Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 6642 ggr
NathalieN
0

Bild exteriörs bedömning.

Hej. Skulle vara kul om man hade en liten "Bild exteriörs bedömning" på ridtravare här i denna tråden. :) Så lägg ut 1 bild på eran ridtravare, så kan alla som vill, kommentera exteriören hos ridtravaren på bilden :D
Eftersom travarna gått på travet, och vi sedan skolat om dem till ridhästar, kan det vara kul och se exteriörena på dem :D
Här nedan kommer lite regler :)

• Max 1 bild per medlem.
  • Bilden skall vara tagen från sidan, ingen sadel eller ryttare skall sitta på. 
  • Man får inte kommentera sin egna bild.
  • Man får inte kommentera att "den hästen är ful" eller liknande elaka kommentarer.
  • Detta är EJ en tävling bara en rolig lek för de med ridtravare.
  • Alla kan kommentera bilderna, inte bara "ridtravar ägarna". 

Så det var allt hoppas allt kommer att gå fin fint nu ;D

gotlandsruss
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

jag har en ponnytravare som fortfarande går på travet och blir riden

men jag har ingen bild på honom utan vagn bara när han var föl men man ser rätt mycket av honom på den här bilden

Scandi
0

jag kan inte välja bild så lägger upp 2.. den ena innan jag köpte honom och den andra från nu i sommras.

Zaphix
0

Inte så smickrande bild kanske, med alla skav, svett och vinterpäls, men man ser ju hur han ser ut iaf.

Inte min, men är halvfodervärd på honom.

http://ridsport.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=7e91290d-8b76-4c35-973f-c5569a8550fe&Filename=P1010033.JPG

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

NathalieN
0

#1, fin liten ponnis :D Ser inte alls ut som en travare :)

#2 Man ser inte så mkt på bilderna eftersom de är utdragna, men det man ser, ser väldigt fina ut, helt otroligt att dagens travare inte alls ser ut som travare :P Ser jätte fina ut i kroppstypen,

#3 Hehe,, höll med dig lite där :P, Men väldigt fin exteriör som alla de andra :)

Ska snart lägga ut en bild på min egna ridtravare, men för tillfället har jag bara bilder frammifrån och fram alla andra konstiga vinklar :P

Zooten
0

Min ridtravare Sanda Zoot

Zabbio
0

Bild på min döda älg (taget från en tråd på Buke där vi fick veta att alla vbl travare såg ut som älgar och dessutom dog så fort man tog bort sulkyn :P Nu har jag övertagit uttrycket och jag älskar min döda älg.^^). Har aldrig startat och har precis börjat ridas :)

http://ridsport.ifokus.se/ShowUserFile.aspx?BinaryId=e7d69c2e-f0f1-4517-8719-6d13dd5cbdb3

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

thilda-
0

Här har vi en bild på min frökenfräken :)

SitaL
0

min tjej. inte den bästa bilden men! :)

Mixie
0

Mitt russto!

//Mickan

Mixie
0

Min russtravare!

//Mickan

NathalieN
0

#5, åh din ridtravare såg jätte fin ut ;D Jätte fin i exteriören och fina muskler

#6, eh? död älg? Tycker din häst var jätte vackar :) Vad får folk allt ifrån? Så då är det klart, det är INTE travare som springer på travet, de e ÄLGAR! HAHA.. :P Men annars såg din häst jätte fin ut :D Den syubbade manen gör nästan så¨att halsen ser större ut..

#7, NAAW vilken sööt :) Jätte fin :)

#8, hm såg inte så mkt eftersom sadeln satt i vägen, Du får bidra med ett nytt kort. ;P

Zabbio
0

#3 OT, men hur har han fått alla skaven? O_o de där fram är väl täcket, och jag gissar at de bakom sadeln är shabraket?

men de på sidan?

