Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterbilderfilmer
Läst 2496 ggr
1111
0

Fina ridtravare :)

Eftersom jag faktiskt tycker att travhästar är mkt roliga att arbeta med, men aldrig får tillfälle att tala väl om dem (utan bara framhäva nackdelarna) tänkte jag att jag kan göra en egen tråd där jag talar väl om dem och lägger ut ett par bilder på två omskolningar jag haft hemma…

Det allra roligaste med dem är ju arbetsviljan, de vill alltid jobba mer, även emot slutet av passet när de börjar bli slut, så fortsätter de kicka in Ännu en högre växel, och pressar man dem att prestrera lite mera, så Gör dem dem, inte som med mina halvblodsdamer som gärna blir tjuriga och ger en kick om jag ber om för mkt ;)

Ni kan få skratta åt hur jag slänger mig bakåt i traven när hästarna älgar på & hur fint de hänger i handen, iallafall den mörkare ville väldigt gärna bli runtbärd Oskyldig

Båda två ägs utav samma ägare och det är jag/hästskötare som ridit in och grundutbildat dem, så ni kan klaga direkt på mig över den dåliga ridningen de utsätts för… Ni får ha i minne att de alltså inte fått någon längre utbildning, utan en riktig mest en snabb-kurs kan man väll säga…

Är tagna någon gång i våras.

Den bruna

Galopp 

trav 

trav 

trav 

Den mbruna /svarta

Tävling, trav 

Tävling, galopp

Tävling, trav

Tävling, trav 

trav

trav

galopp

trav 

trav

jumpingqueen
0

Fina bilder, hästarna ser jättetrevliga ut!

Men, varför trycker du in sporrarna så hårt på nästan alla bilder?

Peppe
0

va fin den svarta va!

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

1111
0

För att de skulle trissas/taggas upp lite extra vid fotograferingen, fotograferingen är för rent försäljningssyfte & då är det lite som på tävling, man kan inte hålla på rent bra ridning, man vinner inget på det, tyvärr.

Maja
0

Fina!! :) Det var en sak som jag tänkte på när jag tittade på bilderna - hälarna måste ner ;) Men jag är nästan säker på att du vet det.. :) Alla har iofs olika "ridsätt".. :)

1111
0

Beror på en späning i korset som gör att höften inte alltid vill släppa, lite långa läder och att jag trissar dem med sporrarna hela tiden.

Maja
0

Jaha.. Okej.. :) Hur gamla är dem?

jen
0

den svarta var så himla fiin!

1111
0

#5 Tror dem var 7 & 9.

MiaMaria
0

Fina kusar!

Måste bara fråga, vad e det för sadel du rider i på den svarte? Såg ut att ha några extremt extrema knästöd Förvånad

Mandysan
0

Nice, hihi känner igen mig lite grann med det där om trevliga damer som ger en kick till svar om man pressar dem;) Så gör Foxen jämt och ständigt;)

Thinka
0

ser inte alls tokigt ut, hästarna ser trevliga ut också.

1111
0

#9 Tror det är en Sommer om jag kommer ihåg rätt.

#10 Fast gör han det jämnt skulle jag nog se över om det inte är något fel… Mina blir irriterade om jag gör fel och kräver för mkt av dem, när de börjar bli trötta eller något de inte klarar av ;) Min poäng var att travhästarna gärna arbetar och överarbetar, tar sig på och försöker saker som de inte klarar…

Mandysan
0

#12# Nja jämt var en överdrift men krävde man ngt som inte satt till hundra procent kicka hon ut me ena bakbenet;) eller bägge…. Men det var ett tag sen jag kunde rida henne så. Nu får hon inte anstränga sig längre:(

Mangis
0

Den svarta såg jättetrevlig ut. Lite spänd på tävlingen förstås men annars gillar jag smäckra hästar…

NinaToy
0

#13# Vad har hänt med din häst då?

CBA
0

Åh, jag gillar den "svarta" riktigt skarpt….den påminner om min gamle bara att han var av den kraftigare modellen utan att vara tjock vill säga.

Han var precis så, han hade lika mycket motor kvar i sig efter ridpassets slut och han gav alltid 110% och försökte fast han inte riktigt förstog ibland…så himla genom ärlig och trofast :o)

OJ vad jag älskade den hästen!!

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

gejsa
0

Wow, den svarta var bara så fin. Ser def inte ut som en travare. Har ju haft många inackoderingar här som ägt travare. Ser nu att dom har ju inte kunnat rida dom för 5 öre. Det GÅR att få travare väldigt fina. *ler*

Du skulle ju kunna ta hand om travare, rida in dom rätt och sälja dom. Så blir dom dyrare att köpa och inte en slit och slängvara som det tyvärr ofta är.

