PRE någon?
såg en superfin häst på annons, någon intresserad??

Andalusier någon skulle jag ha skrivit ist ;-)
snygging! om man ändå hade tid och pengar..
#1, varför?
#3, ok, ej reggad, men man ser ju att det är iaf till stor del en PRE, både på kropp och huvud.. men säkert inte ren. ändå fin!
#3 säkert blandis som du säger, men väldans fin ändå :P
Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.
#4 För papper garanterar att det faktiskt är en PRE, du vet då vad du får för något, att det är lite kvalité på hästen. För en gatu-korsning som denna kan ha en moder med mkt veka kotor som inte håller för ridning, hur ska vi veta det och att det finns risk att denna fått det? Eller veta att den här hästen kanske har i släkten att ha dåligt temprament, är trots allt bara fyra år och bör ännu inte ha jobbat under särskilt mkt press… Sätter man press på den, vad händer då?
Är en häst en godkänd PRE så vet man att den ska hålla vissa mått och vet man vad det är för något i stammen så vet man vad man får för något.
I stort sett alla hästar i Spanien ser ut sådär, säger inte särskilt mkt ;) ( Högstäld vit häst.)

Andalusier är väl namnet för oreggade PRE om jag inte missminner mig. Dvs korsningar osv
Inte oreggade PRE. Anadlusier är inget offecielt namn alls, utan kommer ifrån en region i Spanien och alla hästar som kommer därifrån, så väll hästar med mer åsne, ponny, travar eller varmblod i skulle därför kunna kallas andalucier… Man kan alltså få vad som helst eftersom det inte finns några register eller förenignar, utan bara är ett fullt namn spanjorer använder för att kunna sälja gatkorsningar till högre priser 

Fast den var fin ändå ,-)
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

"Säljes förmånligt till rätt person p.g.a. han kan väva (väver sällan nu) samt att han är lite utåttåad båda fram Det senare har enligt veterinär ingen betydelse för dressyrridning, men ska kanske inte hoppas?"
Det är ju inte ens säkert att hästen kommer från där nerifrån, det kan ju vara vad som hälst jag håller med … P.R.E är bara skrivet för att göra den finare än vad den är. Om hästen är så utåttåad att den inte kommer att hålla för hoppning, då har jag svårt att klassa den som fin eller som ett fynd.
En häst är mer än en färg och lång man.