Zabbio
0

#11 tack! :D

hehe, jo, men jag är stolt, det är inte alla som kan rida på döda älgar minsann! Det brukar vara svårt att få dem att gå, sägs det :P ;)

Jo, stubben får fungera som substitut tills halsmusklerna utvecklats.. x) Sen vet jag inte om jag låter den växa sig lång igen :)

Zaphix
0

#12 Han har väldigt känslig päls på vinter, får skav direkt. Det på sidan är av täcket.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg

SitaL
0

#11 ja jag vet me jag har nog ingen när hon är uppställd annars. ska leta=)

NathalieN
0

P.s Alla som är med och "Tävlar" får också kommentera andra bilder också, men dock inte sig själv. Sen kan vi ge Poäng till de hästarna som är med och "tävlar". Typ om man tycker att en spec häst var fin i exteriören osv, så kan man ge den högst en 10:a och lägst en 1:a. Så poäng skalan ligger mella 1-10. Så den hästen med "minst" finast exteriör får en 1:a och den hästen som har den finaste exteriören får en 10:a. Förstår ni?? :) Men jag går också litte efter hur jag själv tkr hur hästen/ponnyn ser ut :P Oskyldig. Smaken är som baken, så det är bara att sätta igång och dela ut poäng xD ;P. P.s Jag kan inte så mycket om det här med hur ridtravare SKA se ut i exteriören, utan JAG bedömer det jag anser fint och portportioneligt.

Jag kan börja ;)

#1 = 4 1/2 p
#2 = 5 p#3 = 4 p
#5 = 7 1/2 p#6 = 8 p
#7 = 7 1/2 p
#8 = Jag ser inte riktigt pga sadeln, så jag kan ej bedöma.
#9 & 10 = + 8 1/5 p, nästan en 9, men inte riktigt ;P

Mixie
0

#16 Kul att du gillade min häst :) Hon är bedömd på utställning med 38p, hade kunnat fått högre men ville inte riktigt trava ordentligt :) Lääängtar till premieringen :)
Den här bilden är från förra sommaren då var hon 2 :)

//Mickan

joooossan
0

Min russtravare :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Maja
0

Travardamen i stallet!

Klasselover
0

Här är Indira VIP :) Inte den bästa uppställningsbilden, menmen.

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

Thorsson
0

Min varmblods vallack! =)

Sommar mage, inte så värst musklad, men ändåså är han finast för mig! =)

Zabbio
0

#16 yay, fick en 8a! ^^

#14 hehe.. känner till det… får spraya min med pälsgläns nu för at han ska kunna ha flugtäcke.. -_-

exitingsvillemo
0

gud vad fina alla varmblodstravare är nu :O) Bara för 10 år sedan så såg man på långt håll vilka som var travare, men nu ser man knappt skillnad på halvbloden och travarna.

Har tyvärr ingen själv att lägga u bild på, men är ett stor fan av fd travar-ägare :O)

#19 är hon konstantskimmel, eller skimlar hon bara "bakvänt", har aldrig sett en varmblodstravare ,ed konstantskimmelfärg förr.

Repoort
0

Här är min travargrabb.
Har ingen bra bild där han är uppställd utan endast denna trötta sommarbetesbild.

Scandi
0

nä bilderna är inte utdragna! vill ni se orginalet gå in på www.nogg.se/eligible

carrrrrooooo
0

Okey här kommer min skönhet Nice Box .. hon är startad några gånger, men nu är hon bara min underbara ridhäst:)

Hon har inte så mycket muskler ännu, men vi jobbar på det:) köpte henne för ca 1 månad sen:)

Maja
0

#25 - Ser rätt utdragen ut på min dator. :P

Klasselover
0

#27 - Likadant här..

Whatever you do in life will be insignificant, but it is very important that you do it.

NathalieN
0

#99 1/5 p, hähä, jag ändrade mig :P
#18 = 9 1/2 p
#19 = 6 p
#20 = 9 1/2 p
#21 = 10 p :D
#24 = 7 1/2 p
#25 = 9 p, Nu såg man bilderna bättre :)
#26 = 5 1/5 p

#23: Håller med dig, Nu har ridtravarna jätte fin kropps "hydda". Ser inte alls ut som travare :) Hähä, halvblodena får ta och se upp! ;D

#13: Haha.. Då måste vi vara extra smarta och finurliga eftersom vi kan få DÖDA älgar att kunna röra på sig :P Det är inte alla som kan det xD

Scandi
0

ja men den är inte utdragen..! kolla orginalet! han står så med sina ben.. varför skulle jag dragit ut den!!?

