Vad har ni för häst?
Hej! Jag undrar vád ni har för hästar? Skriv gärna en text och skicka en bild ;D
Min häst:
namn: Nora.
ålder: 8
ras: new forest.
mankhöjd: 1,48 cm.
jag delar Nora med min mamma. Vi har precis köpt henne och vi ska flytta till et hus med stall dit hon kommer flytta den första juni. Nu åker vi ch hälsar på henne och rider henne så ofta vi kan! Hon är en matglad häst som älskar att kela.

#1 å vilka fina! ;D

Macken är 17 år och är en fjording och han är ca 1,36 cm.
En kille som måste ha en stark ledare annars blir han feg och väldigt jobbig. Hittar lätt på bus om han har tråkigt för då finns det alltid monster överallt!
Älskar att terränghoppa och visar alltid en massa oanade talanger!
Kan även buga och visa vacker hov.
Tyvär kommer jag bara hem 2 dagar i veckan då jag bor på internat så jag kan inte träffa honom så ofta som jag skulle vilja

#3 jag älskar fjordingar! Macken är jätte fin, vi har en som kallas macken på min ridskola fast egentligen heter han Mac Belo. Synd att du inte kan träffa honom så ofta

#5 Oj det var en ståtlig en! :D jätte fin häst, araber är mysiga men alla har såna fördommar mot dom att dom ska vara så stirriga och rädda, men alla är faktiskt inte det!

Sessan är en 13 år gammal shettlandssto.
Köpte henne för 3 år sedan då min förre detta shettis gick bort =(.
Tyvär så har vi inga papper på hennes föräldrar eller vart hon föddes upp..
Hon är oinriden men körningen är ett påbörjat projekt.
En väldigt vacker dam som har svårt för människor men med tiden så blir hon bättre o bättre…

#7 vilken liten sötis! Synd med din förra shettis. Hoppas hon vänjer sig vid människor och lycka till med körningen!

varmblodstravare men avlagd :)
Jag har ett 8-årigt islandshäststo, Sylgja frá Hömluholti, som ska betäckas i år. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Min Kahlua är en halvblodsvallack på 14 år.
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
jag har 5 hästar. 2 islänningar, mor, 15 år, och dotter, 1 år. 1 shetlandshingst 2 år, 1 a-ponnyhingst 2 år och ett halvblod på 17 år.
Bilden är på isläningarna. Mor med mört man och dotter med ljus man.
#12 Vem är dotter efter?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#13 Hon är e:Askur Frá Hofstadaseli och mamman är e:Mökkur Frá Varmalaeke.
På denna bilden är hon 11 månader
#14 Ja okej.
Är hon silvergulsvart?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#15 ska jag vara ärlig så vet jag inte om hon är silvergulsvart eller "bara" silversvart. Tycker hon är rätt grå i färgen så jag tror det lutar på silversvart. Jag har satt henne som det i pappren i alla fall. Hörde med Tim på silverkedjan och om jag förstod henne rätt så dröjer det något år innan hon får sin rätta färg så det är väl bara att vänta och se…
#16 Spännande. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Shettissto på 11 år. E.Flagg u.Viola
Arabvalack på 14 år endast foderhäst. E. Pozeydon u.Djeela
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Jag har precis köpt en häst. Det är en ettårig Welsh Cob -hingst som heter Keja Winter Prince
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km
# 23
Grattis Grattis till en skön Cob. Han har verkligen fått sin mors rörelser. Han bara är !

äger en b-ponny, brago, sedan tre år tillbaka. han är fyra år.
fotot är från idag när han agerar gräsklippare till mig… ;)

sedan lånar jag ett korsningssto av bebbe här på forumet. merry heter hon och är fem år.
på bilden hoppas hon av min granne.
Har ett gäng så jag länkar hemsidan istället…
Vi har shettisar och PRE mellan 1-13 år, och snart en färsking…
www.stuteri-finnsta.se

oj vad fina alla är! Och vad många som har islandshästar!

#33 vilken mysig färg han har!
"Min" häst (hoppas hon blir min i framtiden iallafall) är ett treårigt korsningssto e. Hagens Ryan RC 76. D-ponny.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#33 Din häst är ee: Chapman va? :)
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

#37 det stämmer bra.

#35 fin bild och fin häst :)
#36 å värsta dröm hästen ju!

