Världrekord i höjdhoppning?
å fy fan! :D usch.. sceary!

Vad grymt,undra hur högt de var…synd att man bor i gbg å missar showen):*butter*
sjukt!

aaahhh!!!!! usch jag fattar inte att hästen ställer upp! men sen fick han ju lägga på spö oxå och vem vet om den har blivit slagen för….
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

hade man inte fått se en film hade jag aldrig trott på det. det såg ju helt vansinnigt ut.

hoppas dom visar från globen på TVn sen..
vilka datum är globen egentligen?

Globen är 1-3 december

ok, tack *bokar in TVn i almenackan*
En klatch på rumpan/bog kan ju vara hjälpande om det sker i rätt sekund. Vet ju själv när jag hoppa höjdhopp i skolan, lappa jag till mig själv på låret precis i avstampet så kom jag över 145 cm, inte annars…..
Men hästen verkade ju inte direkt tveka heller o hästen såg ju inte direkt liten ut heller…. 170-175 eller ännu större?
Såg en höjdhoppningsduell på gtb horseshow 97, en höjdhoppare vs e nhäst oryttare tävlade mot varandra…. vart rätt häftigt, men det gick nog itne över 190 i höjd…… minns inte längre….
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Men ojojoj! Ser ju helt crazy ut
Faan jag skulle oxå vilja åka och kolla på Globen!!

Dåliga prispengar tycker jag.

Dåliga prispengar tycker jag.

jäkla modém
Hur högt är det nuvarande rekordet?

*tappar hakan*… aldrig i mitt liv att jag skulle göra en sån där grej. Min tanke var direkt, är det bra för hästen att utsätta sig för såna påfrestningar? Att landa efter det där hindret lär inte va bra. Men strunta i min fundering =)
Jag blev ju såååå sugen på att gå den 3:e också nu!! Såg programmet för det… julshow o allt. Men, nej… jag har fullt upp ändå den helgen och jag får ju se den 1:a iaf =)

ja hur högt e det nuvarande rekordet?????

usch , läskigt med så högt ; P (tycke rjah iaf : P )
jag och en kompis ska ditt på lördag och söndag!!!, Lördag på matiné och dressyren på söndag !

har för mig att det var en svensk hästgubbes son som deltagit i en sån tävling för nått år sen kan var förra vintern å då fick väl han nytt rekord å det var väl nått på 2 meter..?? 
Obs,ja kan ju ha helt fel oxå..
"Med Jame Bond - satte Peter Eriksson svenskt höjdhoppsrekord 1997 med 2,10 meter"
Hmm har dock inte hittat nått världsrekord..
"2005-12-06
Svenskt rekord i hästhöjdhopp
Det blev svenskt rekord i hästhoppning med 215 cm under Flyinge Grand Prix"
Hittade färskare uppgifter.. stog dock inget om ryttare och häst.. :/
Kankse ännu nyare?
"Nyheterna som tävlingsgeneralen talar om är bland annat uppvisning i sexspann, en match mellan två tyska proffslag i den mycket tuffa sporten horseball och att det svenska rekordet i höjdhoppning med häst på 2, 20 meter ska försöka slås."
haha! Ja hittar mer å mer! :P Men den kanske oxå är äldre då Peter Eriksson med Adam har de svenska rekordet här.. hmm..
"Världsrekord för höjdhopp med häst
- OBS! inte att förväxlas med Puissance
Världsrekordet för höjdhopp med häst har kapten Alberto Larraguibel Moralés med hästen Huaso ex-Faithful. Det lyder på 2,47 m och sattes på en officiell internationell tävling i Santiago 1947.
Rekordet fastställdes av FEI:s kommitté för rekord 28 maj 1949 och samtidigt beslutades att nästa rekord måste sättas på en nivå av 2,49 m. Världsrekord i höjdhopp med häst sker över ett speciellt hinder som är lutande.
Det svenska rekordet i puissance innehas av Peter Eriksson med Adam och lyder på 2,13 m. Puissance är en tävlingsform där ryttarna hoppar en mur som höjs efter varje felfri runda.
FEI, Internationella Ridsportförbundet, för inte någon statistik över puissance och vet därför inte det internationella rekordet. FEI uppger att 2,36 på en fransk tävling för ett tiotal år sedan som en möjlig rekordnotering."
Men de borde väl kunna vara så att han som Mia visade film för fortfarande har rekordet.. :) Eller?
Hm många bud om de svenska rekordet..
"Fakta om Niclas Parmler:
Licensierad tränare sedan -99
Som ponnyryttare:
Flertalet segrar och placeringar i svår ponnyhoppning
4:a ponny EM
1:a Falsterbo Derby
Junior:
SM-silver
EM-silver lag
SM-guld lag (Kungsbacka)
YR och Senior:
6-år som beridare i Tyskland
Tävlade där svår hoppning med segrar och placeringar
(3-år hos Schockemöhle)
Landesmeister 1 år
4:a Bondechampionat
1:a Hannoveranerchampionat
2004 1:a Agria hopphäst, Strömsholm, på Shine a light, ett sto e: Cortez som han utbildat sedan hon var 3 år.
2005 svenskt rekordet i höjdhopp (2.15) med hästen Quidos"
Mer bud!
"Fredrik Gustafsson har bla inoffeciellt svenskt rekord i höjdhopp då han hoppade 2.20 m vid en tävling i Tyskland i våras"

