Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 2494 ggr
bubbelbubbel
0

måste visa..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

..min goseplutt ! :)

i onsdags åkte jag hem till mamma efter jobbet, och han blev som vanligt lika glad när jag kom.
jag visste att dom skulle till veterinären med honom, han har problem med öronen, och fick blodöra för ett tag sen, så jag trodde dom bara skulle på en återkontroll.

kommer tillbaka senare på kvällen och det är inte en människa i huset, nehene sa jag till johan, dom kanske är hos veterinären då, eftersom inte rocky heller kom. tog väl fem minuter, så kom han släpandes på benen, och bara gick rakt förbi mig.
blev lite lätt orolig eftersom han alltid blir totalt knäpp och superglad när jag kommer. han älskar ju mig mest ;)
satte mig på golvet med honom, och han bara hängde, herregud tänkte jag, han kommer dö, min älskade lilla vän. och sen bara gick han iväg, gjorde så flera gånger. och jag försökte tappert få tag på mamma. tio minuter senare kommer mammas man hem, och jag mer eller mindre skriker och frågar vad i h-ete dom har gjort med hunden ! ….och det visar ju sig att dom rengjort öronen ner på djupet och sövt ner honom, så han var ju i nått uppvakningsstadie, haha,
tror ni jag fattar det ? nej nej, tror ju på en sek att han ska dö.

Nu väntar kanske operation för honom, tar dom det nu på en gång går allt på självrisken på försäkringen, om inte så måste dom börja om igen på ny period, mer pengar.
stackarn, han har ju så ont. min lilla plutt. :)

horspawer
0

vilken fin och sömnig hund=)…jag förstår att du blev orolig skulle jag också blivit

gejsa
0

Vad är det för sorts hund? Syns inte på bilden.

bubbelbubbel
0

han kliar sig faktiskt i örat på bilden, men det syns inte, han ser bara så söt ut :)

NinaToy
0

Haha söt! :P Min ena katt fick kejsarsnitt en gång och hon skulle gå med tratt på för att inte slicka på såret. :P Och när hon gick emot nånting så bara stannade hon, hon backade inte, fattade inte varför hon satt fast!!! Hahaha;) Så när hon skulle upp för trappan så fastnade hon vid varje trappsteg så man fick lyfta upp henne. ;) Det såg för roligt ut! :D

bubbelbubbel
0

han är en blandis gejsa, rottweiler schäfer flat coated retriver, hans mamma var väl rotts schäfer och pappan flat.
så han har verkligen fått olika saker av dom, han är bred framtill som en rottis, lång som en schäfer och ganska lik en flat i övrigt. :)

haha, nina, så har rocky med gjort när han haft tratt, inte heller fattat varför han fastnade, så han bara drog förbi. ;P

bubbelbubbel
0

här är en annan bild på honom, när man kanske var tre år. nu är han 6.

NinaToy
0

naaw vilken liten plutt till kattunge. :P

kacka
0

#6 hihi vilken rolig bild…

Här är våra hundar…

bubbelbubbel
0

naaw, vilken söt bild kacka ! :)
bobby ser ju ut att ha lite samma täckning som rocky har på, vad heter det, bogen..?

bubbelbubbel
0

ja nina, det var en pluttig kattunge, han är en hittekatt, luktade så äckligt när vi hittade honom, så vi fick tvätta honom med shampoo, han var så ynklig så. han är en av 4 hittekatter, men nu bor han hos en familj och heter elvis :)

gejsa
0

#6# Oh, vad gulligt det såg ut.

PimTheGreat
0

Min hankatt hade nyligen blodöra. Fyller sig örat igen opererar de bort örat. än så länge har det inte blodfyllt sig men däremot kommer hans öra inte resa sig igen….

bubbelbubbel
0

nämen ! vovvens öra är helt återställt.
läskigt, stackarn kan ju inte vara utan öra…

LinaN
0

Blodöra är läskigt… var emd när dom töömde ett öra engång….. såg klart obehagligt ut emn hunden verkade vara lättad iaf…. vetrinären bara stakc in en  nål i örat o tämde av, sen fick hunden någon medicin han skulle ha i fodret…..

*funderar* ska niog snart ta på mig glasögonen så jag ser vad jag skriver…. :/

när min hankatt kastrerades så blev det kaos när han skulel ha tratten på. Han bacckade in i saker, och försökte fly ur tratten, så det var emr djurplågeri att ha tratten på än att låta honom slicka på sina icke-mera-befintliga-kulor….

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

steffy
0

#6 vilket häftigt foto. jättefint