stallhyra
vad betalar du för din box?
var bor du?
vi snackade stallhyror idag istallet, och en av tjejerna tycker att vi har för lite service eftersom hon har haft lite mer service när hon kom dit för samma pris. Men dock för 10år sedan 
så nu vill jag veta hur ni betalar och vad som ingår i det priset.

Just nu 2000kr inkl: Hö, halm, havre, betfor, mineraler, saltsten, in- o utsläpp och fodringar samt täcken och lindor.
From 1 dec: 700kr i kallhyra, då får vi sköta allting och köpa all mat o strö själva.

500/stor häst, 250/ponny. box, hagar, belyst paddock, tvättmaskin ingår.

mina står på lösdrift, alltså inget stall. betalar 750/mån för maten, hjälps till att fodra. på ett annat ställe där det finns stall betalade jag 950/mån då ingick maten och man fodrade, tog in hästarna, mockade mm efter schema. alltså för häst inte ponny.
500 kronor / ponny. Då ingår hage och utsläpp. Insläpp gör den som är sist i stallet. Lunchen fixar den som kan.
jag kanske skulle skriva vad jag själv betalar 
500kr för boxen inkl morgonfodring,utsläpp,insläpp,kvällsfodring,belyst ridbana,uppvärmd sadelkammare…
Spiltan betalar jag 250kr för med samma service…
när det är riktigt kallt å betalar vi 50kr extra för elen.
utanför Katrineholm, på landet
1000 kr i kallhyra över vintern, annars är det 850 kr och under betet kostar det 450 kr. Paddock finns. In & utsläpp ingår i priserna.
1500 betalar jag, då behöver jag endast borsta min häst och rida/träna. Allt inngår. Stallägaren sätter ut, hämtar inn, fodrar och mockar, el, hö, vatten, kraftfoder och täckesbyten inngår med. Stallägaren tar även på sig att hänga blöta täcken till tork.
Av kraftfoder har jag tillgong på krossat korn och havre, vitaminer och mineraler och betfoder. Allt annat jag vill ha får jag ju fixa själv.. :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
glömde nämna att ridpaddock finns, ridhus 5 minuters körning undan, och jag bor i Ljusdal, gävleborgs län
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Har en fin och luftig box i ett kallstall som byggdes för några år sedan. strö, fri tillgång på hö/hösilage, havre och betfor ingår. + in - och utsläpp på vardagarna, vi tio hästägare har helgjour var 10:e helg. Vi har några minuters promenad på framfartsväg (från gården) till ryttarförening med ridanläggning, hoppbana, paddock, anlagda ridvägar mm. Har just inrett en liten uppvärmd bod där vi har skåp och fikarum med mikro, kyl mm. Elen för uppvärmningen kostar oss 50 kr/person i månaden så den totala stallhyran går på 1 700 kr/månad.
lägger upp en bild om en stund.. =)
Yrla och jag bor i Vänersborg, västra götaland. (en timme från Göteborg).
Betalar 1300/ mån för två hästar, ingår mockning 3 dagar i veckan, insläpp, utsläpp, täckesbyte, fodring. Hö och spån betalar vi tillsammans till bonden.

Ja, jag tar ju 800 kr för en box. Då ingår in- och utstläpp, 4 ggr matningar. 100 extra om hästen ska ha täcke på sig varje dag ute. Annars om jag tycker det är dåligt väder sätter jag på det ändå om dom inte har det jämt på sig.
Vi har uppvärmd och låst sadelkammare, upplyst ridbana, 1 km till ridhus.
Jag beställe hem hö och halm till alla som oftast är billigt och bra. Vi analyserar det tillsammans om det inte är analyserat. Delar på kostnaden. Vi hjälps åt att få in halmen i logen allihop. Dom betalar för halm och hö som deras häst äter för hela vintern. Eftersom jag inte har råd att köpa hem hö och halm till alla hästarna.
I år kostar höet 1,50 kr/kg och halmen 0,75 öre/kg.

Hör på det här:
Jag betalar 950kr för stallhyran och då ingår hö och kvälsfodring. Förut hjälptes jag och min mamma och en annan mamma och dotter varandra. Men nu har jag ingen hjälp av min mamma längre.
Så dom ska skötta alla utsläpp på morgonen och insläpp mockning endel dagar och detta vill dom ha 1000kr för. dyrare än stallhyran altså!Med ridhuset 400kr mat och torv ca300 och hovis 400(delat på 2mån) Blir det 3000kr i månaden för min lilla häst!!!
Är inte det aldeles för dyrt?

11# Perfekt! jag flyttar till dig gejsa

#13# Hi, hi ja kom du!

1600 inkl ridhus fodring och utsläpp vardagar. Sen tillkommer ju mat och torvspån osv…

Jag betalar ingenting faktiskt. Just nu är jag arbetslös så min pappa som äger lokalen vi bygde stallet i står för elen och sådant nu. Dessutom behöver jag inte betala stallhyran heller. Annars betalar jag 500:- i stallhyra och så elen jag förbrukar.
Har då stallet själv. Så här fixar vi allt själva med foder och in och utsläpp och sådant .
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Betalar 1750:- för mina två shettisar inklusive mockning, strö, grovfoder, havre, in-utsläpp och tre fodringar.
I nuvarande stall betalar jag 2500 kr i månaden. Då ingår det: 4 fodringar, in och utsläpp, täckesbyten, 10-11 kg hö, halm eller spån, havre, korn, betfor, salsten, Biopromin (mineraler). Andra fodermedel får man köpa till själv.
Ska bli ridbana någon gång i framtiden…
Låter bra men det är det inte 

där jag hade tosan betalade jag 1000:- ingick halm, hösilage, ut/insläpp samt täcke på på morgonen. dessutom så kudne vi göra deal att jag mockade deras boxar om de tog tosan ngn dag. kraftfodret får jag köpa själv…
nu betalar jag ju inget för själva boxarna eftersom jag har de hemma. men det kostar ungefär 1500 i månaden för mig med tre hästar.

