Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 4761 ggr
Trojaa
0

Portugisisk sadel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det nån som har någen som helst erfarenhet av en sådan sadel? Är sugen på att köpa en då jag rider akademiskt och vill ha en barock/akademisk sadel.

jag tycker den ser tjock ut, är rädd att han inte ska känna mina hjälper så lätt eftersom jag är så liten och lätt och han är så STOR?

Hjälp mej!

P.S, är det nån som vet nån annan barock/akademisk sadel som kan rekomenderas, så får ni gärna skriva D.S

Salo
0

En sån vill jag också ha, men har inga pengar till det. Hur menar du att den ser tjock ut? De är väl tunnare än vanliga sadlar? Tror hästen känner skänklar och sånt lättare med en sån sadel. Har tyvärr aldrig ridit i en men jag har klappat på några. Tungan ute

Trojaa
0

Jag tycker den ser så tjock ut i själva "sitsen" =) Haha, men jag kanske svammlar, vill ha en sån iaf ! Har inte heller ridit i en, men klappat några som du ;)

Animal-3
0

Snygg var den i allafall och såg bekväm ut:)

Vet att vissa tycker man sitter lite fast i sånna sadlar, andra vill ju ha just den känslan. Har personligen ingen åsikt så jag inte provat.
Säkert värd at prova:D

Lorita
0

#3 det borde vara samma känsla som westernsadel, man sitter säkert i sadeln Skrattande

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

[trollduva]
0

dom är riktigt bekväma att rida i=)

min ser ut så här,fårskinet går att ta av,kanske inte den bästa bilden