Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketthoppning
Läst 1126 ggr
svampi
0

Är min sits bättre tycker ni?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker ni att min sits har förbättrats eller försämrats? Skriv gärna vad jag kan göra bättre!

Peppe
0

ja skänkelläget och själva hållningen ser bättre ut men du borde böja dina armbådar på "nu" bilden. du kommer tappa balansen om du fortsätter dra fram händerna så, speciellt om hästen hoppar av lite konstigt. jobba på att vara följsam =)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

fordonsbrud
0

Vet inte.. ser ju inte så bra för det är så himla långt ifrån

Chan
0

Alltså, bilderna skiljer sig en del åt med vad som visas. NU-bilden visar när ni är mitt över hindret, DÅ-bilden när ni är på väg ner. Rent generellt borde du kanske vara mer upprätt på DÅ för att kunna komma i balans och rida mot nästa hinder, på NU mera framåt och fortfarande med i språnget. (Om du förstår vad jag menar.) Skänkelläget ser bättre ut på NU-bilden, men där är din överkropp STEL. Du ser betydligt mer följsam ut på DÅ-bilden.

svampi
0

Jag fattar vad du menar #3

Min ridlärare sa hela tiden till mig att korta tyglarna (Nu bilden) och då blev jag stel. På då bilden så är det en tävling så jag har lite längre tyglar, för jag tycker jag rider bättre med lite längre tyglar.

NinaToy
0

det ser bättre ut på nu bilden, men tänk på att eftergiften är viktig, samt att du följer med med överlivet :)) men samtidigt får man inte dyka

LiinaHansen
0

Hmm jag vet inte du serut att ha tappat balansen på ''nu'' hindret i trycker ifrån händerna sen är du ganska rät i överlivet försök att kommer mer upp me rumpan o neråt me övelivet so du är i en 90 graders vinkel om du förstår vad du menar :)

HannaT
0

Svårt att säga när man bara ser två ögonblicksbilder. Har du filmer?

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Marrsson
0

De är en riktigt gammal tråd ni dragit fram… :D

// Marielle

-Ucbus.. förevigt i mitt hjärta..