Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettislandshästar
Läst 3183 ggr
emmaaab
0

Bilder på Höttur då och nu

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Tittade igenom gamla bilder och såg att det är en mycket stor skillnad på tölten :) Titta gärna och kommentera vad ni tycker! :)

Här är en bild från sommaren 2007, tölt

emmaaab
0

Här är en bild från december 2008, tölt. Jag vet att han går högt med huvet, men jag jobbar på formen och det går riktigt bra nu :)

petronellaa
0

Jag tycker det är skillnad! :D
Kul att du har börjat här emmaaaaa :D <3

Alex
0

Ser fin ut på andra bilden, han kan nog bli riktigt fin bara ni får ordning på formen. Glad Dock tycker jag det ser ut som skritt på första bilden?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

emmaaab
0

#2 tack petro ;) ja, det är kul :)

#4 tack så mycket :) hehe, det är tölt (a)

DinJejja
0

Kan det vara samma Höttur jag ridit? :) Jag red han under en sommar när han stod på Hallagården utanför Örebro. Han borde vara runt 24 nu eller nåt sånt.. Och han är vit med brunt huvud och fäck på magen typ.. :P Väldigt lik om inte annat :)

minkaninester
0

Ser bra ut på bilden - får ni han gå i form så kan ni gå långt på tävlingsbanorna :)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

petronellaa
0

#5 jag och emma går i samma klass så jag vet hur han ser ut, han har brunt huvud och är resten vit och är 12 år tror jag ;)

petronellaa
0

inte helt rästen vit men ungefär:)

DinJejja
0

#7 Aa okej :) Väldigt lik iaf. Den Höttur jag pratar om är 25 tror jag.

Skatvinge
0

Tror du stirrar dig blind på benlyftet för hästen på bild 1 har mycket trevligare form, arbetar igenom hela överlinjen och ser riktigt trevlig ut medans på bild nummer två går hästen med sänkt rygg, bruten överlinje, spänd underhals och stökig mun. Men söt va han :D

Fridalej
0

Skritt på bild #0 så det går inte att jämföra.

Fin häst!

emmaaab
0

Tack alla som kommenterat och berömt! :)

#5 Nej, det är inte samma Höttur. Min Höttur är 12 ;)

#10 Du har rätt om formen, den är bättre på bild nr 1. Men på bild nr 2 så går han mycket renare, tölten är passtaktig på bild nr 1.

#11 Nej, det är inte skritt på första bilden, det är tölt! :P

emmaaab
0

Här är en bild från helgens tävling. Formen är lite bättre också. :) Kommentera gärna :)

emmaaab
0

Här är en till bild från helgens tävling fast i trav ;)

emmaaab
0

sista bilden i galopp :)

Alex
0

Han ser ut att få med sig bakdelen dåligt, ser väldigt framtung ut. Sen så verkar det vara dåligt med sväv (fart?), så det är väl nåt att jobba på. Glad Men jag måste säga att jag gillar verkligen din sits i bild #13, sån sits vill jag också ha!

Mvh Alex
Värd för Ridsport

emmaaab
0

#16 tycker du han ser framtung ut på alla bilder, eller bara i tölten? jag tycker han ser framtung ut i tölten, men det var bara den där bilden, och han är inte framtung annars ;) Han hade dålig energi i traven och galoppen för han var väldigt trött efter en hel dags tävlande ;) Kul att du tyckte om min sits, har suttit väldigt rak i sadeln i hela mitt liv men nu ha jag börjat luta mig frammåt och sitter som en hösäck, får verkligen anstränge mig för att sitta rakt, speciellt när jag tävlar. ;)

Alex
0

Jag tycker han ser rätt framtung ut på alla bilder faktiskt. Ser inte ut att bära upp sig på bakbenen så bra. Men sen är det ju inte riktigt rätt att bedöma bilder heller, men det är vad jag tycker det ser ut som i alla fall.

Mvh Alex
Värd för Ridsport

emmaaab
0

#18 då är det säkert bilderna som spökar ;) För han känns inte alls framtung och han är inte det, ingen har sagt det och ingen dommare har heller skrivit det på kommentarerna på tävlingar :) han bär upp sig jäkligt bra faktiskt på bakbenen, men det är ju ganska svårt att se det rätta på bara en bild :P

Cilla89a
0

#14 så fantastiskt söt Kyss
tycker inte han ser alls framtung ut…?! ev, att bilderna luras så det ser ut som han har kortare framben och längre bakben och därav ser det ut som han är framtung.. men, nej, jag tycker inte det ser ut som han ligger på i handen, absolut inte..

Medarbetare på Dressyr.ifokus

Fridalej
0

Då måste jag vara blind, för jag ser inte att benet är lyft utan endast utsträckt? ;-) Men äsch jag tänker inte tjafsa om en sån töntig sak.

Övriga bilder tycker jag han ser fin på! Gillar honom!

emmaaab
0

#14 det är många som tycker han är söt, speciellt jag. var väl mycket därför jag fastnade för honom, även fast utseendet inte spelar någon roll så var ju det första intrycket och det är viktigt :P Ja, jag tror också att bilderna luras, han upplevs iallafall inte framtung ;)

#12 Det kanske ser ut som det, men jag minns väl att mamma fotograferade tölten för vi tyckte den var så otroligt bra då (det tycker vi dock inte nu) :P Men det är inte värt att tjafsa om som du säger ;) Kul att du gillar honom! :)

jen
0

jag är ingen tölt expert ;)

Var nog 20år sen jag töltade sist…

Men jag ville säga att hästen är skit-snygg :)

emmaaab
0

#23 tack så hemskt mycket! :D ;)