Klasselover
0

Wow, 9½ poäng ;D Det är inte dåligt ^^

carrrrrooooo
0

åhhh bara 5 ½ poäng:( men vi kommer tillbaka när hon är musklad:)

NathalieN
0

31: hähä :) (A)
32: Jepp du får du göra :) Jag väntar :)
30: Jo jag såg på orginalet, det var myckeeeet bättre :): Därför fick du nya poäng :D,

Ni andra får också sätta litte poäng nu :P

Thorsson
0

#29. Oj, tack så hemskt mycket!! :D:D Vad glad jag blir! =)

Scandi
0

har fler bilder: där man kanske se bättre.. ska betygsätta er andra imon :)

[MartinaPettersson]
0

Denna är den enda bild jag har nu, ska försöka fixa en ny :/

Ledin
0

jag har en man som ska jag har försökt ta kort på hästen, men han har ju inget bra öga för att ta i rätt stund :P men hoppsd ni ser hur han ser ut, lite mager men det ska jag fixa med mat antar han blir mycket finare då o sen ska han musklas upp. :) ohh hittar inte korten kommer snart bild.

Repoort
0

En ny bild på Reddie

Repoort
0

helt från sidan…

emsems
0

vad många av er som har fina varmblod. Vissa ser riktigt välmusklade och fina ut, kul att se då man ser allt för många dåligt musklade varmblod

Repoort
0

puttar upp för påfyllnad med fler stiliga ridtravare.

ZitronMilla
0

Hej!

Vår pålle!

Tagen lite långt ifrån kanske, men man ser ju hur snygg han är=)

Repoort
0

Ja, han ser riktigt fin ut ZitronMilla

gotlandsruss
0

här kommer en ny bild på #1 här står han uppställd

kanske är lättare att se då?

ZitronMilla
0

En annan utav våra killar! Detta är den lilla Hingsten.

ZitronMilla
0

#19  -Är damen efter TapIn månntro..?=)

Zabbio
0

Jag gillar denna tråden! Och längtar tills jag kan visa före-efter bilder på min pojke när han kommer hem. Hoppas på lite skillnad iaf.. XD

[MartinaPettersson]
0

Har inte så mång bra bilder på denna dator, men denna får duga! :) Crackson

NathalieN
0

OJojoj.. nu vare ett jädra bra tag sen jag var inne på denna tråden XD.. hähää.. Jag kan visa en bild på min lelle oöjk.. men bild kvalitén e inte den bästa :P, och han har var sjuk ett tag och vilat och så.. så han har inga muskler.. han stod i 6 månader ungefär.. men men.. musklerna kmr snart.. kan visa e före-och efter bild :D

NathalieN
0

hähä.. här kommer en till bild. :P

kommer en till efter denna :P

NathalieN
0

:P

exitingsvillemo
0

#30 är ingen som har påstått att du har dragit ut bilden, blev förmodligen nåt knas när du laddade upp den till inlägget bara.

kolla själv på bilden i #2 så får du se att bilden är utdragen… Han ser väldigt mkt ut som en tax :o)

Men på orginalkortet var han jättefin :o)

fridak
0

en dålig mobilbild på roger

fridak
0

denna är litelite skarpare…

NathalieN
0

53, jättefin :), vrf står han så med frambenen?

exitingsvillemo
0

jag undrar det samma, han står väldigt konstigt med fram, påminner om min shettis när hon fick fång

fridak
0

#55 och #56 när vi kom in och jag band upp honom så blev det bara så. är ju jobbigt att röra på sig mer än nödvändigt;) var någon ute i paddocken som han kikade på också.
passade på att ta kort när han stod någorlunda parallellt med både fram och bakben. i vanliga fall står han inte så, isf hade jag också börjat fundera på ev. fång. här har ni en bild när han står och hänger som vanligt

Mille
0

Hittade en hyfsad uppställningsbild. Måste komma ihåg att fota mer såna bilder.

Den här damen är iallafall tävlad i trav o flera olika ridgrenar.

exitingsvillemo
0

#57 ok, mkt bättre :o) fin modell och läcker färg. Möjligen aningen vek/lång i kotorna, eller så står han konstigt.

