Stallägarenär rädd för min häst:(
Stallägaren är rädd för min häst:( Ibland så vågar hon inte ta ut honom och ibland vågar hon inte ta in honom. Hon vågar inte gå förbi honom i gången när han står i mitten utan jag måste flytta honom åt ena sidan. Någon gång har hon bett mig fodra och blanda ny betfor för att hon inte vågat gå förbi honom.
Jag har haft i bakuvudet att det kanske är bäst att flytta men jag trivs jättebra där. Och jag kan inte flytta varsomhälst heller för jag har lite krav på hagarna. Dels för att han är en rymmare och för att han ska ha kul när han är ute.
Vad vor bäst tycker ni? Man vill ju inte vara låst för att man alltid ska kunna åka ut i nödsituation och ta in/ut honom. En annan tjej i stallet. Hon äär 14 år tar in/ut honom utan problem.
men varför är hon redd honom i första hand?
“A single dream is more powerful than a thousand realities.”
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net
Vet du varför hon är rädd? Om hon skulle lära känna hästen mer kanske hon skulle "lita" på den mer och kunna bygga upp något slags "förtroende" från häste och på så sätt våga mer? :)
Jag förstår din stallägare och jag kan säga att jag hade aldrig haft kvar en sådan inackordering i mitt stall. Vi har precis haft detta problemet i stallet och till sist så blev det så illa att hästen fick flytta snarast. Han smällde boxdörrar, sparkade bakut i boxen, fick spel både ute och inne och man kunde knappt släppa ut eller ta in honom.

Han är stor tycker hon(166) han kna lägga öronen bakåt. Ibland vill han in/ut så mkt att han inte kan stå stilla. Han håller huvudet högt och går fram och tillbaka i sidled. (jag vet inte riktigt hur jag ska förklara det)
Finns det en anledning till att hon är rädd för din häst? Har han gjort någonting någon gång? Har du pratat med henne om det?
Är ju inte särskilt kul om din häst inte kommer ut/in eller inte får sitt foder… :S

Nej han har inte gjort något dumt. Och han är snäll. Men han är ju bara 4år. Han kan vara tuff man grejen är den att hon vågar inte säga till. Skulle han lyfta ett bakben tex. så skulle hon gå ut istället för att säga til på skarpen.

Kan du inte försöka prata med stallägaren? Försöka förklara för henne och visa hur du gör. Har hon någon hästerfarenhet?
Jag röstar så som MiaMaria på att prata med stallägaren. Fråga mer rakt ut varför din häst bekymrar henne, finns det något enligt henne som du kan göra?
Kanske ägna lite extra tid åt uppfostring av honom?

Det har jag gjort.. men är man rädd så är det svårt att komma över. Hon har egna hästar men dom är jättesnälla. En gammal travare och en lite shettis.

En sådan häst har vi med fått nyligen. Det är en stor häst ca 170 hög och lilla jag är 147 cm. Också 4 år gammal stått i flera månader pga hälta. Det är inte roligt ibland att hantera honom. Jag skulle ju flyga som en vante ifall han hade lust. Men både jag och Elin försöker fostra honom. Han är ju eg bara en liten häst i en för stor kropp än så länge. Han har vuxit till sig. Men han är likadan som din troligtvis. När man ska sätta fast honom i gången så lyfter han på huvudet och varje gång håller man i det förb…ade grimskaftet så det gör ont i handen. Flera ggr varje morgon gör han så, man måste ryta till då står han still och t o m tar ner huvudet. Han nafsar lite när man håller på och sätter på täcket osv…. Men allt har ju bara med uppfostran att göra.
Att bli rädd för hästen är ju det värsta som man kan bli.
Men har han någonsin gjort nått dumt mot en männsika? Eller gör han bara så i boxen?
/ Sara & Casper

Nej, han har aldrig varit dum. Och han drar och sliter aldrig heller. JAg har inga problem alls att hantera honom. Men jag är mkt tuffare och det ska mkt till för att jag ska bli rädd.
Det känns nästan som om hon skiter i det. Hon försöker inte igen utan ringer mig istället.