Regnet det bara öser ner......
Fy fasiken vad det regnar ute. Stackars hästarna som får stå i denna lervälling hela dagarna. Hur har ni det?
Mulet +12 :O Sinnesvarmt! Duggregnar bara pytte-mini-lite :P

+9.2, mulet men uppehåll.
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Hyfsat väder och grusade hagar 

Ja, vi har över +10 grader med. Det är ju sanslöst. Stallet var så varmt när man kom in i morse. Törs ju inte ha båda dörrarna öppna ifall det börjar blåsa hårt. Det sa dom ju att det skulle göra. För isf blir det tvärsdrag rätt igenom stallet.
Ang grusade hagar, vi frågade han som vi hyr vinterhagarna av på andra sidan vägen men vi fick inte grusa dom.

Regnet vräker ner och det är +5 grader… All snö håller på att försvinna. Ska snart ut o rida men det blir nog ridhuset i dag

Tråkigt med all snö. Det var ju så fint hos er. Men vi har inte fått något vitt än hos oss.

7 grader varm och duggregn
10 plus o uppehåll men molnigt, dock vill solen leta sig fram…hoppas den vinner!

#4 Jag tänker på dig varje gång jag släpper ut hästarna och det regnar, nästa år kommer det mer grus och jag ska försöka få ordnig på en lösdrift så dom kan gå ute dygnet runt. Skönt att äga det man brukar, men kan du inte få sanda det är ju en jordförbättring, naturgrus är inte fel det heller.

vad menar ni med grusa? går era hästar i en ren grushage? blir inte det liiite mycket att grusa då, eller i kanske bara har småhagar?
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

#10 Hagarna är ca 20x20 och häst varje häst har grusat vid ingångarna en lastbilar så det är ca 20x9 meter som är grusat som det ser ut nu, Ametist har hela sin hage grusad och den är rund och lite mindre men mer kuperad. Nästa år då Kiara och Ametist kan gå i samma hage då ska jag slå ihop hagarna och grusa mer och bygga vindskydd om det inte blir grusade planer så är detta mina grusplaner 
Vi ska också grusa våra rasthagar till hästarna, är så himmla äkligt när dem får stå i lera, än sålänge går dem i sommarhagen, men imorgon ska dem släppas i rasthagarna, och just nu är det gräs i dem, men om en månad är dte nog bara lera :l

#11 *fnissar åt ordleken*
hos oss så småregnar det. mörkt fast kl är snart 13. usch.

regn och gegga i hagarna, bläääää

Här är det jämngrått och duggregn, men i går torkade jag tvätten utomhus,
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

#9# hi hi vad snällt att du tänker på mig när du släpper ut dina hästar. Ja, i dag försökte Sorro kasta sig bort. Han vill inte in i hagen ens just nu.
Nej, det får inte grusas eller grävas. Men jag får lägga på massor av torv. Prövade det en vinter. Men det blev ju bara jord nästan på en gång. Alltså värre. 
Runt 7-8°C, regn.. Usch.. :/

Här är runt 0 grader idag, & vi har ca 1 dm snö, men det är jätteblött ute, för det regnade igår, så det är issörja överallt. Usch. Vill ha mer snö! Stackars er som bara har regn..

Har samma väder som Gejsa! Konstigt…

Har precis kommit hem från ett lerigt stall. Det har regnat ganska mycket idag och de senaste dagarna har det regnat också. Jag kan ju bara berätta att jag fastnade med bilen i lervällingen på gårdsplan! Så lerigt är det…då kan ni ju tänka er hur det är i hagen.

Hej. Jag tröttnade för läng sen på dessa hopplösa lerhagar så min man tog fram traktorn och hyvlade av all lös matjord framför ligghallarna och på matplatserna ute i hagarna samt på vägen där emellan och la på ett rejält lager med bärlagergrus. Marken blir hård och fin och blir dessutom lätt att mocka, vilket behövs dagligen om man inte vill få en massa gegga igen… Hästarnas hovar verkar sig själva på de hårdgjorda planerna så jag behöver inte ta hit hovisen mer än var tredje- fjärde månad! Då är hovarna bara lite långa och verkningen tar inte många minuter
Mugg och annat elände + allt hopplöst klafsande slipper man på köpet.

#19# haha ja det är lustigt mazze.
hua,massa regn, rätt varmt, men jag är rätt glad så länge jag slipper skrapa rutor ;)
plus att det är militärövning ute där hästarna bor, så jag har ändå inte, får inte heller för den delen, varit där ute, så då kan det regna så mycket det vill ;P hihi
+10 och mulet här med, inget regn ännu. Igår regnade det nästan hela dagen. Lervälling i "hagen". Översvämning i stallet, men det beror på knäppa stallägarens okunskaper.

regn å dimma,+5 å ganska blött överallt… skiit tråkit väder att rida ut i :(

I dag har det iaf varit uppehåll. Det är +9.6 på kvällen just nu den 18 NOVEMBER. Man tror ju inte att det är sant. Såg solen glimta fram några minuter mitt på dagen i dag.
+6 och sol här i Uppsala!
+3 i bålsta, molning, risk för regn.. Suck

Vi har också ca +3-4 grader ute nu. Men inget regn iaf.
Idag regnar det igen. +5

Här med. Vi har varit borta hela dagen på IKEA bla och det är jätteblött ute nu. Fy fasiken vart är snön.
Idag är det mulet IGEN. Ska bli regn idag med.
Vill ha kyla och snö NU.

I dag ser värdret mycket bättre ut. Tror inte att det kommer att regna i dag faktist. *ler*