Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1395 ggr
Kristall
0

Ni som är medryttare

*Lite nyfiken…*

Vad har du för medryttarhäst/-ponny? Hur blev du medryttare till den och hur länge har du varit det? Vad betalar du? O.s.v… Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Oliviahack
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev medryttare igår, jag blev kontaktad efter att jag lagt ut en annons på hästnet.se.
De är ett 11 årigt varmblodsvallack, kan inte så mkt.
Jag betalar inget, och de har jag inte gjort de senaste gångerna heller. De ända som kostar för mig är bensin och eventuella lektioner.

lennartsdotter
0

Ooo, det började med en sommar häst  som stod på JRK. När sommaren var slut blev jag förfrågad om jag ville fortsätta att ta hand om honom och det ville jag ju så klart! Är inne på mitt tredje år nu tror jag.. eller det blir tredje sommaren nu.

Jag betalar ingenting, och har inga direkta fasta dagar. Onsdag och söndag är väl då jag oftast har honom. Men annars blir det att byta eller att man får hoppa in fler dagar i veckan. Brukar höras på sms vilka dagar vi kan ta och annat som man behöver veta.

Mitt bästa tips är att hålla kontakten med ägaren och verkligen sköta sej dom dagar man har hästen. Och att man verkligen säger till om det blir något problem mellan hästen och dej.

Att skriva dagbok är oxå jätte praktiskt! Då kan man läsa vad hästen har gjort och anpassa ridningen efter det. Verkligen super smart tycker jag!

Tack för mej!

Kristall
0

Min medryttarponny kallas Belle och är en 16-årig camarguevallack.

Har ridit honom 2 gånger. Han har stått ett tag pga fång + skada och blev väl igångsatt förra året så jag har tagit det lugnt med honom.

Igår kom vi överens med ägaren att från och med i juni när han flyttat så kommer jag att sköta honom och rida honom när ägaren inte har tid (någon/några gånger i veckan). =) Hon sa att när jag sköter mockningen, utfodringen osv så får jag rida honom gratis. (Stallet han ska flytta till är bara ett par km ifrån oss så det passar mig jättebra.)

Kom i kontakt med ägaren via en bekant till henne som sa att hon behövde någon som red hennes häst ibland då hon har en bebis att ta hand om. Glad

Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson

Besök gärna min blogg :)

Zadeira
0

Jag kallar Bellman för min medryttarhäst, även om det inte är riktigt sant. Vi ska rida in honom, och får betalt för att göra det.

En 3-årig nordsvensk valack. Har hållt på med honom ca tre veckor nu.

Vi fick erbjudandet för att min kompis jobbar som städare och är hos Bellmans ägare varannan tisdag, de kom att prata om hästar osv och så fick hon erbjudandet och ville ha med mig.

Maja
0

Jag letade rätt så länge innan jag hittade en häst då jag är rätt så kräsen av mig på sätt och vis då jag bara rider islandshästar. De flesta ville ju ha 700-800 kr i månaden och det har jag inte råd med då jag är student vid universitetet!

Men ja, jag hade i stort sett lagt ned det där eftersom jag inte trodde att jag skulle hitta någonting tills jag en dag i vintras kikade in på blocket och medryttare.nu och där hittade en ung islandsvalack som jag idag håller på att banka lite vett i (det är inte så farligt som det låter ;)).

Jag betalar ingenting och får rida hur mycket som helst, då det i stort sett bara är jag som rider honom.

cordenia
0

Jag är medryttare på en fullblodsarab på 9år, har ridit honom i 2år nu.
Var så att min systers vän behövde ha hjälp honom då hon precis hade fått tvillingar och tiden inte räckte till.
Jag rider honom 3dagar i veckan, får både träna och tävla honom om jag vill. Betalar ingenting, utan de dagar jag har honom tar jag hand om allt, mockning osv.
Då jag precis skulle börja studera på högskola och inte hade råd att ha egen häst så nappade jag på erbjudandet Skrattande

Nmaria
0

Jag är medryttare på en fjording på 21 år, väldigt pigg kille för sin ålder!

Jag betalar ingenting för honom och  får vara där så ofta jag vill

Jättego kille och ångrar inte en enda dag med honom! :D

Här är en bild på honom! ;D