Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 2026 ggr
Cilla89a
0

trush buster, bruksanvisning.

har äntligen fått tummarna loss att åka till Hööks och köpa trush buster.. iofs är Japps strålröta nästan borta, så det är väl i förebyggande syfte nu då.
i alla fall så står det "applicera en gång i fuktiga miljöer och 1 gång i torra miljöer varannan vecka"
vad menar dem?
ska man blöta hoven, så den blir fuktig och sedan applicera? och sedan applicera en gång varannan vecka när hoven är torr?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Lina
0

jag förstod mig inte heller på den när jag fick hem min men jag gör så att jag applicerar vid behov och är det riktigt illa så tar jag på nytt så fort de lila försvunnit.

Marrsson
0

Jag har inte ens läst min bruksanvisning. Följer bara de instruktionerna min hovis gav mig. Dvs applicera ca en gång i veckan. Du behöver inte fukta hoven. Borsta rent och applicera.

Du kommer märka en förändring med en gång. Jag använder de så fort jag tycker att de börjar se lite svampigt ut.

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..

mariajalrup
0

Jag har också följt hovslagares instruktioner vid användning med det preparatet, köpte det enbart på rek av hovslagare.

powderpuff
0

Du ska inte blöta hovarna. Är det blött och glegggt ute så ta det två gånger i veckan i en rengjord hov, är det torrt ute så bara 1 gång i veckan.

Själv använder jag det efter behöv.

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"