Min nya häst! :)
Ja då har jag gått och skaffat mig en ny häst!:)
Han är valack på ca 153 cm..
Han är 4 år och en riktig liten tjockis:P
hans stam är okänd..
en underbar liten skäck vid namn Ivenhow (utalas på Engelska) kallas för Ivan:)
Jag har börjat med inridningen och han är tömkörd och longerad utan problem och han är underbart gosig att hålla på med… :) sadeln ska på nästa vecka.. ska bli spännande att se hur han reagerar.. men han har haft tömkörningsgjorden på ett antal gången och den reagerar han knappt på.. fast jag spänner den mot hans mage:).. han är så underbart gosig..
Vad tycker ni om honom?
som sagt ska ett antal kg bort runt hans mage:P
Grattis!
Ser ingen bild dock :P
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vad gullig han är! :) Grattis till köpet och hoppas allt går bra med honom.
Vad roligt! Såg ut som en gospojke.
Lycka till med honom!
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
jättesöt.. Lycka till med inridningen och allt som är runt omkring 

Jättetjock tycker jag inte att han är. Här omkring där jag bor finns det hästar med den magen x 2, tyvärr. Annars så tycker jag att han ser riktigt söt ut, svårt att säga så mycket mer när man bara sett hästen på bild.
Lycka till med pållen!
Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.
Grattis och lycka till!!!!

jätte söt häst :D och lycka till med allt 

Grattis & Lycka till
Himla söt häst
Jättesöt! Lycka till =)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Söt! Grattis och lycka till! =)

himla söt du! lycka till med allt 
vad fin han är!!
Ser ut som nån tinker eller Irish cob i honom!
lycka till nu då!

Sötnos! Lycka till med han! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Gud vad ni alla är snälla:D.. idag var jag uppe och la på sadeln, först blev han lite stel men sen så slappnade han av direkt när jag pratade med honom och kliade honom mellan ögonen:)..
Fattar inte att han är så himla lättlärd.. men iaf så longerade jag honom med sadeln på i rundkorallen och lät honom gå i trav i dåda varven var inga problem där inte förutom att han ville hela tiden in till mig och kela:P.. han är väldigt gosig av sig..
Sen testade jag att sätta ner stigbuglarna och sedan låta han trava i båda varven han sa inget då´heller fast dom dunsade mot hans mage.. han är så himla lugn och fin kille:).. idag efter att jag hade longerat klart så stod vi och bara myste han var så gosig han pussade mig och aldrig ville gå där ifrån mig:).. han är så underbar och han är verkligen hästen för mig.. det sa klick mellan oss direkt:)
Imorgon ska jag och min kompis upp så ska jag ta på han sadeln igen och då ska jag börja hänga på honom och eventuellt sätta mig helt på honom får se hur han reagerar men det kommer nog inte bli några problem:)
Han är som sagt så himla lättlärd och lugn och trygg häst.. han kommer nog bli underbar att rida sen när han är klar:)..
slänger in en till bild på min underbara:D..
Tack alla för komentarera.. Jag tror oxå han har Irish cob eller tinker i sig..
Men jag har tänkt på en sak.. förra ägaren trodde han skulle sluta som D-ponny asså max 148 cm. men han är nu slutmätt som 153 räknas han då som storhäst eller maxad D-ponny?:)

Är han slutmätt till 153 räknas han ju som storhäst :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#17 okey tack är inte bra på Ponnysar:P. men det är bra då får jag tävla han som storhäst.. :)
Tack!:)
då är han häst… inte ponny.
Vad spännande. Jag ska ju också rida in min nya häst i sommar.
Ska vi se vem som ramlar av först då? XD
(det blir nog jag) för min är inte riktigt så lugn som din häst verkar vara!
han är jättefin din häst. påminner lite om min grannes korsning
okey vad bra:) för jag ska tävla han i hoppning hade jag tänkt:D.. och distans om han passar till det.. får se:P
hehe ja vi får se vem som ramlar först:P jag ska sätta mig på honom för första gången imorgon:D ska försöka få min kompis att filma imorgon så får ni se hur det går:P..
Va roligt att du oxå ska rida in.. jag tycker det är så bra att rida in själv för då kan man forma dom som man själv vill ha dom:D..
Tack jo han är underbar:) okey.. jo jag tycker min hästs ansikte på minner om en Irish cob skulle vara spännande att få veta vad han verkligen är för raser, men det kommer jag nog aldrig att få:(

