Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 2590 ggr
mintcore
0

Stövel

Någon som vet om storlek känsla och sånt är detsamma på Läderstövlarna från Hööks, (tror det är CRW)

och Derby stövlarna från Börjes??

De från hööks känns inte värda att betala för men det gör Börjes,, bara det att jag inte kan testa de på börjes för det ligger för lång bort. …

Någon som vet om de är samma,?? (:

//tacksamm för svar Sörreni ;)

HannaT
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kan svara på det.

Beställde strl 39 normal vid från börje, derbystöveln. Den var snarare som storlek 45! Kändes och såg dålig ut, så den skickade jag tillbaka.

Jag köpte sedan CRWstöveln från hööks, strl 39, och den satt perfekt. Så nej, det är verkligen inte samma stövel. Bifogar en bild på stöveln från hööks, som jag är jättenöjd med.

Hanna Törmälä, sajtvärd för hästhoppning.iFokus.
Läs gärna min blogg: tormala.devote.se.

Cilla89a
0

#1 intressant, jag har funderat på den CRW stöveln.
och det blir då strl 39, skulle jag tro, om den är normal i storleken. 
hur långa ben har du, från hälen upp till knävecket?
och hur bred är du runt dina vader?

Medarbetare på Dressyr.ifokus

vicc
0

#2 på hööks hemsida så står det om "CRW Läderstövel" (tror det är den hon menar, med snörning)
Strl 39, skaftvidd normal: 35, Skaftvidd vid: 37. Höjd 46,5.
Jag tycker att dom stövlarna är jätte snygga och jag skulle själv köpa dom om jag hade pengar och nån häst att rida!

vicc
0

Om man kollar på bilden på hööks hemsida så ser det ut som att stövlarna är högre på utsidan än på insdan. Tror höjd-måttet avser insidan.

Cilla89a
0

#3 jag har sett det på hööks hemsida :) men jag tänkte fråga någon som har stövlarna :) för det kan ju skilja sig ändå, från det som står i måttabellerna..

HannaT
0

Jag har inga långa ben iallafall, haha.

Mätte just och jag har 34 cm på bredaste stället runt vaden, och 45 på höjden. Sedan är det en "osynlig" resår på stöveln också.

Skaftet på stöveln är rätt mjukt men jag tycker att det ger bra stöd ändå. Om du har en butik nära så kan det ju vara klart värt att åka och prova stöveln? :)

Cilla89a
0

#6 jag har 35 cm runt vaden och 46 cm hög, så det borde ju gå.
närmaste hööks ligger 6 mil härifrån, men nu känns det som dem verkligen borde passa, så tror jag nog att jag åker dit och provar dem och köper om dem passar :)

men dem skjunker inte ihop efter att man haft dem ett tag? för vissa läderstövlar kan ju passa när man köper dem och sen blir alldeles för korta när dem är inridna..

HannaT
0

Jag frågade i kassan ifall att de skulle sjunka ihop, och de sa att de brukar inte sjunka ihop mer än någon centimeter :)

Marija
0

Har några kompisar som har sådana stövlar som #1. De ääälskar dom och så är de sjuukt snygga!

Har inga erfarenheter av derbystöveln.

//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus

SofiaOfSweden
0

Har inga erfarenheter av bäggedera, däremot av Derbys jordpurssko. Lädret sprack efter två veckor (okej, jag är en flitig användare men ändå) så jag skulle i sådana fall rekommendera Hööks. Vet dock inte hur de är i lädret, men Derby rekommenderar jag då inte ;)

Loa-bg
0

Hur mycket kostar CRW-stövlarna?

Cilla89a
0

#11 1899 kr.

mintcore
0

jo, jag vill ha hööks CRW stövlar ofc. men som sagt. DYRT!! känns som att man överlever med gammalt, finns roliga saker att göra för de pengarna kanske .. "7 Förhoppningsvis kanske det blir REA på dem någon gång (:

Bluesky
0

CRW är en bra stövel som ger gott stöd.

Men vill man ha bättre kvalitet tycker jag att man ska satsa på någon italiensk ridstövel eller Königs.