Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1736 ggr
Akerberg
0

GPS att rida med

Är det någon här som brukar rida med GPS?

Jag vill köpa en att ha med ut i skogen så jag vet hur långt vi rider och ur fort det går (tränar distans).

Har fått tips om Garmin Forerunner 205 och 305. 205 finns nästan inte att få tagi  längre, och 305 har en för mig onödig funktion iom att den även tar pulsen på användaren.

Finns det andra små gps-styrda apparater som man kan ha på armen som räknar ut sträcka o hastighet osv?

ca 1500 kostar 205 och lägg till en tusenlapp till på 305…

Alex
0

Karta och klocka? Flört

Nej men jag vet faktiskt inte nån, tyvärr.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bell
0

Själv rider jag med en Garmin GPS 60 i magväskanGlad

Men önskar mig en egen som var min alla dagar på året Flört

Akerberg
0

#2 Funkar den bra o så annars?

Helst vill jag ju kunna se den hela tiden, dvs gärna i klockformat så man kan ha den på armen

Lorita
0

finns det inte GPS till mobilen Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Akerberg
0

Det är inte själva kartfinessen jag är ute efter, utan gps-mottagning för att räkna ut sträckan man rider, samt hur fort det går (+ medelhastighet)

Denna kommentar har tagits bort.
Alex
0

Men borde det inte finnas nåt sånt framtaget för just distansryttare?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Birke
0

"Ta nästa avfart åt vänster"

"Gör en laglig U-sväng"

Haha - Var bara tvungen att komentera då jag fick lite roliga bilder i huvet när jag läste :P

Lorita
0

#8 gör en laglig framdelsvändning Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Birke
0

#9 Haha precis :D

Akerberg
0

#7 Nej det finns ju inte det. Man får använda sånna som är framtagna för löpning. Garmin Forerunner 205 och 305 är det som är vanligast bland ryttarna.

bell
0

#11 Den är riktigt rolig, jag gillar just kart funktionen eftersom jag letar nya ridvägar. Dok är det ju lite jobbigt att behöva plocka den fram o åter hela tiden (ur väskan). Fast det hade jag ju behövt göra med en pappers karta ochså Glad

Linnea
0

det ska finnas en pulsmätare för häst som inbyggd gps. vet inte hur den vias sträcka etc.

Skynda långsamt så går det fortare.

Linnea
0
mariajalrup
0

Hakar på här med fråga om GPS - vi kom till att diskutera det här hemma nu när jag ska ut och rida på unghäst igen, ibland tvungen till att ge mig ut på egen hand tyvärr och det skulle kännas bra att ha en liten, enkel o inte allt för dyr mojäng.

Är inte ute efter några andra finesser än just den att man kan hitta mig om olyckan skulle vara framme.

Läste en del om ryttar-GPS för ngt år sen men det verkar som om själva apparaten var hyfsad i pris medan själva tjänsten var dyr?

Finns det mobiler med ngn slags liknande funktion?

Alex
0

#15 Mitt tips är att du startar en egen tråd för att undvika förvirring, eftersom det är helt olika slags GPS:er ni är ute efter.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Akerberg
0

#14  Tack för länken, men det är inte pulsmätaren jag är ute efter, utan de andra funktionerna. Man kan bygga om Garmins apparater med ett ombyggnadskit för häst.

Lutar just nu åt en Garmin Forerunner 205, men jag hittar inga här i stan, utan måste beställa från nätet (o det var med svårt att hitta, modellen är utgående)

jen
0

#8  haha! precis vad jag tänkte på :)

själv har jag alltid mobilen med mig. Jag tycker det räcker för mig

mariajalrup
0

Tror du att ngn tar illa upp menar du - för att jag hakar på med fråga om ryttar-GPS??

Tyckte det kändes onödigt att starta upp en egen tråd, men sure om det stör mindre så…