Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 1047 ggr
Invisible
0

Mycket mygg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det bara här det är otroligt massa mygg? Det var varit hemsk de senaste veckorna, dock har det avtagit rejält nu, men jag antar att det beror på att jag har utrotat större delen av dom, haha ;)

Nejdå, men för ca 1 vecka sedan kunde det sitta säkert 10-15 mygg under magen på hästarna. Jag smashade och tog död på dem, men efter nån minut satt det lika många där igen, and so on.

ushhh!

jen
0

myggen är ju värst på vår och på hösten.

på våren vaknar de till liv och vill ha BLOD (vampyrer) sen är de giftigare på våren oxå…

CelsiusT
0

Vi har inte alls lika mycket mygg som vi brukar ha. Jätteskönt. Inga myggbett själv alls ännu och man ser bara någon enstaka i stallet på hästarna.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Mari
0

10-15 mytt är ju inget alls :) Här brukade det sitta minst 30-talet eller fler :I

Just nu är det verkligen mygginvation här, senaste veckan har det vart gräsligt, katterna har stora sår på huvudena efter myggen så de får inte vara ute på kvällen och natten längre då det är som värst.

Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

Invisible
0

#3 Åhjäklar, jag som tyckte 10-15 var mycket! :O När jag är ute och rider sätter sig hela tiden en massa mygg på halsen på hästen, som jag sedan slår ihäl gång på gång. När man kommer tillbaka till stallet är handskarna fulla i blod. Bläää!

jackiejohn
0

inte mkt mygg här alls än…men knott är det mycket av! :o