High Chaparral 2009
Hur många här planerar att åka dit i år? Ska ni dit och tävla eller bara kolla?
Jag ska följa med som hästskötare och i gengäld ska jag få låna en av hans hästar, som jag rider lite då och då, och tävla Ranch Trail med.
Medarbetare på westernridning.ifokus
tjaa… bor ju 20 min ifrån så :P

nope, därimot har vi varit där typ vartenda år sedan jag var liten plutt ;)
men nu, är jag förstor för att springa runt och leka indian ;)
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Inte vad jag vet.
#1 fusk!
#3, haha! ja om man tycker det. :P
brukar åka den vägen när jag ska till pappa, i påskas var där ett par som campade..

Jag skall allt dit i år också med min familj. Våra två söner, 6 o 4 har tjatat sen i fjol om att åka dit igen. Förra året var vi där själva, men i år drar vi iväg ett helt gäng. Skall bli kul. Var alltid där som liten också. Skötte då en häst i Göteborg vars boxkompis var en skimmel som under flera år deltog i showen. Jerico har jag för mig han hette.
/Therese.
Medarbetare på Arabiska Fullblod och Westernridning iFocus
ah, glömde säga att jag har gratis inträde med…:P
jag vill OCKSÅ…….
Jag ska kanske dit och fotografera, jag är inte säker, men jag hoppas ;P

Kanske blir en trip dit i år får se, har inte bestämt mig en sen beror det lite på…ska inte tävla iaf
Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!
Jag vill så gärna åka på RHC! Var där första gången för två år sedan med min sköthästs ägare och hennes fam. Det var det roligaste jag någonsin gjort! Dessvärre känner jag ingen annan som vill åka med mig på det, och jag måste dessutom ha någon över 18 med mig om jag ska få åka igen, för den som jag åkte med innan har varken råd eller tid.
Min familj säger att vi kan åka till High Chaparral över någon dag men jag vill ju gå på RHC, parken är ju inte underhållande såå länge, och för dem; hästar som springer runt på en sandplan, intressant. NOT, och vi MÅSTE promt göra nått tsm.
Det se ut som att jag inte kommer iväg först jag själv är 18, fast det är ju nästa år (läs; i november :( låter aldrig mina föräldrar glömma det. mina syskon, ja dem får fylla på våren, men inte jag inte)

Vi ska nog åka i år igen om Molla som då får vara hästvakt har lust till det.
Jag brukar kunna muta henne så att hon kommer hit över helgen. För har man över 50 hästar på gården som båda ska föla, har fölat och ska betäckas så är det inte lätt att komma hemifrån. Den enda som jag litar på tar hand om allt perfekt är Molla.
#3 så nu vet du att du inte ska åka dit / Puss
Men då kan ni väl iaf fota så jag ser får se hur det såg ut och hur roligt ni hade, medan jag är hemma och bedriver BB och är hallick…
Jag vill verkligen åka dit… gratis inträde har man när man är med i en WRAS ansluten klubb fattade jag det som *suck*
aja… det blir ju fler år
men ni som ska dit får baske mig ta mycket kort så vi andra får se dom iallafall 
#13 eller inte… förstå vad hemskt det kan bli för oss 
nädå, vi vill såklart se MASSOR med kort!!
Annars blir det hemskt för er!

Vi kommer inte att kunna åka förrän den 22/7-26/7. Fölningarna avlöser varandra här innan dess. Detta är en av anledningarna till att jag vill ha tidigare föl, för att få sommaren fri till familjen också.
/Therese.

#15 Jag har 11 fölningar i år och över 30 betäckningar men jag har turen som har en underbar dotter som kan vara här när jag åker på tävlingen.
Du får skaffa dig en pålitlig hästvakt =)

Ja, jo, hästvakt har jag, 3km ifrån, men hon har själv fölningar ungefär samtidigt iår. Och jag vill helst vara med på alla fölningar själv. Men det förstås, hade någon med stor erfarenhet av fölningar tiggt och bett om att få ta över fölningarna här så hade jag nog inte tvekat

/Therese.
#17 du får ta och skaffa dig en praktikant så du kan åka iväg när du känner för det sen ^

#18. Praktikant? Åhå nej, skulle aldrig våga lämna bort fölningar till en praktikant. Näpp, jag försöker istället planera framtidens föl lite tidigare på året så kan jag semestra i lugn å ro sen. 
/Therese.

#19 Jag hade heller aldrig lämnat över ansvaret till någon som jag inte hade 100% förtroende för.
Jag hade sommarjobbare en sommar och jag har nog aldrig arbetat så mycket. Jag märkte att jag inte kunde släppa dom ensamma på så mycket så jag var med hela tiden. Ändå var det mycket duktiga tjejer det var jag som var larvig.
Min dotter "Molla"har jag lärt upp i 25 år så hon tänker som jag. Jag är så tacksam att jag har henne för annars hade jag suttit hemma på gården hela tiden.

#20 Hälsa din dotter att jag är lite smått avis på hennes mor
Min äldsta är bara 6, så det dröjer allt ett tag till innan jag (ev.) kan lämna över att sånt stort ansvar på honom.
Det är igentligen bara min granne som jag skulle kunna lita till 100% på, (duktigare på fölningar än våra vetrinärer, enligt mig) men hon har, som sagt egna fölningar att förlora sömn åt, och tänk om ett par, eller flera hade krockat på våra gårdar. Nä, den mardrömmen besparar jag både henne och mig själv.
/Therese.
Och jag är glad över att jag har en mamma som älskar hästar och har "ganska" många!!! =)

det komemr bli 3 året jag ska dit nu, men tror inte jag komemr ha lika mycket tid att kolla på tävlingaran som dom andra åren då jag och mamma ska hjälpa en av mammas kompisar att jobba där :S lite tråkigt då jag älsakr tävlingarna :D