Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 4023 ggr
Invisible
0

Bebisdax! :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Om jag inte räknat helt tokigt, ska Ella vara på dygn 329 idag, vilket innebär att det inte är långt kvar tills föis tittar ut! Hon fyllde juver för ca 1 månad sedan, men de har nu gått ner något, och hon visar inga tecken på fölning, men man vet ju aldrig. Rätt som det är kanske det ligger en liten bebis där! :) Jag själv är väldigt nervös och är som vanligt beredd på det värsta, men håller tummarna för att allt ska gå bra för både Ella och bebis. :)

Jag kommer hålla tråden uppdaterad mer lite skriverier och bilder! :)

RoSa-RoSeN
0

Hoppas de lilla fölet ploppar ut snart ^^

Invisible
0

Gosh, jag tycker hon är smal för att vara så pass nära fölningen.. :|

Men hon kaske är normalstor för att vara förstföderska ?

Invisible
0

#1 Det hoppas jag med! Skrattande

AnnaLundin
0

hur stora de blir om magen beror mycket på hur rymliga de är invändigt, ditt sto ser rymligt ut och då blir magen inte så gigantiskt stor. Hon ser dräktig ut i alla fall.

lycka till med fölningen.

Lorita
0

#2 känner du inga sparkar? Jag tycker också hon ser dräktig ut. Ett tips bara räkana inte dagar så blint som många gör, veckorna blir så långa om dom går över tiden.

Jag vet bara när jag väntade min egen son det var dom längsta tre veckorna i mitt liv. Då var tösen bättre som kom på utsatt datum Skrattande

När det gäller hästar har jag hört upp mot två månader över tiden, ska man sova i stallet i två månader då kommer man bli knäpp Tungan ute inte gör man någon nytta heller om det går snett för man är ju så trött Flört

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Invisible
0

#5 Åjo, det har varit andra världskriget där inne! ;) Har dock lugnat ner sig nu. Hon är dräktighetstestad 2 ggr, och kollad en gång då hon fick kolik, så visst finns det en krabat där inne. :)

Invisible
0

Dag 330. Eligt mamma var juvren fyllda imorse, men när jag kände på henne på eftermidagen var de knappt fyllda. Så här blir det nog ingen fölning på ett tag…

Släppte henne och Kräkan på bete idag, och de for iväg ut i hagen i full galopp. Jag tror hon inte riktigt har fattat att hon är dräktig, hihi. ;)

Invisible
0

Äntligen tittar sommarpälsen fram! Och matte står inte aaaalls och stirrar sig blind på den härliga färgen! Oskyldig

Invisible
0

Dygn 331. Juvren var fyllda och hårda imorse, och Ella lät oss knappt röra vid dem(!!).  Kan inte ses som annat än ett gott tecken :)

Molla
0

Gud vad kul!!

Vi har en dam som ska föla 25/5. De släpptes på bete idag och hon stack svansen i vädret och sprängde fram i galopp, så det finns fler som inte fattat!! =)

Invisible
0

#10 Hahah, vad härligt! :D Man blir så otroligt lycklig när man ser hur glada dom blir. :) Eller jag iaf, hihi… ;)

Thorsson
0

åh, vad härligt. Spännande med! ^^

Invisible
0

Dygn 332. Fyllda juver vid utsläppet, men var dock något "slöddriga" när jag tog in henne. Suck, jag vill ju ha fölisen nuu! ;)

Invisible
0

Dygn 333. Ännu ingen bebis, men juvren var riktigt fylla idag. :) Släppte ut henne på bete idag igen, men det enda jag hann se var i princip ett dammoln som försvann, haha.

Var och handlade med pappa och jag passade på att tjuvkika lite i en hästtidning. I denna fann jag en artikel om ett sto som hade gått dräktig hela 13 månader! Förvånad Man blir ju lite smått nervös.. hihi

Invisible
0

Dygn 336. Fortfarande bebislös, men jag börjar ana att det är dax snart! :)

Invisible
0

Dygn 340. Juvren blir större och större. Håller tummarna för att det snart ska vara dax! :)

Invisible
0

Busar lite i sommarhagen. :)

Invisible
0

tar en mumsbit efter vägen! (;

Invisible
0

Juvren. Något ojämna, vilket gör mig lite skärrad. Har dock haft kunniga persner som har kollat på henne utan att reagera på det, så jag antar att jag oroar mig i onödan..

Lorita
0

#19 juvern ser bra ut men dom kommer att bli större, hellt fylda kommer dom att bli.

Thorsson
0

haha, väntar ju med på en liten bäbis ju! ;)

Alex
0

Spännande! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Invisible
0

#20 Okej  (;

mazze
0

Om du vill kan du gå in på min pixbox och kika på hur mitt sto såg ut innan fölning www.xzerihwala.pixbox.se Där har du ett album med delar från dräktigheten. Nu kunde mitt sto ha fyllt ut bra mycket mera, vilket många ston gör. Det var många som inte trodde att hon skulle ha fölat när hon gjorde.

