Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: islandshästar
Läst 1647 ggr
may-britt
0

Mine to nye islandshäster

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

hej

jeg har 2 nye islandshäster

eldfari  er 5 år valack den vite er Snowi og er 4 år.

Royalz
0

Jätte fina! Glad

jen
0

så fina dom är ! :)

may-britt
0

er det noen som kan forklare meg.

min vite islending er 4 år han var riden lite da jeg fikk han og han var jette snell og ride.

men nå  for 3 dager siden begynte han med og halv stegra hope til og så  stikker han en bit  för han stannar.

han går lung og fin og så  hopper han frem og löper som en gal for og stanna igjen.

jeg har stilt han av i  14 dager nu  viler siden jeg fölte at  han gjorde dette på  grun av det gjorde ont et eller annat stella han er ikke dum

för kunne man gi  litt sjenkel med bena men da han begynte med halv stegring hopper forover så  kan man ikke bruke noe sjenkler man må  holde bena fra hans side.

jeg har som sagt  latt han vile i  14 dager og skall start opp om en uke og tomme kjöre han.

noen som har värt borti  dette med noen av sine islendinger?

han er ikke dum og han pröver ikke og kaste av noen.

hva tror dere?

may-britt
0

takk  ja jeg bare elsker dem begge toSkrattande

Alex
0

Fina. Glad

Det kan inte vara så att han har ont någonstans? Det är ju helt klart det första jag skulle kolla upp.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

powderpuff
0

Hur länge har du haft de? Hur mycket rider du de?

har du inte haft de så länge ska du kanske inte ha för bråttom med de så de hinner komma till ro i sin nya miljö.

De ser fina ut.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

may-britt
0

de har värt hos meg snart 4 uker.

ja det tenkte jeg med at  han hadde vont så  jeg har latt han vile lite.

siden han var så  snell han var ikke riden myke 20  minutter i skritt og lite trav siden han er ung annen vär dag.

jeg skall kolle hans sadel igjen tror jeg

Maja
0

Fina! :)

Ja, kolla så att sadeln passar, att han inte har ont någonstans eller så kan det vara så enkelt att han bara "testar" dig. Hästarna kan komma in i perioder när de blir lite busigare och ser var gränserna går, speciellt när de är så unga.

"Min" islandshäst är fem år och han kan ibland se hur långt han får gå innan jag säger till för att se om han har något att säga till om eller inte. :)

may-britt
0

hej

ok har kolla sadel og jeg kan ikke bruke den siden den kan ikke passe den vrider seg når man sitter opp så  jeg får bruke min bomlöse sadel den fungerte jette fint jeg sadlet og ledet satt opp og  skrittet litt opp  vegen og tilbake igjen og han hoppet ikke så  da reiner jeg med at  det var sadelen.

men lar han vile i  en stund så  kan jeg tömme kjöre lite også

may-britt
0

er det noen som vet om en god sadel for islandshäst?

Alex
0

#10 Jag vet flera. Vad har han för rygg? Och hur mycket är du villig att lägga på en sadel?

Det allra bästa är ju att ta ut en sadelutprovare.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

may-britt
0

ja det er vell  best  og  få  en sadel provar til og komme og rirre så  vet jeg den passer han.