Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 841 ggr
elasive
0

Hästlös...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag blev jag hästlös för första gången på ett och ett halv år. Det blev för långt att åka varje gång man skulle till "sin" häst.

Så nu är jag hästlös för första gången på ett och ett halv år, som sagt.

Och gud vad jag kommer sakna att ha en häst som gnäggar när man kommer!

Nu blir det "bara" ridskolan i stället. Till sommaren får jag väl börja hästleta.

Jág hade funderat länge på det här med Drifter (Min fd sköthäst). Jag har stått i tre olika stall med honom, och till sist hamnade vi i Stora Höga. Efter att ha kämpat med 1,6 mil dit i ett halvår gav jag upp nu. Det kändes knappt kul att åka dit längre pga restiden.

Men gud vad jag kommer sakna skrället. Som Bryan Adams så klokt sjunger;

"Now I know it's true My every road leads to you And in the hour of darkness darlin' Your light gets me through"

Och detta är ett totalt onödigt inlägg. Jag behövde bara skriva av mig.

Alex
0

Så tråkigt. Själv blev jag hästlös i april, efter 1,5 år jag med, då jag skickat iväg min på betäckning. Känns tomt, fast lite skönt att inte vara låst, även om jag kommer vilja tillbaka till det stadiet om ett tag igen… Flört

Men hoppas du hittar en ny pålle snart i alla fall. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Akerberg
0

Tycker man tillräckligt mycket om hästen så är inte avstånd något problem… Han kanske inte var rätt häst för dig?

Har själv 2.5 mil till min medryttarhäst, som dessutom kan vara jättedum att fånga i hagen, så ibland får jag åka hem utan att ha fått tag i henne… =S Men jag släpper henne aldrig! Kyss

SHV-Pysen
0

Vad jobbigt. Var du tvungen att cykla, elr? 1.6 mil är ju inte så farligt långt med buss, en annan sak med cykel, i know.

själv har jag 1.4 km till stallet. Man blir verkligen bortskämd med den korta sträckan.

elasive
0

Okej, nu måste jag svara här ;D

Jag älskar den hästen. Men det går bussar dit väldigt sällan (det ligger i.. rena rama bushen, haha xD), så ibland måste jag cykla dit, när jag inte kan få mamma att skjutsa. Och mamma knorrar såklart. Själva stallet var väldigt ensamt - det var oftast bara jag där. Dessutom ligger det i skuggan, så man fryser jämt där.

Jag älskar den hästen som sagt och har stått i Tre olika stall med honom. Först stod han bara 500 meter från där jag bor, men det stallet var väldigt otrevligt (Stallägarna var helt hemska. Jag överdriver inte - Jag var livrädd för dem!), sedan valde familjen som äger honom att flytta till ett stall jag trivdes väldigt bra i, 7 km från där jag bor. Sedan, efter tre månader, flyttade vi igen.

Jag orkar inte längre =S

Cilla89a
0

"Dessutom ligger det i skuggan, så man fryser jämt där"

Haha, jag förstår ingenting?

Och kan du cykla dit, så kan dte väl inte vara hur långt som helst?

Medarbetare på Dressyr.ifokus