Sadelhängare
vill köpa en sadelhängare till min westernsadel. Ringde Börjes idag och de har bara den vanliga sadelhängaren och sadelbock, inget av det vill jag ha. Vet att hööks ha, men vill gärna kunna köpa den idag…Linda och jag gjorde i ordning och möblerade om i vår sadelkammare igår…..
någon som vet någon ridsportbutik i närheten? Bor i Ronneby. Karlskrona? Ronneby? Asarum? Mörrum? Listerby? Nåt???

Jag hänger min westernsadel på en vanlig sadelhängare men bakfram alltså, hornet ut, funkar utmärkt.
jag har också en vanlig sadelhängare till min W-sadel. fungerar bra tycker jag.

Mörrum har iaf ingen ridsportsbutik ;)
Karlshamn har ju 'Henrikssons Ridsportaffär' elr va den heter.. men vet inte om den finns där.. tror nästan inte det..

#1 så gör jag också med Emils westernsadel, funkar helt ok.

ja så har vi me haft de men de e snyggt me med westernhängare tycker jag …. vi har möblerat om i sadelkammaren så vi ha två vanliga å en western var… vi tar bilder sen, blev jättemysigt!

Hahaha…mkt märkligt. ringt runt till flera butiker idag. INGEN har en hängare till westernsadel!!! hööks verkar vara de enda…… är western verkligen så ovanligt så att ridsportbutiker ej köper in artiklar inom det?????? Är verkligen förvånad……
#6 Är väll inte precis lika stor & utbred sport, brukar väll knappt finnas några western-saker alls i de flesta ridsportsbutiker?

#7# jo då, det utökas mer och mer med westernsaker. Det är en väldigt populär ridning numera.

man kan ta en liten fodertunna och hänga över en selhängare, sen har du en perfekt (kanske inte snygg) hängare.