Har två hästar =) och är "medryttare" på morfars Nordsvensk =)
Har ett Varmblod på 11år som heter Jackie John =) köpte henne 8 dec -07
Och så är det lilla shettisen Oskar som är 17 år =) Tog hand om honom i januari -08 och då visste vi inte om vi klarar livet på honom men nu idag går han ute i hagen och betar lugnt =)
Så är det morfars nordsvensk Molly som är 3 år och är under inkörning/inridning =)
Bild på mig och Jackie idag när vi provar westernsadlen =)
Önskas bild på Oskar och Molly så säg till! =)

"Mina" Hästar;
Selected Drifter
Ålder: 27 år
Ras: New Forest - Connemara. Irländsk import.
Skylark "Sky"
Ålder: 4 år
Ras: Engelskt fullblod
Jag har en islandsvalack på 4 år, Brandi frá Heimsenda heter han. Femgångare och mycket envis. Köpte honom i mars -09.
Och så en halvblodsvalack på 17 år som fortfarande tror att han är 4 år :p Har tävlat högsta klasserna i dressyr i holland och även varit reserv i os-laget för många år sedan. Fick tag på honom av en slump, mycket illa medfaren och allmänt trött på livet.. Nu har han det dock bra. Kalimero NLD heter han.
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se

Jag har min kallblodstravare Silverbläsen ("Silver") :)
15 år iår. 160 cm i mkh. :)
Oj vi har en del…
Börjar med minishettisen Mysak
(Han är inte så hög i bakkärran som det ser ut, utan står med framhovarna i diket.)

Jag föder upp Quarterhorses och har mellan 30-40 hästar beroende på föl. Vill ni titta på dom så finns dom på www.qalm.nu.

Fina :')

#56 Vad är det för stam på söt gubben ? :)
Jenny
Medarbetare på Mode & Skönhet iFokus - sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Kika gärna in på min blogg
#59 Vi har tyvärr ingen stam på honom. Typ det enda vi vet är att han ska ha en halvbror eller helbror som ser (såg?) exakt likadana ut och att de har tävlat par tillsammans. Allt vi vet, tyvärr. Har iofs inte försökt leta reda på mer fakta..

Mina hästar;
Namn: Lúkas frá Valshamri
Ålder: 12
Ras: Islandshäst
Mankhöjd: 1,36
En underbar kille, mitt hjärta - mitt allt. En känslig kille som försöker göra det bästa hela tiden. Men ibland blir det fel i kommunikationen och då springer han. Ganska fort ;)
"Bättre fly än illa fäkta" stämmer bra på honom.
Namn: Óskadís frá Hamri
Ålder: 2
Ras: Islandshäst
Mankhöjd: -
Óskadís är mitt sto, hon är gulbrunsvartskäck! Den ni ;)
Köpte henne när jag var på Island, såg henne i boxen och blev kär!
Fick mig dock en känga då hon var ohanterad, men ändå skulle jag ha henne - hon är min framtid.
Så har jag YTTLIGARE en! Han kommer hem någon gång.. HAHA!
Ska ta honom på foder. Mer info senare.

#61 vem äger ripadals frimma? är det uppfödaren?
Skynda långsamt så går det fortare.
Har "bara" en sköt-/medryttarhäst.
Belle kallas han, har något franskt namn som jag inte vet hur man stavar (enligt en hemsida "Belin"). Camarguevalack, 16 år och har varit i Finland i ~6 år. En av 11 (?) camarguehästar i Finland. ^^
1 juni flyttar han till ett stall som är ett par kilometer ifrån oss så jag lär spendera ganska mycket tid i stallet i sommar. :D
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

#64 är shettisen din eller den bakom?
Torps Gejsa, fött 1994, Fjordhäst. :) Snart helt min!
Mankhöjd ca 137 om jag inte minns helt fel. Mitt lilla busfrön.
Smeknamn: Gumsan, plutten, skitfia, lortgrisen, lilla bus :)
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.

#66 Antar att det är hennes två hästar. Står ju att hon har en ridtravare och en A-ponny av shetlandstyp.

