Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 828 ggr
AusaBausa
0

God kväll 23 maj 2009

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I dag har varit en fullspäckad dag. Först var jag hos hästarna på morgonen, då hagägaren ringde o sa att kelda var utanför hagen. Var inte så nöjd över att bli inlåst i lilla hagen för att mor hennes var grymt fet. hem o sen tillbaka igen och lämnade av foderjäst och klappade om dem. Därefter stack jag äldstan o minstan till stan för o lämna kläder till mellanbarnet då han stuckit iväg tidigare m sin pappa på moppeutflykt. Kallt som katten o så hade det regnat från start till stan så han beövde lite mer på sig. Därefter stack vi in t city o letade efter en kabel t min videokamera men fann ingenSkrikandes flera sa att en sån fick jag nog beställa direkt från Sony..hrm!

när vi shoppat o ätit lite körde vi ut till Lister o Hällevik där syrran m familj campade m sin husvagn. Brossan m familj var också där. Vi promenerade in till hamnen i Hällevik o åt sillamacka och det var heeelt underbart..både gott och sååå fint riktigt sommarväder.. mmm längtar t sommaren nu. 

Nu hemma ikväll var jag nere t hästarna o vattnade dem och skulle få i  dem lite foderjäst men icke! Vill ge dem liten putt med fällningen då dem kommit igång dåligt o snart börjar utställningarna.

I går var jag förresten o hälsade på keso-kakan  som verkade må bra men har bestämt mig för o ta hem honom i juni då han behöver tränas lite nu.

pippa__
0

#0 Oh, kommer Keso hem? =) Ang. jästen, varför inte ge vanlig b-vitamin?

Har inte gjort ett skit idag, så tråkigt!! Eller jo har åkt och köpt hundmat.. :/ Ska åka till stranden imorn me hund och mor =)

mazze
0

Go kväll el ska man säga natt?

Här har med varit en fullspäckad dag. Dagen började med utställning för lilla Xzerihwala, som gick bra.

När vi kom hem därifrån var det mockning och sedan iväg till ET med Bus, som har varit dålig i snart fyra veckor, trolig fläkskada i v bogparti/muskulatur samt låsning. Så äntligen är hon förhoppningsvis fixad och jag får börja skritta i morgon igen, längtar! (Detta är en lite tråkig historia som äntligen löst upp sig)

AusaBausa
0

#1 mm ja han kommer hem!  behöver hem och hanteras lite;-)

ja det får nog bli b-vitaminer för den som behöver det mest är Kelda o hon vill inte äta jästen även om jag blandar m havre alt betforSkrikandes.