Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1259 ggr
jen
0

bästa exsemtäcket?

Jag har ju köpt en billigare variant för att testa om min häst blev lugnare med flug/exsem täcke på.

Nu undrar jag vilka täcken som är mest prisvärda?

Så ni med erfarenhet av täcken… vilka föredrar ni?

Alex
0

Boetts är väl det klart bästa, sen är det väl olika om folk tycker det är mest prisvärt, eftersom man kan hitta bra täcken för halva det priset…

Själv har jag haft Horseguards Eksemtäcke till Sylgja och tycker det har vart kanon. Väldigt bra passform (på henne i alla fall)! Fanns även med extra stor bog om jag inte minns fel, för de lite bredare. Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jen
0

såg nu att det fanns en tråd om detta :)

Alex
0

Fast det var ju flugtäcke… Är inte riktigt samma sak. Men det kanske är flugtäcke du är ute efter?

Mvh Alex
Värd för Ridsport

jen
0

#3 jo, fast om exsemtäckena är bättre skydd, så kanske de är bäst?

Alex
0

#4 Jag har inte så stor erfarenhet av vanliga flugtäcken, så jag vet inte hur de är och kan jämföra. Det enda jag har reagerat på är att i stort sett alla är extremt ljusa färger, vilket av min erfarenhet drar åt sig insekter…

Mvh Alex
Värd för Ridsport

Janice
0

Tycker att Hööks eksemtäcke är rätt snarlikt Boetts. Jag är mycket nöjd än så länge i alla fall. Man får väl nästan 2 Hööks för priset av ett Boetts också..

bell
0

Undrar vad skillnaden mellan flugtäcke o exemtäcke är? Tygets täthet?  GG 199:- flugtäcke

Janice
0

Eksemtäcke brukar väl vara med heltäckande än flugtäcke. Alltså med maggjord, och tätt mellan frambenen, samt runt bakben och svans.

jen
0

#7 OJ, det var billigt.

synd att det inte var nån bild

bell
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Liten dålig bild från tidningen. Glad

jen
0

det såg ju helt ok ut. ska kolla på granngården imorrn

tack!