Men mkt fin kille :o)

#58 *mums* ;o)

Laserknas
0

äldre bild då han var ganska omusklad men ändå:) den bästa bilden från sidan på min pojke Embassy Krick M.J. (Evert)

Laserknas
0

min gamla pojke som togs bort för över ett år sen. tyvärr ingen bild från sidan när han står stilla.

running
0

Här är en bild på flamman kanske inte den bästa men vi försöker

jsca
0

Min Payback Lady <3
Aldrig startad, bara ridhäst , min ridhäst! ;)

Zabbio
1

Här komer en ny på Crow :) (Inlägg nr 6)

Fotot är riktigt dåligt, taget ute nyss mitt i natten med blixt och snöflingor.. :P Ska se om jag kan ta ett bättre nån av dagarna…

Det syns kanske inte här, men lite halsmuskler har han fått, jämför överlinjen på halsen med #6 och tänk bort stubben..  Fast nu ser man att halsen är för kort på honom..*suck* jajja.. xD Ska försöka ta ett kort där man faktiskt ser nånting snart..

fridak
0

ny på roger som också finns att beskåda i #53, #54 och #57;)

här ser han väldigt tung ut tycker jag, skulle kanskekanske med en massa mer man och svans mistas för att vara kallblodstravare?

jackiejohn
0

Min Jackie John =) aldrig startad…utan blev ridhäst då hon inte gjorde sig på travet =)

Hon är lite knubbig och omusklad då hon stått på vintervila..hade ingan annan bild som man såg bra på..

Skruttan-1
0

#39 super fin :) vilken härlig man o fin glansigpäls,fint musklad ser ut att vara en trevlig ridmod på han :) Kanon fin!

Maja
0

#23 - Hon är konstantskimmel så hon blir brun på vintern, vit på sommaren! =)

#46 - Hihi, ja, det är hon! =)

jsca
0

alltså ursäkta. men har ni inte läst reglerna? 1 bild per medlem, ingen sadel och ingen ryttare.

Mixie
0

Här kommer en häst som är bedömd av dommare ett flertal gånger så jag är redan väl medveten om hur hennes exteriör ser ut, vill bara se vad ni har att säga =)

//Mickan

fridak
0

#69 de bilderna jag hade tidigare stod pålle lite konstigt på så den nya gör honom kanske mer rättvis?

Tusen
0

#4 Ponnytravare ser sällan ut som travare då de oftast används till annat också. Dessutom är det av raser där man jobbar mycket med rasstandard inom rasföreningarna. Detta gör att de får en helt annan kroppsbyggnad.Flört

Repoort
0

# 67 - tack, det värmer. För två vintrar sen så var han hel snaggad, hade bara någon mm. manen växer så det knakar, är lite längre nu. Synd bara att den inte ser lika tjock ut på bilden som den är i verkligheten.

Siberit
0

Har bara en bild på den här datan, gammal men ah

så en bild efter jag haft honom bara ett par dagar :)

MiaMaria
0

#70 Vill gärna även höra vad somaren sagt, men jag ger mig på ett försök, trots att de är jätte svårt att säga via en bild.

Hon har ett vackert uttrycksfullt huvud, något lågt ansatt hals, välbenad från sidan, liggande bog, sluttande kors, något högrektangulär. Som ridhäst skulle jag vilja se en något kortare länd, men vet inte vad den används till. Lika så har den en rel kraftigunderhals, men används den till trav eller ridning eller något helt annat?

water
0

#48 Vad fin, jättefin bläs och teckning på benen. :)

silvery
0

här är min Silvery

NathalieN
0

#77, Fiin :)

silvery
0

tack!

mallan-nog
0

Lägger väl in en bild på en utav mina tjejer oxå…

Montró, 2 år på bilden

Siberit
0

Hej hittade en mycket bättre bild på min pålle, den är från i sommras

PillanN
0

En bild på mitt sto Slätta Tösa. Får väl ursäkta bilden som de flesta andra har gjort….något lerig häst,men så är det-

SitaL
0

min ponnytravare

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.