RubHel
0

Vilka läckerbitar, gillade den svarta very much :)

lisette
0

jag kan verkligen inte mer än att hålla med om att den svarta var ruskigt snygg och jag tycker faktiskt han (?) går fint "för att vara travare".

Lauth
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Då hoppar jag med och slänger in min bild på min travare från i sommras när vi red en uppvisning.

Ni får ursäkta att bilden blev så kornig.

gejsa
0

#20# Ja, han såg ju också snygg ut. *ler*

Mandysan
0

#15# Ryggmusklerna och lite andra muskler var superömma sen har hon varit halt innan de..:(

Sandra
0

Hade inte rubriken hetat "fina rditravare" så hade jag aldrig fattat att det va ridtravare på bilderna. Verkligen fina tycker jag. Har också lite förkärlek till den mörka =)

Jaha, och vad kostar du då "…"? ;P

jumpingqueen
0

#3 Jag skulle inte köpa en häst som man måste trycka i sporrarna så där på för att de ska lyssna, det finns andra sätt…

horspawer
0

Du har jobbat mycket styrke träning med dom va? det är så otroligt fint med en fin svart häst med vita benlindor och sabrak=)

Mangis
0

Här finns lite bilder på Mangis från en tävling i augusti/september (minns inte riktigt) förra året:

http://yngve.nu/hhs/

Mangis
0
E_hjo
0

Oooooooolalaaaaa! Sicka hästar!!!
*dreglar*   XD

1111
0

#17 Varmblodstravre kan ju variera ganska kraftigt i hur de är byggda, och bägge dessa två är inte ifrån Sverige, och skiljer sig mer i typen även därför + att de är utplockade av en mkt kompetent domare som kan hur extrören ska vara för att fungera bra, så de är helt klart bättre bygda för ridning än de flesta travhästar och har därför lättare för sig…
Jag tar emot en hel del ridtravare som säljs direkt efteråt redan som det är ;)

#20 :) Din ser ut att vara mkt fint riden!

#24 Vill du veta priser, skicka ett privatmedelande eller maila.

#24 De lyssnar bra, men har inte styrkan att göra det jag ber dem om och för att få lite mer show i dem, (vilket tyvärr döms högre på tävling & många människor prioriterar mer) så sitter jag och trissar upp dem med sporrarna. Dew kan gå lugnt och fint med, men är bara grundutbildade/ridna under tre månader och att kräva så mkt som jag gör på bilderna är rätt hårt och jobbigt för dem. Är bra för dig att du har höga krav och håller på Bra ridning, jag sule gärna göra det dygnet runt med, men det vinner jag inget på = rider ordentligt när jag rider hemma, men på tävlingar och inför försäljning så måste jag ändra lite på ridningen och prioritera andra saker, sorgligt nog.

Lauth
0

#29 Tack det värmer, men vi har långt kvar att vandra än innan jag blir nöjd =)

Shailina
0

Jag hiver mig med!

Jag är den stolta ägare av en varmblods travare namnat Nikita Laday!

Vilken arbetsvilja! Vilken ärlighet! och jag kan peta VART JAG VILL!

Okej, jag anärkjänner att denna rasen inte är avlat för att ha bekvämma rörelser och elegans i dressyren, dom är avlat och därmed har dom kroppsbygnaden för att trava snabbt.. Men jag skall då inte nå långt i dressyren? :) Hon har kanske inte dom bästa rörelser, men mycket kan jag förbättra med att rida och träna och få dom rätta musklerna på henne :D

Hej för ridtravaren!  *flagga*

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

LinaN
0

Jag ahr bara haft god erfarenhet av ridtravare så när som på travaren Pilo på Kristianstad ridklubb som stod där när jag började rida…. Hans trav var…. ohygglig att sitta på…..

Men min gamle travare var skön o rida på, litet som en gungstol. Föredrog tölt eller pass framför traven.

Sedan min andre travare Anna var också en pärla, aldrig sett maken p åen häst till o hitta på bus…. behövde aldrig grimskaft till ofrån hagen på henne, hon kom när jag ropa….. stack aldrig någonsin, o vilken samling sen! :D men henne fick ajg itne behålla :/

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

Shailina
0

den bästa galoppen EVER har jag fått från en travare.

Balder het han, kallblods travare, och hans galopp va den mest perfekta galopp jag nånsinne känt! Vilken gunghäst! jag satt som spikat i sadeln i hans galopp även om jag va nybörjare och skulle galoppera for första gongen!

Men hans trav…. *ryser* Det va så at Ridläraren sa "så sitter vi ned i sadeln och rider i arbetstrav, föruten du på balder, du kan få rida lättridning.."

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net