Detta stod i min lokala tidning med!
En lycklig historia iaf.
Läs:http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,940938,00.html
men oj ! haha, vilken tur ! fast undra hur man reagerar om ens häst blir hittad tolv år senare?! :)

Ja, dom blev ju glada men dom ska ju inte hämta den eller hälsa på iaf verkar det som. Det hade nog jag gjort. Åkt och tittat på hästen alltså. Men absolut inte tagit hem den. Fast å ena sidan får dom väl inte ta hem den heller. Det var ju preskiberat.
haha, ja, det går nog inte komma och säga, "hörrudu ! detdär är min häst !" haha, men stackarn som köpte den, att få reda på nu att den var stulen..inte heller kul..

Nej, men hon/han köpte den väl i god tro som det heter. Fast den var hos fodervärd nu stod det i min tidning. Det var stallägaren som hyrde ut boxen som blev nyfiken och kollade på travsidan. Då stod det att den var död eller borta eller något. Då ringde hon ägarna här i stan och berättade.
En riktigt snyfthistoria ju. För dom gamla ägarna trodde att hästen var stulen och gick till slakt direkt då för 12 år sedan.

fast god tro finns ju inte längre så det kan dom inte köra med..

Nej, det var mina ord. Men preskiberat var det iaf det stod i tidningen.
skönt det skulle va och få tillbaka den,, men man blir nog väöldigt förvånad efter 12 år.. hehe,, tur att dom hittade den men den hade ju åkt en bit ;P tänka sig att se sin häst 12 år äldre,,

Ja, jag hade iaf åkt och tittat på hästen. Det stod ju att barnen blev väldigt ledsna när den stals. och barnen var väl vuxna nu så det var inte inressant att hämta den heller antar jag.
jag hörde den gamla ägaren på radion i morse, hon lät chockad men glad att hästen levde.
hon var nervös eftersom hon skulle åka och hälsa på hästen. Och hon kommer inte yrka på att ta tillbaka den iallafall om hästen verkade må bra!

vad härligt att något slutar väl. Bara att hoppas att hästen mår bra nu med…..

hoppas att detta händer med de där shettisarna som stals med.. :(

#9# jasså ångrade hon sig. I tidningen stod det att hon inte skulle hälsa på hästen. Tänkte väl! Så hjärtlös är väl ingen eg. Blir en häst stulen och man får höra att den lever nog 17 vill man se den en sista gång. Herregud det har ju gått 12 år ju. *ler*