Transportköp
Funderar på att köpa en begagnad kylingekärra i åldern 15år, tror jag. Vad tycker ni om de kärrorna, det är en m urlastning fram. Vad ska man först kolla på så det är helt menar vad slits mest o först, golvet?
Vad ligger priset på en sådan om man köper den privat?

pappa har en sådan, han la nyss ut 15,000 för att få det vid fixat. han är väldigt nöjd med sitt. när han köpt det gav han 25' för det, men ja vet inte vad det är för årsmodell tyvärr.
#2Tack ska du ha!
Tror denna är mindre bra skick på så man får nog lägga lite på den själv också.

tänk på att det kanske blir en dyr historia. golv, bromsar kostade pappa 15 laxar. hans släp är ett 90:a.
ska besiktiga mitt släp på onsdag. köpte det dock för 2500:- och går det inte genom (beror lite på felen) så säljer jag det för samma summa. sambon fixade elen på det idag.

Det man ska kolla noga är nog bromsar o om elen funkar. Golvet också då kanske så inte hästen faller ur. Titta på besiktningsprotokoll också!
Kan ju va bra att kolla vikten på den också så du får dra den med din tilltänkta dragbil =)

golvet är viktigt men det kan man väl be någon kolla upp? :) ja gillar boogie bäst, säkrast, men det beror ju på hur mkt man ska köra :P