Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 882 ggr
gejsa
0

Stackars kaniner!

Lina
0

usch:S

Cevir
0

USCH! :S Det var det värsta jag läst på länge :/

/ Sara & Casper

Yazmine
0

Fy fan dem hundarna borde avlivas =(

E_hjo
0

Nä fy fan alltså…… =´(
Nu får hundägare ta mer ansvar  ju..!

__iE
0

Gråter

PimTheGreat
0

helt otroligt! Herregud…stackars kaniner…..Gråter

jen
0

näe, stackars små kaniner Gråter

1111
0

Jag är fundersam till hur pass bra de hundarna värkligen är som jakthundar… Inte fasiken ska rba jakthundar anfalla, de ska markera!

Är något fel på ägaren som har noll koll på sina hundar, är varken bra jakhundar, rymmer ifrån jobbet och ägaren värkar vara lite allmänt borta..?

Vore jag kanin-ägaren skulle jag nog hålla kvar hunden jag tagit som gisslan tills jag fått ut något sorts skadestånd Oskyldig Eller varför inte ringa djurskyddsombudet, hundar som utsätter andra för fara kan man tvinga egenom avlivning på - rätt åt hundägaren! De skulle antagligen även sympatisera mer med kaninägarens problem…

Sehvrin
0

Usch, ja, stackars ägare =( (självklart synd om kaninerna, men mest om ägaren) Jag skulle inte säga att jag tycker hundarna bör avlivas, men de bör absolut inte användas i jakt om ägaren till dem inte har bättre pli än så Fundersam

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

bubbelbubbel
0

usch läskigt. tråkigt att behöva dö så.
men jag tänkte, förra gången vi hade en hund-attackerar-tråd, så var det ju någon, var det inte du gejsa ? som sa att om en pudel hade anfallit hade det stått "hund" är det en rottweiler står det med stoooora bokstäver "ROTTWEILER ANFÖLL" "PITBULL ANFÖLL", här står det -jakthund. märkligt Fundersam

gejsa
0

#8# Men kaninägarna gjorde ju så. Kvarhöll hundarna ett tag. Jag hade nog gjort så tills polisen kom. Jag menar det hade ju hänt en gågn förut också. Dom ska inte avlivas det tycker jag inte. Men dom ska inte användas som jakthundar. För det är som du skriver dom ska ju bara markera inte döda det dom jagar.

gejsa
0

#10# jo, jag skrev det och det verkar ju stämma. *ler*