Taffsnäs
Jag kanske redan har skrivit om det här men jag men asså har Taffnäs ridläger?
Iså fall var ligger det?, rider man bara på fjordingar?
Kram Julia

Ja, Taffsnäs har ridläger sommartid. Vintertid hyr dom ut en stor del av fjordingarna. Ja, det är bara fjordingar där. Kul va?!

Mm,
Har du vart där på ridläger, eller har du hyrt där?
För i sommar ska jag på ridläger och då vill jag kanske komma dit i stället.

Nej, jag har aldrig hyrt häst. Jag har ju bl a en egen fjording. Men jag har haft en inackordering som kom från Taffsnäs. Hon hyrde den valacken ett tag. Sedan har jag haft några tjejer som har varit medryttare här i stallet. Dom brukar jobba där på somrarna och sköta ridlägret bl a.

okej tack för svaren men vet ni vart det ligger?.

Ja, det ligger väl någonstans i Flen eller i närheten?! Tror jag. Sök på internet så finner du nog deras hemsida också.

Jag hade fel det låg vid Gnesta.
Kolla: http://www.ridlager.org/Presentation/Presentation.aspx?campId=115
japp, strax utanför Gnesta ligger det 

Okej tack för hemsidan!
men är det nån som har vart på deras ridläger?.
Tack för alla svar

Om någon ska dit så pussa gärna på Cherio från mig. Superfin och trevlig att rida. På ridskolan jag jobbade på förut (ca 8 år sedan) hade vi honom en vintersäsong. Sen av en ren slump, 2-3 år senare, hamnade han med sin dåvarande fodervärd i stallet jag jobbar i nu. En chans på miljonen skulle jag kalla det.

okej om jag ska dit jag får se hur mkt det kostar, men den som har vart där är det bra?
Jag har varit där på läger 2004 och 2005.
Ska dit på läger igen 2007.
Sen har jag varit där & hälsat på massvis med gånger under vinterhalvåren.
Och förra året hyrde jag en häst därifrån och hade under vinterhalvåret.
Taffsnäs är bäst!

Min ridskola hyrde en fjording med namnet Blixten för något år sen, men han bockade och kastatde av så han åkte tillbaka, fanns inte många mer än jag och någon till som gillade honom. :/
Cherio är ju min lilla älskling!! Saknar honom så från lägret i sommras :')
ÅK DIT!! Det är skitkul :D
Bento är bäst :)

Ifall det är fjordingar ni vill åt så rekommenderar jag verkligen Sindarve! Ligger visserligen på Gotland, men hästarna är verkligen välridna och stallet jättefräscht! Det är verkligen ett minne för livet :) Var där förra året, ska dit år igen.

Jag har varit där på ridläger i två år, tror det var 95 och 96. Tyckte det var bra i helhet, visst fanns det saker man skulle ha kunnat förbättra, men som sagt i helhet ok.
Jag hade T:s Jakki och Svante, båda är nu tyvärr döda.
Innan jag var där på ridläger så var jag där några gg för min kompis hade stuga precis brevid stallet. Vi brukade få låna hästar då att rida på gratis.
kissmekate.blogg.se

#14 Ja, han var faktiskt riktigt fin. Han ändrade min syn på fjordningar faktiskt. Jobbade grymt fin i form och med ordentligt tramp i bakbenen. Lite busig bara med småbarn, när jag höll lektion och han gick med så kunde han vid läktaren kasta sig iväg och dra hela långsidan i full galopp för att sen sakta av lagom vid väggen så barnen långsamt kunde glida ner i sanden. Men när man lärt känna honom, så man redan en hel långsida innan att han tänkte busa vid läktarn och då räckte det med att man bad ryttaren vända över ridbana, så kom han på andra tankar.