Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 605 ggr
steffy
0

regntäcke ?

jag undrar om någon har köpt shettistäcke(regn) på hööks för 479? jag undrar  om det är ett bra täcke.

gejsa
0

Jag tycker inte att Hööks täcken är något bra alls. Tar längre tid för att torka och luktar unket efter att det blivit blött ett par ggr. Köp ett Börjes i stället.

steffy
0

jag använder egentligen inte täcke till min shettis. men som vädret är nu så är det bra att ha ett om och om ifall. jag har hört att hööks täcken inte är bra. men jag har ett problem jag önskar mig ett regntäcke i julklapp.

gejsa
0

Be dom skicka efter från Börjes då…..

steffy
0

jag får skriva en önskelista till tomten. hihihihi

Shailina
0

regntäcke tycker jag kan va lämplig, om dom blir blöta kan dom bli kall, en kompis brukade köpa regntäcke från hööks till sin shettis, det fick han på sig om det snöade, och det tyckte hon va bra i alla fall :)

Sen pratar andra kompisar av mig pent om Himalaya märket från Börjes tingsryd, tror även dom kommer i shettis-storlekar

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

gejsa
0

Ja, gör du det. *ler*

reddie
0

har himalaya täcket från Börjes och måste säga att det är super!

Shailina
0

#7 jo det är det nästan alla som köpt Himalaya säger faktisk :) jag har bara hört nån enstaka fall där någon inte har varit nöjda med dom :)

― J.R.R. Tolkien

NinaToy
0

Det är väll märken och inte affärer? Börjes täcken är verkligen skit , man betalar som sagt för det man får… :P

lisette
0

jag är övertygad om att det är exakt samma täcken, bara olika märken påsydda. köpte ett på ullared nämligen, sen hittade jag samma på eko. fast då hette det shires…

jen
0

jag är nöjd med Börjes Himalaya. jag har både regn och vintertäcket

PimTheGreat
0

jag har oxå haft Himalaya från börjes. Tyvärr blivit sönderbitna av en annan häst. hade både regn och vinte och var jättenöjd med dem! Billiga också. Men däremot kommer jag inte köpa regntäcket där igen då det är ofodrat. Blir kallt för hästen när det är blött…. täcket blir ju kallt då. använder alltid fodrade regntäcken nu och tyvärr finns det ej i Himalaya vad jag sett iaf

jen
0

#12  bara de varma vintertäcket.

jag köpte sist Börjes Tyfon regntäcke som är fleecefodrat eftersom min häst ej får bli kall. Det funkar jättebra och hinner torka i täckesrummet(uppvärmt) över natten som mitt bucastäcke INTE hinner göra

gejsa
0

#9# Vad har du fått det ifrån?

gejsa
0

#10# Det är det defintivt inte lisette. Jag har ägt både hööks billiga regntäcke och flera himlaya börjes täcken. Och det är en djävulsk skillnad på hur det torkar och LUKTAR efteråt framförallt. Jag slängde i höstas ett helt Hööks regntäcke till Gejsa för det luktar så illa och torkar så dåligt. Köpte hellre ett nytt börjes himalya täcke. Jag har även köpt dyrare regntäcken i vanliga ridsportbutiker och jag märker inte så stor skillnad när jag jämför med börjes täcke. Så nej, det är inte samma sorts täcken överallt.

lisette
0

# 15 nej inte överallt givetvis. tänkte på de här billigare täckena.

Shailina
0

jag har blivit slagen av den samma tanken, lisette :) dom ser märkvärdigt lika ut, dessa billigare märken :)

― J.R.R. Tolkien

gejsa
0

ja, nog är det skillnad på börjes täcke och hööks iaf.

steffy
0

en stallägare på stallet köpte ett regntäcke på hööks för ca 800kr. hästen använde det en gång. det visade sig att täcket läkte igenom vatten. pållen var dygsur. ägaren lämnade in det nästa dag på hööks. då sa de att de skulle göra prover och se om det inte klarade vatten. vi fick read på av hööks efter testet att det inte kalrade vatten, men det var ju ett regntäcke. jag vill inte skriva skit om hööks, men täcket fyllde inte sin funktion.

Luthien89
0

Alla täcken jag köpt från Börjes är ootroligt dålig kvalitee :O Dem sprack både i sömmar och dem klarar absolut inte av hästar som leker i hagen, mkt dåligt yttermatierial, Och Hööks är inte så mkt bättre dem heller :/ Fast dem är snygga :P TACK VET JAG HORSEWARE! Äääkta vara ;)

gejsa
0

#20# Lustigt att du tycker det. Har ju mina unghästar med Gobban och han har ju alltid täcke på sig vintertid, regn eller vintertäcket. Och dom sliter i det och dom ställer sig upp osv det har aldrig gått sönder. Eftersom dom är så billiga så köper jag en ny uppsättning vartannat år eftersom dom är så dåliga i impregneringen. Jo, jag vet att man kan impregnera själv men tycker att det håller inte lika bra ändå. Köper hellre två nya i stället eftersom dom är så billiga. Och blir det extra dåligt väder så får unghästarna Gobbans avlagda täcken då. Perfekt!