Utställningen avklarad!
Idag bar det iväg på utställning med lilla Xzerihwala. Det gick jättebra och hon tog seger i sin "stora" klass. Hon fick lika poäng med det andra stoet, en tre-åring, men X hade bättre på typen.
Det var lite läskigt, tyckte hon och matte, men hon skötte sig riktigt bra, var ju ändå första gången man var borta utan mamma. Hon hade en aning svårt att stå still när domaren tittade på henne och var rätt så spänd när hon skulle visas upp, så blev lite dåligt på ben och rörelserna men hon har en jättenöjd matte.
Poängen:
Arabtyp: 7
Huvud & hals: 7
Kropp & överlinje: 6
Ben: 5
Rörelser: 5
Totalt: 30

var det utställning för korsningar? var alla i samma kategori, Xzerihwala är väl bara 1?
känns ju lite orättvist att visa en ettåring och en treåring ihopa ;)
men grattis iaf :D
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Vad kul :D Grattis till fina poäng!
Inga bilder?
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Grattis! =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#1 Eftersom att det är första året de har partbreds med så var det inte så många anmälda. Det var två ston och en hingst, men blir det fler anmälningar i framtiden så lär det nog delas upp lite mer.
Min är ett, så lite ojämn bedömning är det ju.
#2 Bilder finns men de är enormt stora och jag vet inte hur man minskar dem, tyvärr…
Någon som kanske kan förklara?
#4 Vad har du för bildprogram?

Jag har Adobe photoshop edition 3.0 som jag fattar noll av, hehe!
Fick ju låna en systemkamera för dagen och vet ju ingenting om den heller ;)
Öppna bilderna i photoshop bara, gå in på Bild -> Bildstorlek (Image -> Image size) och sedan skriv in önskad storlek :)
Tror jag, har inte mitt uppe nu, men något sånt.

annars är det bara att öppna i paint och ändra storlek

Grattis!
Har du resultat ifrån dom andra klasserna också? Har försökt se resultatlistan på hemsidan, men den vill inte komma upp.

du kan bara ladda upp bilderna här. de skalas ner automatiskt.

#10 Nej du, om jag inte förminskar mina bilder först så får jag felmeddelande 
Beror ju på vad det är för storlek. Max 4 mb. Större än så accepteras inte, men är de mindre än så skalas de ner automatiskt.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#12 normalt måste jag alltid skala om innan jag visar en bild 
#13 Vad är det för storlek innan då? Och format? Alla format accepteras ju inte heller…
Mvh Alex
Värd för Ridsport

3,50 MB JPGE 3648x2736 och det hänger sig alltid 

Jag får felmeddelande när jag laddar upp, bilderna ligger på strax över 4.?

#9 Får tyvärr inte heller upp resultatlistan.

#16 som alex säger är gränsen 4 meg.
öppna bilden i paint. välj bild, ändra storlek/snedställ.
sen där anger du hur mkt du vill minska.
#16 Då är de för stora. Du får minska ner dem först.
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Grattis mazze! Hon är jättefin.

Kul, var det din första utställning med häst?

#34 Ja, det var den allra första . Har inte ens varit och kikat på någon utställning innan, så det var inte så lätt att veta exakt vad vi skulle göra. Men jag är supernöjd och har fått mersmak =)

#35 man får mersmak 

#36 Japp, går allt som min planering nu så blir det troligen någon premiering i sommar och åter igen en utställning (arab) i Aug samt Sep, tror jag det var

Jag har en inplanerad i Juni (Karisma) och en i Augusti (Kiara/Kahlúa) sen får det räcka 

Jättefin! :) Nu blir ju jag också sugen på att ställa ut.. 

Lite nyfiken. Var bedömningen enligt 50 poängsskalan eller någon annan skala?

#40 sådant kan jag inte svara på men skulle tro att det var 50 poängskalan, en domare och max 10 poäng per "avd". Helaraberna hade tre domare.
Jag är helt ny på allt vad utställning heter, så vill du förklara närmre får du gärna göra det.

Okej. Var bara nyfiken ifall dom bedömde med annan poängskala än vad jag är van vid från de utstälningar jag åker på.
Har för mig att araber ibland (alltid?) bedöms enligt 100 poängskala och föl & ungästar ibland efter 30-poängsskalan. Då med olika många bedömningsgrupper.