maxvikt
nu börjar det trilla in lite svar på mina annonser…
fick en som vägde 80 kg. jag är osäker på om det är för tungt för calippo. han har ju säkert haft tyngre ryttare på sig när han gick på mcr..
sedan var det en ridskola som ville ha en ridskolehäst… papperskorgen direkt.
men ev har jag en intressant på g. beror lite på omständigheter.. :D
Jag är fundersam till vilken ridskola som behöver en häst för promenadridning…? Lömskt skulle jag säga…
Om din häst har något fel och inte håller för ridning och bara ska promenadridas skulle jag tvivla lite på om 80kg är bra för dens rygg. Gäller isåfall att det är en Duktig ryttare som värkligen kan balansera sig själv rätt…
Hm, jag skulle tro att om den ryttaren är bra så ska det nog inte vara någon fara. men det låter aningen tungt för en D-ponny.
/ Sara & Casper

80 kg tror jag inte är för tungt för din häst. Även om den är en d-ponny så är det ju rätt så stor ändå. Låt dom som är intressanta komma och provrida så ser du ju hur dom rider och kommer överens med hästen.
Jag har ridit Cponny som 80kg+ faktisk, rätt nog en fjordhäst, men ändå. Ägaren tykte inte alls jag va för stor och tung, han bar mig bra han sa hon och jobbade med glädje, så 80 kg på dponny behöver inte va för tungt :)
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Jag tycker itne 80 kg är förmycket för en d-ponny sålänge han inte ska gå på ridskola… .för om han måste kånka runt på 80kgx3 lektioner/dag då är det ju värre…..
När ajg var hos dig o red oskar så vägde jag ju 90….. *dansar runt* men nu väger jag bara 80! *dansar ännu mera* kommer i mina favoritbyxor nu! :D
Ta ut dem o se hur dom rider, ser din häst lidande ut eller är ovillig att jobba så är det ju för tungt…..
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

#1 de reagerar väl på att han är gammal ridskolehäst kan jag tänka mig…
calippo har absolut inga fel på sig (mig veterligen) utan han blev pensionerad pga sitt humör.
spontant så tycker jag att han inte bör ha ngr problem med att bära en ryttare på 80 kg. han är ju ingen smäcker häst utan säkert ngn kallblodskorsning.
däremot har jag fått svar av ngn som ville ha en häst till sin elva åriga dotter. calippo är absolut ingen häst för en elvaåring.

Han bär 80 kg utan problem,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#1 Känner till flera ridskolor som har hästar som går ponny/prova-på-ridning och handikappridning. Till detta behövs inte välutbildad och dyr häst/ponny utan det räcker gott med en häst som endast klarar promenadridning.

frågan är bara nu hur sjutton man väljer ut vem som ska få ha hnonom.
har fått fyra st som är intressanta. en tjej utanför vinslöv (10 min från mih), en i ystad och en i simrishamn (som har flera hästar redan) sedan en tjej som går på hästgymnasium, hon ska dock ha hästen hos en vän o står för alla kostnader själv.
gå efter hjärtat. och efter hur dom tar sig med honom. och ta en som är rätt nära så du kan kolla till honom ibland ;)
eller gör som sandra gjort med mig, låt dom komma ut och rida ett par gånger, så ser du ju…

80 kg tycker jag låter för mycket… Calippo fick inte stå kvar pga sitt humör som ridskolan framkallade.

#11 ja det är ju anledningen till varför hon i vinslöv hade varit bra. en på jobb kände dessutom till tjejen…
men det finns ytterligare en person som är intressant som sagt. men det beror lite på omständigheterna… ;)
#12 ja det var ju det. därav att jag tog bort emailet från en ridskola direkt och mailade till de som vilel ha en häst att tävla med. han ska endast promenadridas/tränas inget annat.