Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 488 ggr
Eve
0

Luciafirande

Hur är det i era stall, ska ni ha något luciafirande?

Vi ska ha det i vårat stall. Vi ska gå tåg med en lucia, tärnor och tomtar (självklart inga levande ljus utan här är det elljus som gäller) Efter tåget kanske vi ska ha en kadrilj eller en julteater. Och efter det är det ponnyridning för de små :).

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

jen
0

nej tyvärr. men det skulle va kul Skrattande

(man är väl inte för gammal än va?)

Eve
0

Man blir aldrig för gammal för att göra andra glada.. :)

PimTheGreat
0

gud så skoj!!!! här blir det inget av det..hi hi Linda och jag kan gå luciatåg för pållarna….hi hi

Lina
0

nej det blir nog inget firande i stallet, tyvärr.. hade varit mysigt:P

Milli
0

skulle va skoj, men om vi ska ha det så blir det ett vääääldigt litet tåg på 2 pers Fundersam

Eve
0

Milli - Haha, det hade väl varit gulligt? :P

Milli
0

#6 haha jo funderar på att rida genom pyttelilla floby och se vad folket sägerFlört

Annette
0

Vi rider runt till grannarna på våra shettisar. Alltså, jag går och ungarna rider.Flört

Maja
0

Oh, ja.. ;) Luciatåg blir det alltid!! ;)

Maja
0

Dubbelt

Eve
0

vad kul !

Maja
0

Vad blir du och Lykka då? :) Lucia kanske? ;)

Eve
0

Haha, kanske :P.. Lucia eller tärnor blir vi nog.. Ska ha en liten tjej framför mig på henne, tänkte jag.

Lyrik
0

Ingen aning om det blir något i mitt nuvarande stall. Jag har förhoppningsvis flyttat då =)

Kommer ihåg när vi lussade för skolan (gick på Jällaskolan). Åkte fyrspann med nordsvenska brukshingstar, jag var lucia (ingen annan ville, så jag fick "offra" mig) och satt bredvid kusken (Hans Sidbäck, lärare i Finland nu, deras naturbrukskola). Svinkallt var det, men mysigt!

Murre_Uddiz
0

#0 Jadå, luciatåg till häst:)

lisette
0

undrar vad grannarna sagt om man kommit på oskar och sjungit falska julsånger…

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här blir det nog inget speciellt luciafirande.. Men förra året blev jag och tre kompisar inbjudna till Karlstads största ridskola och ha uppvisning med islänningarna på deras luciafirande. Var lite skoj, men bra gick det inte..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

gejsa
0

#17# Vad hände då eftersom det inte gick bra menar jag?

Alex
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaa, för det första hade vi knappt hunnit träna nåt (red ett litet kadriljprogram) och inne i ridhuset hade vi aldrig vart nåt alls innan själva uppvisningen.. Vissa av hästarna hade aldrig vart i ett ridhus tidigare heller. :P Så skvatt hästarna till lite av musiken som var riktigt hög, det låg två plankor mitt i ridhuset som de innan hade glömt att ta bort (som en av hästarna dessutom tyckte var jätteläskiga att gå över..). Så var det en av de som red först som glömde bort programmet på ett ställe, missade att svänga.. Þerna (min häst) bockade under galoppen, och som en mycket fin avslutning blev hästarna livrädda varav en stack iväg mot utgången när publiken började applådera..^^

På bilden: 4 ryttare som håller på att dö av skratt efter ett mycket lyckat program. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Hahahahahaha.. Ääääh.. Det gick säkert bra.. ;P Om man bortser från allt det där.. ;)

Thinka
0

nej här blir det inget lussande,får ju liksom lussa själv då.

Alex
0

#20 Haha jo exakt, det gjorde ju det. ;)
Nej, men de vi kände i publiken sa att det såg bra ut (försök till att hindra oss från att gräva ner oss nånstans?), de visste ju inte programmet så de missade ju en del felridningar och så i alla fall..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Maja
0

Hahaha.. Det brukar jag också alltid köra på.. ;) Om det går fel i något moment när man har uppvisning, så vet ju ändå inte de i publiken att det var fel, eftersom de inte vet hur det skulle vara egentligen.. ;P

Cevir
0

Ska till ridskolan på Lusia firande :)
Då brukar det vara luciatåg, årets bästa stalljobbare utses, bästa riskole häst och ponny utses, osv :) kommer gita lite så kan ni få se ^^

/ Sara & Casper