Invisible
1

#24 Okej, superbra. Tack så mkt. :)

mazze
0

#25 Det var så lite så =)

ophelia
0

HallooooSkrattande

Hur har det gått???Fortfarande inget???Inget här heller änRynkar på näsan

Invisible
0

#27 Nope, ännu ingen bebis här, men det är på G! :D

Vad har du för häst då? :)

Invisible
0

^^

ophelia
0

Engelskt Fullblod.Som väntar sitt första föl.Får nog gå ut och fota mage jag ockåSkrattande

[Angel88]
0

#29 haha vilken jätte mage. akta så kon inte exploderar…Skrattande

Anna
0

#29 Den skrattade jag gott åt! Härlig bild Skrattande

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

JMax
0

#29 Vilken härlig bild!!Skrattande

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Invisible
0

#31 Hahah! Skrattande

#32-33 Tack så mkt! (;

Invisible
0

Någon som har något förslag på hur man kan få bukt med odjur på juvrerna? Ellas juver är alldeles knottriga när jag tar in henne, och hon är väldigt irreterad i hagen när djuren sitter och biter på henne. Jag vill ju inte ha på flugmedel, men finns det någon annat man kan göra ? :/

Lorita
0

#35 byt hage

Invisible
0

#36 Jo, det är det jag har funderat på. Men det innebär att hon kommer få gå i en liten, tråkig, nedtrampad jordhage. Suck…

Lorita
0

Jag tror hon föredrar det framför att bli sönder stucken bara det finns hö Skrattande

[Angel88]
0

spen bandage?

Invisible
0

#38 Hehe, jo, kanske det. :) Men så länge vädret inte är solklart, är "odjuren" inte på henne allt för mycket iaf. :)

Rita-S
0

Hm, sådan kräm brukar ju hålla odjuren borta, vad het den nu.. helosan!
ex-Stallägaren smörjde inn med Helosan överallt på sin dotters ponny och då bet inte djuren på.. kanske det vore nånting att smörja juvret med? jag tror inte det skulle skada eller tränga inn till mjölken, annars kanske det går att smörja sitron på innsidan av låren? Jag minns inte riktig men jag har för mig jag läste nånstans för några år sen att en uppfödare på fjordhäst gned inn sitronsaft på innsiden av låren på ston för att hålla otyskerna borta, minns dock inte hur hon skrev att det fungerade.
Sen kanske även 4ess salvan på innsidan av låren och lite närmare juveret kunne fungera? Det är ju lätt doft av tjära från den, har märkt att där jag smörjer Gejsa med 4ess salvan håller otysken sig borta från, jag vet inte om det är pga salvan eller sammanträff dock.. :)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Invisible
0

#39 Vad må detta vara ? Skrattande

#41 Okej, kanske är värt att prova! :) Men jag är dock livrädd för att något ska gå på tok, så att fölet får i sig salvan och kolar vippen.

Rita-S
0

jag tänkte nog mäst nu fram till fölis kommer ut med att smörja PÅ juveret ;) Efter kanske det räcker att smörja högt upp på låren inntill?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[Angel88]
0

http://www.websitefolder.net/AgriSydCenterGross/art-1.asp?id=105&iPageID=4

det smälter typ ihop med varan. liknar skumgummi, är mjukt och skönt och fastnar inte i sår eller så och det vidgad och krymper med saken den sitter på, typ som ett andra skinn

använt det själlv när ja gjorde illa armen, smidigt och lätt

Invisible
0

#44 Okej, tack så mkt! :)

Invisible
0

Såhär mysig hade jag set inatt! (;

Caspianowner
0

# 46

Ser ut som att du har det riktigt mysigt.

Jag själv är den som vakar också liggandes i stallet, men inte med den lyxen att ha en så go säng som du har där.

Min lyx består av halmbalar med hästtäcken på och ett hästtäcke över sig.

Invisible
0

#47 Hehe, jasså. ;)

Min består av 6 höbalar, en pressening ovanpå, och sedan två madrassbitar ovanpå det, och sedan ett tunnare underlag under en sovsäck. :) Helt kanon fakist! :)

Invisible
0

Gick ut i stallet på kvällen för att kolla till henne, och jag kom precis i rättan tid. Fölningen hade just börjat, och jag kunde se hinnan.

Fölningen gick jättebra. Ella skötte sig kanon, fick hålla på med fölungen bäst jag ville, och hon åt knäckebröd och morot nästan direkt efter fölningen. Ut kom en brun liten krabat. Har inte kollat könet så noga ännu, men det lutar åt en hingst. :)

ophelia
0

GRATTIS!!Skrattande

till dit föl så roligt att det är här nu.

Hos oss är det fortfarande lugntRynkar på näsan

Invisible
0

#50 Tack så mycket! Skrattande

Jasså? Hoppas det kommer snart! :)

linasvovvar
0

Stort grattis till din lilla sötnos

bebbe
0

Grattis, skönt att din och stoets väntan äntligen är över.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Molla
0

Grattis!!

Anna
0

Oj så söt! Grattis!

Håll oss uppdaterade :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Invisible
0

# 52-55 Tack så mycket! :)

#55 Ni skulle inte slippa undan om ni så ville! (;

Ella och Dexter.

Invisible
0

.

Invisible
0

En liten Dexter kikar fram. ;)

Invisible
0

"Vi tar och tuttar lite på väggen", tyckte Dex ;)

Invisible
0

Tar en liten nappis. :3

[Angel88]
0

gud så söta dom är, Gud va stollt Ella ser ut att vara över sin lille son….

Invisible
0

# 61 Ja, verkligen! Det märks på hennes beteende också. :)

Dilizi
0

Verkligen jättesöt! Grattis Glad

/Emilia

Thorsson
0

Gud vad kul, grattis! Underbar söt är han! :)

dijete
0

Grattis, Vilken sötnos!

Caspianowner
0

# 48

Ha ha jag såg inte att du hade höbalar där under dina lager av madrasser och presseningen. Tittade sen en gång till och då först såg jag.

Trodde faktist att det var en vikbar Ikea säng eller liknande.

HUr som helst, Grattis ! ! han är riktigt fin ! !

Alex
0

Grattis! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Invisible
0

#63-67 Tack. Kyss

dijete
0

#68 Åh, Nu är jag förälskad också, Vilken sötnos ännu en gång!Skäms

Maja
0

Grattis! =)

Invisible
0

#69 Kan de bli annat än sötnosar?? Kyss

#70 Tack :)