Lewitzer Ponny
Har ni någon koll på dom? Jag har bara lyckats hitta lite info på wikipedia… Såg en annons på hastnet om ett skimmel sto som var en Lewitzer ponny o hon var bara så fin, Inget för mig att köpa idag då dottern inte är så stor ännu och är mycket nöjd med sin shettis men det gäller ju att planera 
Så in med mera info om ni har 
hmm… står ju att det alltid är skäckar.. men det var en skimmel -du hade sett?
Mvh Emelie & Jack
Exa Equestrian, Ingen död fisk, 141km

Ja Kanske skimmelskäck?
Finns skimmelanlaget i rasen så kan det ju som sagt vara skimmelskäck. Vet tyvärr inget mer. Måste vara en ganska ovanlig ras?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jag vet 2 st, en svart och en mörkbrun
båda finns under referenser på www.ostragard.com , oh what a superstar och oh how I love you heter dom. Love U har bott i samma stall som Blacky under vintern. båda hoppar väldigt fint
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Rasen har även ett annat namn som jag ej kommer ihåg nu

Oh wat a superstar såg trevilg ut han ochså 
Oh how I love you, vad härlig ändå, men skäckar var inte de heller eller?

#6 Love U är finare nu hos sin nya ägare än hon var där =) hon har tävlat LA hoppning tror jag och Superstar har tävlat MSV hopp
nope, inte skäckar
Vad jag har läst på andra sidor så är de "nästan alltid" skäckar, alltså finns det undantag! =)

Tack om ni kommer på något mer så 
Jag har ju gott om tid till att hitta en perfekt barnponny ( om hon fortfarande är intresserad då vill säga)
Stog i wikipwdia att de alltid var skäckar det var därför man funderade fast vi vet ju hur wikipedia är…
Googlade på tyska Tysk annons sida. Att man aldrig lärde sig tyska eller franska… Lärarna borde ha påpekat den internationella häst marknaden för att få mig mer intresserad 

#8 Ok
så skimmel är ok 
#9 - Jag kan lite tyska, var det någonting speciellt du ville översätta? :)
#10 - Japp!

#11 Ja om du vill så 
Gekörter Lewitzerhengst HB I
Esperado v. EL Dorado MV: Gildo, geb.93, 139cm, Leistunggeprüft in Prussendorf,gekört HBI im Dt.Pintozuchtverband
Sehr rassiger arabisch geprägter Lewitzerhengst. Gut erzogener bildschöner Hengst mit ganz tollen Bewegungen. Durch den Anteil ox Blutes gut als Veredler einzusetzen.Ist geritten allerdings vor 2 Jahren das letzte mal. Könnte besser im Lack sein, daher günstig abzugeben u.verkauf aus finz. Gründen .Keine VB!! Hengst ist gesund u.fit. Selbst nicht der Größte ,macht aber große typvolle Fohlen. Källa: markt.de
Så himla häftig… Det blir till att undersöka mera
Hm, okej.. Nu var det ett tag sedan jag läste tyska, men ska försöka så gott jag kan (observera att det nog finns med en hel del fel). Och nej, svenskan blev inte heller så bra.. :P
Först så är det stam där V står för pappa, MV står för morfar, och ja, 139 cm hög och så vidare..
Mycket fin lewitzerhingst med arabdrag. Välutbildad vacker hingst med mycket fina rörelser. Genom att använda Anteil ox Blutes (antagligen några hingstar i hans stam) så har användningsområdet förbättrats. Han har blivit riden de två senaste åren (?). Trots att han inte har den bästa färgen (antar att de menar att han inte är så fläckig) så är han fin. Även om han inte är så stor så får han stora föl.

Tack så mycket! Det verkar vara en ok ras att korsa/förädla med araber…
Har träffat på tre stycken eller rättare sagt 4 i Tyskland.
Men den fjärde kunde de inte registrera, den saknade fläckar.
Enligt det jag förstod så kunde de inte registreras om fläckarna inte fanns. Vännen jag hade med mig tänkte sig kunnat köpt den för den var riktigt fin. Att arab fanns flytande i ådrorna det såg man. Den var till salu 2008, för 600 Euro. 5 årigt sto, riden.
#15 Jo så stod det ju på Wikipedia också, att det finns de som föds utan skäckfärgen, men då får de inte registreras.
Men skimmel är ju en "påläggsfärg" som kommer efteråt, de kan ju fortfarande vara skäckar från början trots att de skimlar av sen.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
# 16
Enligt de som hade sina hästar så sa de att de föddes med fläckarna. Den hästen utan fläckar var iallafall vanligt brun, utan tecken. Men mkt söt och rörde sig elegant under ryttarn. Men var inte kanske själv en hopphäst. De visade lite prov på det, men där var hon inte i det där .
De var angelägna om att få henne såld, så de bad oss att stanna och se henne bli riden. det var på håret att min vännina höll på att inte komma därifrån utan att ha lagt handpenning på henne. Vi hade då med oss en del Euro som vi inte ännu hade gjort oss av med.
Det här med att de sen kan skimmla av och enbart sen vara rena skimmlar, det vet jag inte hur de gör med. Inget jag alls tänkte på att fråga vidare på.