Australisk stocksadel??
Ingen som vet??

Vi had en till nordisen men det var väl rätt länge sedan. Tyckte dom var väldigt stora så skulle gissa att det är ungefär som westen sadlarna. Men kan ha och göra med att jag var så liten också ;)
Mamma och två av mina vänner gillade den, jag och en annan kompis tyckte man fick skav av gjorden man har under rumpan.
Dock är alla jag sett väldigt svängda. Har aldrig sett en som legat bra (sett någta fler som haft). Vi sålde vår då vårat sto fick vita strån på ryggen redan after andra rid turen.
så det är blandade meningar :) personligen gillar jag den inte men vet att mamma älskade den.
Att jag inte gillar den har ju mest att göra med att jag inte satt bra i den.

Du mäter dom som en Westernsadel,dom är från börja gjorda för att man skulle kunna rida långt och sitta säkert i sadeln som nybörjare. När det gäller hur dom är att rida i så måste det ju vara olika från sadel och sadel.
jag tycker om dom,nästan omöjligt att trilla av när man rider i dom^^
tror man mäter dom som en western sadel

Jag har en sån och gillar den. De är rätt höga upptill så man kommer inte så "nära hästen" men det är som sagt svårt att åka av, så man sitter säkert. De är rätt hårda men det är ju en vanesak. Min är från Börjes och andra sadlar är ju säkert annorlunda.

Jag har ridit en del i en sådan, jag tyckte inte alls om den. Vingarna framför låren är i vägen tycker jag. Dessutom är de tunga och klumpiga att hantera.