Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 977 ggr
jackiejohn
0

skoluppgift kört fast..

Har slut klämmen nu inför teknik redovisningen men vet inte va f*n ja ska svara på sista frågan Rynkar på näsan

frågan lyder: Fundera kring hur denna (dvs tränset) uppfinning skulle kunna vidaerutvecklas!

min pojkvän kom på idéen att träns och bett sitter ihop men ja vet inte sitter och klurara och känner pressen då det ska va klart tills imorgon Obestämd

jackiejohn
0

putt

Repoort
0

svårt. Den finns ju redan i olika material och utföranden, med och utan bett

hmmm..Ingen aning faktiskt. Hoppas du kommer på något

AnnaBrandell
0

ett träns som är kombinerat bett och bettlöst typ.. som du typ bara kan ta bort bettet på och rida bettlöst och he på bettet igen och ha det som vanligt träns… fast det kanske finns redan?

"Nationalism är en barnsjukdom. Den är mänsklighetens mässling." - Albert Einstein

SSAA
0

#3, ett sådant träns finns redan :) Tex roliga sådana på ponnyprakt osv :)

Kanske skulle man kunna tillverka träns av ett annat material än läder, kanske ett träns som har en ny sorts nosgrimma eller liknande Glad

det är lätt att komma på idéer men desto svårare att förklara dom Flört

Lycka till!

Molla
0

Svårt. Men typ att tränset är som ett stycke, en huva, för att motverka skav och för att fördela trycket maximalt när man tar i tygeln.

använda ett material som gör rent sig självt ;)

Ett träns som är lättare att justera storlek på, från ponny till full, kanske nåt med resår i?!

Lina
0

Du kan ju alltid svara med något liknande: Jag tycker att tränsets utformning är fulländat för dess syfte. Jag tycker varken något bör läggas till eller tas bort från tränset.

Det svaret hade blivit godkänt av mina lärare i allafall Skrattande

SSAA
0

#6 fulländat är den nog aldrig, bara mindre finesser kan läggas till :)

Man kanske skulle komma på en ny design som gör att hästarna tycker att det är skönare att ha på sig, dvs skavfritt eller ett "transformertränsSkrattande"  som sätter sig precis runt hästens former på ett ergonomiskt sätt utan att irritera, låter konstigt men varför inte Flört

jackiejohn
0

Fixat! fick stark VG på redovisningen Skrattande

SSAA
0

Grattis, vad skrev du på sista frågan? :)

Molla
0

Skönt för dig!!! =)

jackiejohn
0

jag skrev de som ja skrev i inlägget =) min lärare var helt salig av att ja kunde berätta så mkt och att ja gjorde de så att alla förstod =D

Alex
0

Grattis! Skrattande

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

jackiejohn
0

tack =D de är så härligt när man får VG på saker nu för de är liksom slutspurten nu..!