#22,23 det stod ju santiago i början av filmen så det är säkert den hästen. 2,47 helt sjukt.
#26 Jo de va de ja tänkte på.. :)

Oj jag ryser när jag kollar på filmen. Har biljetter till globen när det är höjdhoppning. Ska bli kul!! Hihi

ooooj så högt

rekordet barbacka ligger på 2.10har jag för mig och det togs utav whitaker, vem av dem det vet jag inte.

jag har sett en häst hoppa 2.20 (30)cm live. 
#30 Jag vet att John hoppade ruskigt högt barbacka på en häst på en show här i Sverige jag va på.. En Show som dom tackade av Milton på! :D MEn jag vet dock inte vem som hoppade rekordet..

har hårt att rekordet med ryttare ligger runt 2.50-2.60. antagligen är det rekordet på filmen, dom som arrangerar i globen har nog sett till att få fram det på nåt vis.
Herregud, stackars häst. 
Herregud, stackars häst. 
Herregud, stackars häst. 
Herregud, stackars häst. 

då mindes jag rätt 
Jag har oxå hört att rekordet på höjd är 2.47.
Och längd 8m , vet inte hur många cm

ojj herreguu ..fattar inte att hästen kom över
sku aldrig våga hoppa de där..ja som inte ens vågar hoppa en meter:S
shiiit,, de ser farligt ut efter själva hoppet som om dom ska stupa.. finns de biljetter kvar till globen?

Håller med! Stackars häst. Det där frestar på benen otroligt mycket.
WOW! Sååå högt.. Läskigt..

iiihihiii! det där är kanske nåt man ska satsa på.. (ehum)

J*vlar.. Jag satt och gapade omedvetet när man fick se hoppet.. Helt sjukt! Det verkar helt otroligt att hästen faktiskt går med på det där! Tänker precis som dig #15!! Det kan banne mig inte vara hälsosamt. Hade de doping kontroller på den tiden, jag menar är det verkligen möjligt att en fullt frisk häst hoppar det där?
Emmelie

#45 ja det är nog troligt. Hästarna ställer upp på det mesta vi ber om. Peter Eriksson hoppade ju över en bil med Cardento. Det är också helt sjukt.
Eller dom som hoppar över ett dukat middagsbord med kandelabrar o shit på flyingedagarna?
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

hur gick de i söndags? nån som såg?