller? Har för mej att du rider Isis? Jag har bara ridit en gång, va hos en kompis som hade en inakordering. Töltade i kjol *stolt*.

Maja
0

Haha.. Ja, precis!! Islänningar på 135 cm.. ;) Passar mig perfekt!! ;) Hahaha. De är ju bara för mysiga!! ;) Hahaha!! Tölt i kjol? ;P Det var någonting nytt.. Hehe.. Måste testa!! :D

jumpingqueen
0

#25 Varning för att skinnet klämms mellan sadel och stigläder… Heheh:D

En isis är ju inte byggd för att hoppa, inte två dec över sin egen mankhöjd i alla fall…

Maja
0

Haha.. Nej, precis.. Det ska jag passa mig för.. ;)

Nej, precis.. Det är gångartsträning som gäller!! ;) Men skutt över stockar i skogen blir det ibland, om det inte finns någon annan väg.. ;)

jumpingqueen
0

#27 Precis, det är ju oxå jättekul:D

emsems
0

#19, genom att hoppa höga hinder jämt man hoppar så känns dom lägre. jag tyckte att 1 var högt förr när jag alltid bara hoppade ca 80, nu hoppar jag nästan jämt 120 och då känns inte det så högt, men det beror ju så klart på.. dels häst, formen osv. sedan är det ju superlätt att hoppa högt med tex 6,5an… då han man ju höja utav bara den!

vi borde se till att komma på samma tävlingar! flrresten, du borde komma till umeå i helgen, peter markne är här och har kurser och clinic!

Faxlin
0

Grattis, vad skojigt för dig jumpingqueen.
Fast jag håller med de andra. Hiskligt högt ;-) Jag är rädd för att hoppa det minsta lilla så det överlåter jag med varm hand till er andra. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

jumpingqueen
0

#29 6,5? Är det en övninmg med typ ett kryss in å sen en oxer ut, som man tränar att hoppa högt på? Nåra i stallet kör den jämt. Fast de akllar den 5.50. Vi tycker den är annorlunda så jag har aldrig tränat just en sån…

#30 Tack:D

MiaMaria
0

#31 6,5 är när du rider ann i galopp och 5,5 är i trav

jumpingqueen
0

#32 aha, okejj, visste inte det;)

NinaToy
0

vad är 5,5 och 6,5? avstånden eller? :P

MiaMaria
0

Japp det är avstånden mellan hjälphinder (litet räcke) och huvudhinder (oftast oxer)

Peppe
0

usch ne ja vill inte hoppa sånna höjder. gränsen ligger på 120 med Peppe, höjderna får ni ha för er själva ;)

är lite impad av min tränare som är 44år, första gången hon satt på en häst på flyinge nu i somras (hennes häst hade lös sko så hon fick låna en häst) hoppade hon 175. hennes egna häst har hon bara hoppat 170.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~