Da Capo
Någon som vet var jag kan hitta upplysningar om arabhingsten Da Capo?
Jag äger hans barnbarn och skulle vilja veta lite mer om han och hans filmkarriär 
Någon som kanske vet mer om detta här??
Cina
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus

hittade lite på nätet
"Lite har jag lyckats luska fram. Da Capo var född 1977 på Blommeröd och hade den berömda Pohanic som far. Da Capo blev Ch hingst 1984. best in Show 1990 och klassvinnare i World Cup 1990 ( tror att det var breedersWC) På www.runnbacken.org finns det en länk till Svenska arabhingstar i avel och där finns han med så det verkar som om han fortfarande lever. Där kan du också klicka dig vidare till en del bilder bl.a. till DC´s morfar Dardir där det finns lite uppgifter om DC´s mamma Darboska. Jag har nog en gammal bok om Blommeröds hingstar, ska titta om det finns något mer."
Och nästa skriver om honom:
_"Da Capo är död sedan flera år tillbaka.
Senaste ägaren var Kristianopel Arabstuteri äg. Ann-Britt Persson i Fågelmara.
Han användes bl.a. av dem, av Blommeröd och av Papa's Arabians.
Flerfaldig klassvinnare och Champion i utställning. Westernriden och framgångsrik.
Mycket vacker hingst, väldigt lik sin pappa Pohaniec."_
Något om filmkarriär hittar jag inte tyvärr

Lite som jag snokat reda på
Stog i samma stall som honom i slutet på 80talet tror jag det var…
Länk Buke diskution.
Christianopel:
Jag blev så glad att läsa alla vackra ord om Da Capo och vill gärna göra några tillägg. Jag hoppas det är OK eftersom han inte finns längre? Han hade en karriär som galoppör innan jag köpte honom och gjorde uppvisningar i "westernshower".Han var också stjärna i en Tv-serie som hette "Tredje lyckan" och visades 1980-talet.Jag köpte honom 1984 och han var Championhingst för första gången på Aspenäs samma år.1990 var han mycket riktigt Champion hingst i Lomma.Där slog han först sin son Czhess i Hingstchampionatet och sedan i B.I .S sin dotter Suecia i(som vi också äger) som i sin tur hade slagit sin mor Silver Starlet (19 år) i Stochampionatet.På VM i Stockholm samma år var bästa svenska hingst när han vann sin klass.Hans söner har exporterats till Belgien, Tyskland,Polen, Danmark,Norge och döttrar till Brasilien, SydAfrika och Norge( 5 st). Suecia är nog hans mest framgångsrika avkomma på utsällning (10-tal champion,och reserv champion, Bästa sto-titlar)Hon har också tävlats lite i western och hennes helsyster Scandia var en mycket framgångsrik hopphäst(ponny).Flera andra avkommor har också tävlat t.ex Czhess , Eskapad (western) samt Bogan som gick på galoppbana i Polen.

Han var ju inte film häst han var TV häst
Får skylla på att serien gick 1989 senast
Den tredje Lyckan
Ha nu en toppen helg 

Åhhhh.
Tack så jättemycket för all information.
Tror jag har vad jag behöver för att komma vidare i mina efterforskningar nu. 
Mvh Carina
Sajtvärd på Arabiska fullblod iFokus och Irish Cob
Medarbetare på Tonåringar iFokus