Grattis o lycka till! Han ser jättefin ut!
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Så här såg det ut idag när jag tömkörde honom för 4e gången:)
Han var lite lat idag så man fick smacka på han hela tiden.. han är mycket bättre när man går ut med honom.. men idag fick jag besök av 2 styckna kompisar så jag tyckte det var bäst att vara i gräshagen då så dom slipper att gå efter:P..
Nu har jag suttit på han 2 gånger och det går jätte bra.. men jag känner att jag hellre vill ha han inkörd först eftersom det är det jag tycker är roligaste och saknar som mest.. så först ska han bli inkörd ordentligt sen ska jag fortsätta med inridningen :) första dagen idag som han har haft på sig selet.. :) han brydde sig inte speciellt.. han har bara innan haft tömkörningsgjorden.. ska snart börja visa han vagnen:)..
Skickar med en bild ifrån idag:)
men matte vad gör du?.
Jo jag puttar på din rumpa för att du ska gå så klart;) tjockis..!:P
Åh va söt! Grattis :)
Ja här var det en fin häst må jag säga. Kan förstå att du köpte honom.
#39 #40 tack så mycket jo han är underbart vacker och väldigt kelsjuk..:) vi trivs jätte bra tillsammans han är verkligen hästen för mig!:)
Tror han kommer bli jätte fin framför min rockard.. jag bara längtar tills jag har kört in han :)..
Men han är väldigt lat han vill mycket hällrte stå och kela istället för att jobba:p.. så man får typ driva honom hela tiden:p men tror det blir bättre när han börjar lära sig:)
Han går nu bra när jag tömkör så jag ska nog visa honom vagnen för första gången imorgon:) får se hur han reagerar han är ju väldigt lugn i psyket men han blir nog rädd först när han ser den .. men det kommer nog gå bra:)
Ha en underbar dag!
#41 Kan ni inte ha med någon annan häst när ni är ute, som dragplåster?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
jo det har du rätt i vi kan ju ta med hans bästis..
Tack där kom du på en bra ide:) men vi tänkte börja med honom i gräshagen ifall det händer något.. men hon kan ju ifs vara med där oxå.. för han blir jätte lugn när hon är med.. :)
#43 Jo precis, det spelar ju ingen roll vart ni är. Bara någon kan gå och leda/rida henne före/bredvid för att få upp viljan på honom lite.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#44 Bra tips:) då borde man alltså vara minst 3 styckna.. två som kan gå brevid honom och hålla i skaklerna och en som leder den andra hästen? eller ska man först vänja honom med skaklorna och sen spänna dit dom och sen ta dit andra hästen och köra en liten bit?..
Förra gången jag körde in en häst så satte vi dit skaklorna och sen led en hästen och en satt i vagnen.. men nu vill jag göra det ordentligt med min egna nya häst så det blir bra från början.. visst den andra hästen är en jätte bra körhäst nu och jätte lugn.. men tyckte ditt tips var värt att tänka på:).. ska ha med den andra hästen men när ska jag ta in henne i bilden tycker du?
Tack för Tipset!:)
#45 Jag tänkte mest nu vid tömkörning och så, eftersom han är seg och inte vill gå framåt. Jag har aldrig kört in en häst, så om det är bättre med eller utan henne när du vänjer honom vid vagnen kan jag inte uttala mig om. Utan jag tänkte bara för att få din häst att vilja gå framåt, så du slipper driva på honom hela tiden. Då finns ju risken att han tappar lusten själv också.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#46 ja okey du menar så:P :) men jag vill samtidigt inte bli beroende att ta med den andra hästen.. för han ska ju lyssna på mig och veta att det är jag som bestämmer när det är arbete som gäller.. men därimot kan man ju variera att ta med henne ibland:)..
ska börja visa honom vagnen imorgon:) får vi se hur han reagerar:)
berättar hur det går imorgon!:)
#47 Nej nej självklart ska han inte behöva bli beroende, men det är bra till en start.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#48 jo precis:) ska ha med mig det i bakhuvudet!:)