veterinär på Strömsholm?
Mamma ringde idag och pratade med Strömsholm angående min häst som inte vill sluta vara halt. Den 26 maj fick vi en tid.
Mamma har lite problem med att komma ihåg namn och sådana saker.
Men iaf, vi fick en veterinär som är engelsk och tysk ( tror mamma att det var ) talande. Han skulle tydligen vara väldigt duktigt.
Men självklart vill jag ändå gärna veta vad det är för en människa som ska bestäma framtiden för min häst.
Är det någon som vet vilken veterinär det är jag pratar om?
Har ni själva haft kontakt med honom eller är det någon ni känner?
Helt enkelt, vad vet ni om honom?
Måste vara Florian Hörmann :) Gillar honom starkt.
Han tittade på min häst när jag åkte dit efter att hon blev så gott som utdömd hos Mälarkliniken.
Nu är hon fit for fight igen.
Okej :)
Varför blev din häst utdömd?
Hon var halt och hade kotledsinflammation och svarade inte på behandling. Efter fjärde gången så tyckte dom på Mälarkliniken att vi antingen skulle t-märka eller avliva. Åkte hem för att besluta vad vi skulle göra. Bestämde då att vi skulle åka till Strömsholm.
Men innan vi åkte dit så gick hon bara i hage i drygt 1½ månad utan att göra någonting alls, kan ha varit en bidragande faktor till varför det gick så bra på Strömsholm.
Men Florian bekräftade mina första misstankar om att det var ryggen som var orsaken, och inte benen, till varför hon hade ont. För hon hade haft ont i ryggen en längre tid, men på Mälarkliniken fokuserade dom bara på benen och inget på ryggen.
Kan ju självklart ha varit så att dom på Mälarkliniken behandlade rätt och att sen vilan hjälpte det att läka, svårt att säga. Men hästen är iaf inte halt längre och nu har jag börjat rida henne igen efter 1 år av konvalescens.

Jag har också haft honom, han var helt okej! Dock löste det inte sig med min häst, men vi keep on trying.
#3 Okej. det låter ju härligt att det slutade så bra tillslut :)
#4 okej tråkigt. hoppas det fixar sig.

Jo det hoppas jag med :)
Han fick vara frisk 3 veckor när vi varit på Strömsholm, nu är han halt till o från igen! Börjar bli tokig.
Kram
imorn är det dags *håller tummarna*
Någon mer som vet något om veterinären?

Jag misstänker med at det är han, finns ju några engelsktalande där ;)
Jag vet inte mycket om honom och hältor. Hade honom när Xzerihwala fick sparken över revbenen av Bus (ren olycka). Men jag fick iaf känslan av att han brinner för sitt yrke!
Lycka till i morgon!!!
Tråden kan låsas.
#9 Vi låser inte trådar bara för att trådskaparen har fått svar. Finns det inget intresse för ämnet längre dör tråden ut och "försvinner" ändå. Vi behöver inte mer jobb än vi redan har, så vi låser inte trådar utan anledning.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Jaha, men ursäkta då!

hur gick det idag? :)
Medarbetare på Dressyr.ifokus

Undrar samma som #12, men TS verkade lite lättretlig så Jag får känslan av att det inte gått så kanon - men det hoppas jag att det har!!

Hur har det gått?
Kronisk artros.
Veterinärne undrade vad han hade gjort tidigare, ridskole häst svarade jag.
Han, i 10 år?
Läskigt nära gissat.
Benjamin ska få gå o mysa hemma i hagen under sommaren, ska få äta lite medecin och s. Han blev även sprutad i ryggen när vi var in.
Efter sommarn ska vi bestämma hur hans framtid blir.
Han kommer inte funka som ridhäst, möjligtvis som lättpromenad häst.
#13 Om det var mig du menade så var det inte därför. Jag irriterar mig på Alex då jag tycker hon skriver drygt.

#16 drygt eller ej, men det kan du ju hålla för dig själv.
alex är medarbetere på ridsport och det hon skriver är sant. vi låser inga trådar bara för att någon fått ett svar.
#16 Det ursäktar jag för, var aldrig min mening att låta dryg. Hur skulle jag ha skrivit?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#17 Jag tycker faktiskt inte att du behöver lägga dig i det här. Om någon påstår att jag är lättretig pga av att jag fick dåliga besked om hästen så måste jag ju försvara mig. Här i Sverige har vi faktiskt yttrandefrihet.
Dessutom visste inte jag att ni inte orkar låsa trådar, för på andra sider som jag är med så låser de trådar kors och tvärs. Sen så är det ju min tråd så man tycker jag att man själv skulle kunna få bestämma över sin egna tråd.
#18 På ett trevligare sätt. Sätter man sig dessutom på tvären mot mig från första början så sitter man alltid där.
#19 Nej, det var just därför som jag talade om det, så att du skulle veta det. Sen undrar jag vart jag var otrevlig? Och jag har aldrig satt mig på tvären mot dig. Skriver man på Ridsport får man följa reglerna och lyssna på sajtvärden och medarbetarna, så simpelt är det. Och det är mitt jobb att se till att detta görs.
Mvh Alex
Värd för Ridsport