Vad har jag missat? *nyfiken*
Uppdatering stalljakt
1:a stallet - enbart hösilage, tränings och tävlingskusar
2:a stallet - det på Blocket, inga bussar. Hon visste inte heller vad hon ville ha för folk, kallhyra 600 kr.
3:e - 800 kr kallhyra, man får köpa in hö+strö själv/ihop, inga bussar.
Ringde tom min gamla stallägare (Stall Surmulen) men där är det fullt. Ställt mig på kö där. De har tom skaffat hemsida: www.stallsurmulen.se
Han tipsade om att grannstallet hade en ledig plats. Har ej fått tag på dem ännu.

Lustig människa inte veta vad hon vill ha för stallfolk. Vad sa du då? Man sätter väl inte ut annons och inte låter folk komma och titta heller.
Lyrik, hur kan det vara att du flyttade från stallet "surmulen" tycker det verkar jättemysigt :)
Lyrik, hur kan det vara att du flyttade från stallet "surmulen" tycker det verkar jättemysigt :)

Det blev ju för dyrt. Det ingick hösliage och hennes häst åt hö. Ändå gjorde dom inga avdrag. Löjligt tycker jag.
Jag kunde komma och titta om jag ville. Hon visste inte hur många boxar som var lediga heller.
Det var lite lustigt med fodringar oxå. Helkollektivt, det bestäms för dag för dag vilken/vilka som ska fodra. Svårt att veta då när man ska till stallet, utan att veta om man ska fodra eller släppa in/ut hästar. Bättre att åtminstone ha veckoschema över fodringarna.
På förra stallet hade vi schema för en hel månad, vilket var super. Då visste/vet man när man har sina pass, om man behöver byta eller sälja något pass.

Verkar mycket konstigt. Kanske inte var något att tänka på iaf.
#6 Nu får man välja mellan hö eller hösilage.
Fan, jag skulle stått kvar och fortsatt leta stall, än ha flyttat till kärringen. Men ALLT lät ju så jäkla bra både när jag ringde och var där och tittade, sen vart jag tvungen att bestämma mig snabbt eftersom det var flera som skulle titta.
Nu hamnar jag på samma månadskostnad som i gamla stallet pga att jag måste ha skjuts av pappa t/r till stallet nästan varje dag - soppapengar till pappa. Går uruselt med bussar och nu har det inte varit någon cykelväder på flera veckor.

Jag tycker synd om dig. Du får fortsätta att leta efter ett bättre stall.
Pratade med gamla stallgubben (surmulen) igår. Nu har han gått över helt och hållet till enbart hö, inget hösilage.
Ska titta på ett stall på mån em.

Ja, det var ju typiskt.
Lycka till på måndag då.
Med våran otur blir väl inget där heller…

Men du måste ju vara snabbare att åka och titta och bestämma dig på plats isf.
Jag kunde inte bestämma mig på plats, stallägaren (stall1) sa först skulle alla titta, sen skulle hon bestämma vilken som skulle få boxen. Så jag hade inte kunnat påverka detta.
Den platsen jag ska titta på mån, verkar vara vettig. Hel eller halvinackordering, jag kunde flytta dit så fort jag hade bestämt mig. Hon känner min gubbe oxå, eftersom hon skor hästar på Surmulen.

Ja, den första platsen vet jag inget om. Men normalt sett så kan man ju säga att man vill ha platsen när man står där och tittar.