Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 584 ggr
Peppe
0

GRR!!!!

Kollade nu i Charlottes gästbok (hon som har försäljningsstallet där Bengan står som jag skulle haft hem i vinter) och då har en i från stallet (hon den där 13åringen som jagade min häst med vattenslang bland annat) skrivit såhär: "Hej! Jag blev jätte intresserad av Lilo fee . Har du fler bilder eller video klipp på henne ? Men ska du göra nåt på lördag ? Annars kanske vi kan komma och kolla på Lilo fee ?! Hör gärna av dej via email!
MVH *"

För det första hon har ingen stallplats och om det nu skulle finnas nån så är den min!!!! Jag blir så suuuuur!! I vanliga fall hade jag inte brytt mig men när nu stallplatsen är orsaken till  att jag inte får hem Ben blir jag rosenrasande när hon har mage å skriva så!! Grrr!!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Shailina
0

O.O

Jo några har närver..

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

1111
0

..Är det klart för stallägaren att stallplatsen är din? Så att hon inte går och tar den under näsan på dig om hon nu råkar tro att det inte är så självklart…

Jag skulle nog inte ta gästboksinlägg ifrån en 13-åring allt för allvarligt sedan ;)

Peppe
0

Det finns ingen stallplats och jag tror inte någon kommer flytta inom den närmsta framtiden. Hon som tog sista platsen låg först i kön, sen ligger jag (alltså är jag först nu). så blir det nån så är den min, inte hennes.

Men det är irriterande! Det va sååå nära men allt grusades när stallplatsen försvann. har aldrig tidigare under mina år varit fullt i stallet men nu är det ju självklart det.

PimTheGreat
0

Men om du ligger först i listan så behöver du väl inte oroa dig. hör av dig till stallet och tala om att du fortfarande vill ha plats så är du på säkra sidan

Mandysan
0

Jag tycker inte att den tjejen beter sig moget, men måste påpeka att alla tretton åringar inte är sånna;o) Sen så har jag för mig att hästägaren i fråga (alltså hon som har lilo fee) är rätt så noga med vem som får köpa hennes hästar. Så det är nog ingen fara..:)

Peppe
0

#4 ska prata med henne igen om hon kommer ner till stallet nån dag för säkerhets skull

#5 Mogen är hon inte nej. och jag känner ägaren mycket väl (har varit där 3 ggr, senast v 45) och ja har alltid tyckt hon var noga men nu när en häst såldes när vi va där v 45 så börjar jag undra faktiskt…

Gyllan
0

vem såldes v.45 vadå börjar du undra,,? hehe va hände nu?

Peppe
0

#7 det kan vi ta på msn nån dag…om den nu vill sluta bråka..

Mandysan
0

Peppe: är oxå lite nyfiken, om du vill får du gärna adda mig på msn have_a_lot@hotmail.com

Peppe
0

#9 känner du Charlotte? känner inte för att prata om hennes privata affärer med andra…inte många som låter andra vara med när de gör affärer, speciellt hästar.

Mandysan
0

#9 Jag känner henne inte direkt, men hon har pratat en del med min mamma om provridning och lite annat när syrran leta pålle:)

Förstår mkt väl om du inte vill…

Peppe
0

#11 det var inget sådär allvarligt…men jag skulle inte sälja min häst till det stället som en av dom hamnade på..och en så otrolig ponny dessutom…men dom ville ha en snäll ponny som gör vad man ber om och det fick dom…

Vilka hade ni tänkt provrida? var det länge sen? om ni funderar på att åka nu så är det bara att fråga på om hästarna om ni undrar nåt för jag har ridit dom flesta som är nu eller iaf sett alla ridas och hanterat samtliga

Mandysan
0

#12# Det var mest Eve of Eden och Aida då..Sen gilla jag Mandy väldigt mkt. Men vi ska tyvärr inte köpa mer ponnyer utan stora hästar..:(

Peppe
0

#13 ok :) men jag kan ta en liten historia om dom ändå :)

Grynet (Eve): Het, håller man om med skänklarna går det fort. Känslig. Har inte funkat jättebra med henne ute på tävlingar då hon vägrar ut sig endel. Har inte ridit.

Aida: bockar och var bästa vän med Pretty. dom blev helt galna om man bara tog in en i taget så Pretty sprang igenom grinden en dag rakt över min kusin som fick åka till sjukan…Inte heller ridit.

Mandy: Ridit endast en gång men sett ridas jättemycket. hon har varit alla gånger jag vart där. man måste vara stilla och lugn i handen annars slänger hon jättemycket med huvet. jättego i stallet men lite bakskygg så man får ta de lite lugnt. dom 2 som varit med mig dit har älskat henne!

Nån mer? :) tycker det är jättekul att berätta om dom :)