När jag hade Musse så betalade jag 500:- i månaden för stallplatsen, hage och spån. Resten ordnade vi tillsammans i stallet, förutom kraftfoder då. Fodringarna delade vi upp, man skrev upp sig när man kunde på veckorna och på helgerna hade vi rullande schema. 10 min skrittväg till ridplan, jätte fin natur att rida ut i med välplogade vägar på vintern. Bor 2,5 mil utanför Östersund
#18 Glömde. Stallet ligger i Uppsala.

2500 kr/månaden. Då ingår spån, hö, in- och utsläpp, täckesbyte och mockning varje dag. Kraftfoder håller jag med själv. Ridbana 20x40 finns i stallet och det tar ca 10 min att skritta ned till ridhuset. Fina turvägar finns rätt utanför 

Hos oss är det 700kr i kallhyra och då ingår bara frukost och lunchfodring. Sen är alla åtaganden schemalagt på hästägarna eftersom att vi fungerar kollektivt. Och då har vi många fina ridvägar samt närhet till paddock, ridhus och bra bussförbindelser. Stallet ligger strax utanför Göteborg.

Stall i Västernorrland - jag betalar 700:- i månaden (o:- på sommaren) och då ingår utsläpp, hö, spån/papper, el , vatten, två stora hagar med skog, han tar på täcke då det är kallt och mockar ibland.
Ingen paddock eller ridhus (inget behov av det) utan massor med härliga skogsvägar, ishallen ligger 1½ km bort så vill jag rida dressyr så gör jag det där på parkeringen.
Har haft mina hästar här i 12 år och gubben som äger stallet är den mest underbara person som finns. Ställer upp till 100% om man behöver hjälp och jag hjälper han att ta in hö och hämta spån (och ta upp potatis)

Hyr ut ponnyboxar för ca 500:- då ingår in och utsläpp samt fodring tillkommer gör 10 :-/dag för mockning samt foder kostnader - fodret finns här.
DVS ca 1000- 1500 för helinakordering. då behöver hästägaren inte komma ut.
DALSGÅRDS OTHELLO RS 624, DALSGÅRDS STAND BY RS 694
www.gullsmyrastuteri.se

750:-
Det ingår:
Halm
hö
betfor
havre
mineraler
belyst paddock
Bor i Hjo =)

#24,26 oj vad billigt ni båda har det!

#24,26 oj vad billigt ni båda har det!

Gu va billigt alla har det! I vårt stall kostar det runt 3500 (berodende på hur mycket hö hästen äter och om man vill ha täcke på hästen) och då ingår inte kraftfoder, dock hö och allt annat. Och vi har inte ens ridhus… Lösdriften för lillhästen kostar 1700…

#5 ni har ju jättebillig hyra måste jag säga….. Jag står i Shirleys stall men där ingår inte morgonfodring, utsläpp, kvällsfodring eller insläpp, det delar vi på, betalar också 500…….det är ju en lyx att inte har utsläpp m m..för 500kr. Tycker inte den tjejen kan klaga på det priset…. kommer nog inte billigare undan någon annanstans
där jag står nu: 1 mil utanför centrala umeå. ridhus finns tvärs över gatan. box, spån och 10 kilo hö ingår. egentligen ska utsläpp ingå på vardagarna, men det är ofta bara 2-3 dagar i evckan detta verkligen stämmer. 1500:-
på ridhuset: samma sträcka från stan. ridhus, 2 ridbanor, hinderpark m.m. inkl alla fodringar, 10 kilo hö + spån och havre och korn = 1900kr/mån. man turas om med in och utsläpp på vardagar, och på helgerna betalar man en tia så släpper helgpersonalen ut dem och tar in. inkl anläggningskort.

330kr sen fixa allt själv. fast en upplyst ridbana finns bara 30m därifrån men underlaget är kasst…kängtar tills det fryser ordentligt så man an skritta där lite iaf.
kan ju lägga till de andra..
Hovar: 200kr/ mån (400 varannan månad egentligen)
Hösilage: runt 500kr
Groov: ca 250kr
Betfor: vet inte, billigt iaf ;)
spån beroende på hur mycket som går åt: ca 80kr
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~
Betalar 100kr för elen i det stall jag är i. Sen betalar jag 500kr per år för bete brevid gården till markägaren.
Jag gör allt själv.
Hö 400kr rundbalen
90 kr betfor säck
90kr havre
600 kr för spån som räcker hela säsongen
gratis sommarbete (underhåller då hagen själv)
Bor i nordöstra Skåne, Tosteberga

#33# Ja, det var ju verkligen billigt. Bor du nära stallet också så du slipper åka med bil varje gång du ska till stallet?
Hrm jo det är 5 min på cykel men oftast tar jag bilen för jag inte töjjar cykla…

Jag och en kompis hyr ett stall med 4 boxar för 2000:-/månad så 1000:- /man och månad. Dår får vi sköta allt själva…
El, vatten och hagar ingår. Har då uppvärmd sadelkammare och underbar natur att rida i.
ja, inte behöver h*n i mitt stall klaga över hyran iallafall märker jag.
jag är VÄLDIGT nöjd med min hyra med tanke på hur mycket service jag får.
jag glömde ju nämna att täckesbyten morgon och kväll ingår även ju