Lastbil på tvären...
Nu blir jag less…
I höstat avverkade vi en hel del och har haft vältorna på gården, längs med infarten. För några veckor sen så va dom här och hämtade det mesta och nu i dag kom dom för o hämta de sista. Det är ju toppen så det slipper ligga kvar här MEN vi har blankis hela infarten och den lutar rätt bra upp till stora vägen så nu sitter lastbilen fast i backen, trots att han sandade på vägen ner och inte har släpet med sig och inte ens är fulllastad… Jag ska snart åka till stallet så jag hoppas han lyckas ta sig i väg snart. Kan ju inte direkt hjälpa honom heller, traktorn är för svag, så tar han sig inte iväg lär de ju bli bärgare vilket brukar ta sin lilla tid… Nä ska ut o surra med honom nu o se hur det går… *suck*
Bilden är sen sist dom va här, tagen uppifrån huset, så backen ser inte så farlig ut…

Oj då, inte roligt precis. Har du långt till stallet då? Jag menar kan du inte gå dit.

Nja att gå 2 mil är inte så lockande ;-)
Det va inte så farligt som de såg ut till en början, som tur va. Jag va ju ut o surra med han som körde. Han hade fastnat i backen och precis då ringde de någon, därför han blev stående där. Sen när jag surrat klart med honom, backade han tillbax o tog fart, fastnade igen, backade återigen och tog fart o då kom han upp som tur va så jag tog mig till stallet, lite sen men jag tog mig dit iaf =)

Så skönt att de gick så snabbt…… kunde blivit värre.

Jaha, trodde att du hade stallet precis där du bor.
Å Mia lite snö iallefall.. :P Hur blir vädret till helgen? ;)

Hehe… det är inte lätt att va lätt när man är tung. Tur att han kom upp iaf =)

Gejsa - Nä förut hade jag det när jag hade Musse, men nu när jag e medryttare så är det en bit att åka
Sandra o Pim - Ja det va tur, jag trodde de va betydligt värre o så satt karlsloken o prata i telefon bara…
Hanna - Ja du, regn o massa plusgrader… Inte alls så spännande… Men det ska bli så himla kul att du kommer upp =)
aj ja som ville ha svinkallt å snö! DE Räcker me de regn som vi har här.. så trist! :/
men jaaa de ska bli supersuperskoj att komma upp! De va på tiden! ;)

Ja minst sagt!! Vi måste ta o åka in till stan o dra en fika, de hör ju till ;-)