Vi har totalt 5½ häst mamma är delägare på en ´hingst och vi har endast Araber:D
Själv har jag endast en häst som heter Dana Mir och är ett 9 årigt arabiskt fullblod med gammelpolsk stam:P e: Noir u: Godania ue: El Godan
Hon är en väldigt go och glad häst som tyvärr har en väldigt tråkighistoria men som jag nu i maj haft i 2 år:P Hon är envisare än envisast och nu har vi äntligen börjat rida på fullt allvar:D Hoppas mycket på henne och tror hon har en bra framtid inom både dressyr och hoppnning om hon lugnar ner sig:D Är lång väg kvar men vi har kommit en bit på vägen:)
Bilden är tagen i vintras av min systers kompis:) Tyvärr strejjka hennes kamera i kylan men men älskar bilden ändå :)

Lägger in en till bild från hon kom:) Efter sjukdommar m.m så såles hon tillbaka till uppfödaren som i sin tur tog henne till oss för att hon skulle gå på bete tillsammans med sin moder och under sommarn 2007 tog jag hand och träna hennes endast från marken så hon stanna kvar på hösten hos oss och i november fick jag äntligen köpa henne då uppfödaren tyckte att vi kom bra överens och eftter det har jag haft henne:P 10 Januari 08 satt jag upp på henne första gången och i januari 09 börja jag äntligen med dressyrträningen ;D och i sommar är det tänkt att jag även skulle börja hoppa lite med henne^^ men det får vi se hur det blir med det vi tar en dag i taget :D
Kram

Har en sötis valack som heter yellow crow (aka kråkan) mamma är connemara/varmblodig travare och pappa är qurter.
han är 5-6 år tror jag, pappan heter Long bright star och mamma är colores de juliet (aka Collo) och han är en helt otrolig häst att hålla på med ;) <33
Jag har en arab som heter Wambezi (bild). E Wagram, U Woalka UE Maz
han är den bästa hästen som jag haft. Tyvärr är han fn skadad pga en olycka. (sadeltvång, ramlade ihop i stallgången och gjorde sig illa)
Och snart äger jag även ett sto som är arab/fullblod E Notariat U fullblod som jag ej minns namnet på nu.
Hon är en oinriden 5åring som jag ska utbilda till westernhäst

Ja har två egna hästar. den första är Who Cares eler Wilma som vi kallar henne. Hon är 8 år och korsning mellan ponny och hannoveranare. e. Cardento 933 ^^ mamman är ett d-ponny sto som gått svår klass i hoppning. med henne hopptränar jag för min moster och ska snart börja tävla. skulle tävlat imorgon men nu är hon skadad.
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
min andra häst är Pajas. en gammal ridskole ponny ja fick för 7 år sedan när jag fyllde 11. han är korsning mellan fjordhäst och new forest. e. hoekshors denny. innan tränade ja hoppning med honom men nu är jag både för stor och för gammal för ponny. men har en medryttare på honom som tränar lite och åker på clear-rounder ibland. han älskar de ^^ han är 26 i juni
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3

Jag har ett 18årigt arabsto vid namn Pallas Atena
/Natali
Sajtvärd Arabiska Fullblod
#66 A-ponnyn är min och ridtravaren lånar jag bara.

Här är min skörar häst.
Namn: Tango
Född: 1988-05-20
e. Dolor
u. Tanda ox
ue. Ulm
Historta: Jag har vellat köpa honom men ägaren sa nej(de tyckte att han trivs bra) även om han är sur mot alla.Inan jag blev skötare på honom sparkades han klämde in folk i spilt väggen o bett folck.
Jag blev skötare 6 augusti 2008 han va så mott mig me men jag träna honom o nu är han snäll.Men inte mott främlingrt Tex.ridlärare/ryttare.Han sparkar o det jag bäretta inte främlingar längre men han gillar inte dem. Sen hatar han att bli sadlag/tänsad/borstad av främlingar.Men försöker holla tempramentet eftersom jag träna honom till at inte göra så.Men gjör fortfarande de lite då och då. Men han nsffsar bara eller gunngar med huvudet foratt skrämas.
Men ägaren segär nej endå.=(
Även om folk är rädda för honnom de säger att han är dum i huvudet o sur.
Jag blir så ledsen när jag ser han att inte må bra på ridskolan men ingen bryr sig =( snyfft
Dena bild tog jag när han fyllde åt (20 maj 2008)
Han är 22 nu.
På den bilden var han gllad men då var han glad mot mig han gnäga o så.